Gå til innhold

Mullah Krekar gir seg ikke med Hagen -


Anbefalte innlegg

Går til søksmål. Det merkelige opptrinnet fant sted på et debattmøte om Krekars nye bok sent i går kveld. Den betente debatten om Krekar og hans rolle forløp ganske udramatisk, men avslutningen ble desto mer dramatisk. Da møtet skulle avsluttes litt etter klokken 22 i går kveld, kom den profilerte komikeren og skribenten Shabana Rehman opp på scenen. Hun er sterkt opptatt av mannlige muslimers forhold til kvinnefrigjøring. Rehman ville utføre det hun kaller en satirisk test for å finne ut om mullah Krekar virkelig er så fundamentalistisk som mange vil ha det til. Så snart han kom bort til henne, tok hun rundt ham og løftet ham høyt i været.

 

Mullahen ble rasende og grep mikrofonen. For første gang på møtet begynte han å snakke på norsk.

 

- Slik jeg ikke har rett til å bære henne, har ikke hun rett til å bære eller ta på meg. Det hun viser er forakt for meg. Dette kan jeg ikke akseptere. Hvorfor kysser hun meg ikke like godt. Min kone er til stede i salen. Hva vil skje om dette bildet blir vist for en imam? Jeg kommer til å fremføre en klage på dette gjennom advokat Brynjar Meling. Jeg forlanger at alle fotografene sletter dette bildet, sa Krekar.

 

- Jeg har båret både Gunnar Stålsett og Jens Stoltenberg. En mann som blir båret av en kvinne kan ikke være en fundamentalist, svarte Rehman.

 

Kvinner i salen lo høylytt over Krekars reaksjon. Generalsekretær Lars Gule i Human-Etisk Forbund, som hadde sittet i panelet, grep ordet.

 

- Salen forstår ikke hvilken krenkelse Krekar her er blitt utsatt for. Dette er meget, meget alvorlig for Krekar, og det burde spesielt Rehman forstå, sa Gule.

 

Rehman sa at dette ikke var ment som en ydmykelse, men som en spøk. Krekars bror kom etterpå bort til henne mens Aftenposten var til stede og gjentok at hun nå vil bli saksøkt.

 

- Poenget var å få se hans reaksjon. Hvis han er så tolerant og avslappet som han vil fremstå som, trenger han ikke reagere så kraftig. En som ikke er fanatiker, ville vært med på en sånn spøk. Jeg hadde ikke ventet at han skulle bli så blodig fornærmet, sier Rehman.

 

Rehman synes det er kjempeviktig at Krekar deltar i åpen debatt.

 

- Når han gir ut bok og deltar i debattmøter er det mulig å sjekke om det han sier er sant, og det har møtet i dag vært et eksempel på. Han er nå i «åpen monolog» med samfunnet. Hele debatten viser at han er en streng islamist, men jeg vil rose ham for å gripe ordet. Samtidig sier han at han skal saksøke meg og ikke gi meg en fatwa. Det viser at han oppfører seg som en sivilisert person i Norge. Han er veldig dobbel, sier Rehman.

 

Hoho... Er ikke han fundamentalist, da vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er noen her som litt for lett får fri rettshjelp... Eller kanskje han saksøker i håp om å tjene litt penger? Hvem vet! ;)

Er hans fulle rett som statsborger av dette landet det.

Men som den uvitende tufsen du er så finnes det også regler som styrer dette.

 

Dårskapen lenge leve.

Han er vel faktisk ikke statsborger her da.

Lenke til kommentar
Er noen her som litt for lett får fri rettshjelp... Eller kanskje han saksøker i håp om å tjene litt penger? Hvem vet! ;)

Er hans fulle rett som statsborger av dette landet det.

Men som den uvitende tufsen du er så finnes det også regler som styrer dette.

 

Dårskapen lenge leve.

Han er vel faktisk ikke statsborger her da.

:yes:

 

Heia Rehman! :thumbs:

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

la oss ta i et tak... alle sammen, løft en mullah i dag!

 

Seriøst, muslimer begynner å gå meg på nervene, greit at de vil uttøve sin religion i Norge, men visse grenser må man sette... De har det meget bra her, hypotetisk sett så tviler jeg sterkt på at vi har fått bygge Kirker i Irak, om situasjonen hadde vært annerledes....

Lenke til kommentar
Er noen her som litt for lett får fri rettshjelp... Eller kanskje han saksøker i håp om å tjene litt penger? Hvem vet! ;)

Er hans fulle rett som statsborger av dette landet det.

Men som den uvitende tufsen du er så finnes det også regler som styrer dette.

 

Dårskapen lenge leve.

Der traff du spikeren på hodet gitt.

 

Jeg mener fortsatt Mulla Kreker burde take a hike, men det er jo min subjektive mening. Nå som Jalla Krekar har utgitt sympati-bok og tjener penger på den, har han vel kanskje råd til å betale for seg. Brynjar Meling har vel opparbeidet seg en del advokat-timer etterhvert.

 

Tett på nett: Shabana Rehman | Mer satire

Lenke til kommentar
Hypotetisk sett så tviler jeg sterkt på at vi har fått bygge Kirker i Irak, om situasjonen hadde vært annerledes....

Men så har det seg slik at det er VI som skal være det religionsfrie, allsidige samfunnet her, ikke Irak...

ja vi er heldige på den måten. :scared:

 

Shabana kunne fått løftet meg, hvis hun hadde klart det. :p

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Personlig så er jeg dritt lei av fyren.

Han tror  vel at han får mer "makt" ved å få oppmerksom het...

 

Anayway, syns vi skal ta å lage en kronerulling for å få han ut av landet... :thumbup:

:yes: SJÆL !

Begynner også å se meg mektig lei av den skjeggete mannen med turban.

Han har skrevet bok så han tjer xxxx antall kroner.

Han har saksøkt den norske stat og fått erstattning på 4 x 100.000 = 400.000 for 4 uker "luksus" varetektsfengsling.

I tillegg innrømmer han jo å ha møtte Osama Bin Laden ved flere annledninger.

Det er også videoer av ham mens han masjerer med xxx antall turban soldater og resten av terror organisasjonen sin i Nord-Irak.

På toppen av kaka nekter han å føye seg etter norske regler.

edit: * WORDS HAVE BEEN REMOVED *

Endret av Beistet
Lenke til kommentar
Om han er terroristlder eller ei vet jeg ikke, og hvorvidt organisasjonen drev legitim motstandskamp eller ei aner jeg ikke. Men beviser bilder av Krekar ilag med en bråte soldater med turban at han er terroristleder?

Vel, han benektet tross alt å ha hatt noen som helst tilknytning til militaristiske organisasjoner før opptaket av ham der han helt klart "inspiserer troppene" kom ut. Det kalles løgn, det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...