Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile og asus spacelink

Anbefalte innlegg

Okay sånn er det.. har nylig gått til innkjøp av en asus spacelink wl500g ruter og en d-link dwl520+ pci kort.. ruteren og kortet ser ut til å funke men jeg kommer meg liksom ikke ut på internett :mad: .. ruteren finner ipen til ispen min, som forresten er Firstmile :thumbup: og jeg får tildetlt ip fra ruteren men mer enn det skjer ikke.. har prøvd å konfigurere me masse rare konfigurasjoner men ingen ting hjleper :no: .. så hvis noen har firstmile og en ruter av denne typen eller en annen som kan hjelpe så vil jeg være veldig takknemlig for det..

Hilsen Raj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk den trådløse som en ruter men som et trådløst aksesspunkt. Koble fra LAN porten til modemet til en av LAN portene på den trådløse. Sett IPen på den trådløse til 192.168.1.2 og skru av DHCP serveren på den trådløse (den er default på på modemet). Da skal det funke.

Dersom du på død og liv vil bruke den som ruter må du sette opp et limnett mellom modem LAN og trådløs WAN. Kjører du ikke NAT på den trådløse må du også sette opp statiske ruter i begge ender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...