Gå til innhold

JFP1 på hovedkortet

fleur

Anbefalte innlegg

Denne her er sikkert i feil kategori igjen, men vet ikke hvor den skal.

Har nettopp kjøpt meg nytt hovedkort; et microstar Mainboard S-478 Intel 865PE ATX Audio LAN SATA 800MHz Retail, CPU; CPU Pentium 4 S-478 2.8GHz 800MHz 1M Boxed "Prescott" og minne; Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal.

Fant ut at strømforsyninga mi manglet denne "p4 kabelen". Den 4 pins saken. Derfor skal jeg kjøpe meg ny strømforsyning idag, eller kanskje bare en overgang. Min gamle strømforsyning er på 230W. Holder det? Eller burde jeg kjøpe ny forsyning?

Et lite spørsmål til: Er lenge siden jeg har satt i et hovedkort. Så i manualen at det skal være 2 Power LED kabler, en 2 pins og en 3 pins. Den 3 pins skal på JFP2 sammen med SPEAKER kabelen, mens 2 pinen skal sammen med reset SW, Power SW osv på JFP1. Er bare det at jeg ikke finner sistnevnte kabel i maskina (2 pins Power LED kabelen). Har brukt kablene fra det gamle hovedkortet. Er det et must å ha denne kabelen? Kan det være at jeg ikke brukte den på min gamle maskin da? Hvis jeg skal kjøpe en slik kabel, hva heter den? Og hvor fester jeg den andre enden? (Den som går fra hovedkortet...hvor skal andre enden festes?)

Endret av fleur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke to power led kabler.

JFP1 er et design som støtter "Intel Front Panel I/O Connectivity Design Guide".

Noen kabinetter har kontakter som støtter JFP2 (tre pins power led) og noen har kontakter som støtter JFP1 (to pins power led).

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...