fleur Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Denne her er sikkert i feil kategori igjen, men vet ikke hvor den skal. Har nettopp kjøpt meg nytt hovedkort; et microstar Mainboard S-478 Intel 865PE ATX Audio LAN SATA 800MHz Retail, CPU; CPU Pentium 4 S-478 2.8GHz 800MHz 1M Boxed "Prescott" og minne; Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal. Fant ut at strømforsyninga mi manglet denne "p4 kabelen". Den 4 pins saken. Derfor skal jeg kjøpe meg ny strømforsyning idag, eller kanskje bare en overgang. Min gamle strømforsyning er på 230W. Holder det? Eller burde jeg kjøpe ny forsyning? Et lite spørsmål til: Er lenge siden jeg har satt i et hovedkort. Så i manualen at det skal være 2 Power LED kabler, en 2 pins og en 3 pins. Den 3 pins skal på JFP2 sammen med SPEAKER kabelen, mens 2 pinen skal sammen med reset SW, Power SW osv på JFP1. Er bare det at jeg ikke finner sistnevnte kabel i maskina (2 pins Power LED kabelen). Har brukt kablene fra det gamle hovedkortet. Er det et must å ha denne kabelen? Kan det være at jeg ikke brukte den på min gamle maskin da? Hvis jeg skal kjøpe en slik kabel, hva heter den? Og hvor fester jeg den andre enden? (Den som går fra hovedkortet...hvor skal andre enden festes?) Endret 28. april 2004 av fleur Lenke til kommentar
namnam Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Anbefaler å kjøpe deg et kabinett med min. 300watt - de koster ikke stort - da vil du være kvitt alt styret med kabler og psu (230watt er for lite ). Lenke til kommentar
fleur Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 orker ikke drasse med meg et kabinett på bussen, dessuten var kabinett 500 kr dyrere enn strømforsyninga. Iallefall på datakjeden som jeg skal til idag. Men kan du hjelpe meg med de JFP1 greiene? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Du trenger ikke to power led kabler. JFP1 er et design som støtter "Intel Front Panel I/O Connectivity Design Guide". Noen kabinetter har kontakter som støtter JFP2 (tre pins power led) og noen har kontakter som støtter JFP1 (to pins power led). DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå