Gå til innhold

Nokia 6230 Lagring av spillelister?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har klart og lagre spillelister på tlf med pcsuite 6.0? Har prøvd på dette uten og få det til! Dette går helt fint med 5.8 utgaven! Hvordan er det når man bruker kortleser? Kan man lagre spillelister da? Er jo litt kjekt og ha orden på minnekortet når man lagrer over 100 sanger!

Endret av torrybra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lagret MP3 låter i en egen mappe på MMC kortet. Får spilt de av derfra og brukt de som ringetoner evt, men får ikke brukt playlist.

Må MP3 ligge på roten av MMC kortet for at playlist skal fungere? Kan du da spille av MP3 samtidig selv om man bruker SMS, WAP osv uten at musikken brytes av? Hvordan brukes Nokia Suite til å lage playlists evt?

Lenke til kommentar

Går helt fint og lage spillelister med nokia suiten (vel og merke med 5.8 utgaven som følger med på cden. Har ikke fått det til med 6.0 utgaven) Jeg bruker kabel og overfører spillelistene fra nokia audio manager til tlf. Veldig greit og kunne dele opp låter etter album, artist og lignende! Går også helt greit og spille av musikk mens man sender sms ol.

Endret av torrybra
Lenke til kommentar

Jeg har allerede lastet inn 25 MP3 filer til MMC kortet og en egen katalog jeg har kalt MP3. Er det da ikke mulig å få disse inn i en playlist? Må alle filene være på PC før jeg jeg overfører for at playlist skal fungere..

Har installert Nokia Suite 6.0, er det mulig å ha 5.8 også samtidig?

Lenke til kommentar

Tror nok du må lage og lagre spillelistene på pcen før du overfører de til mobilen! Har ikke funnet noen funksjon for og lage spillelister på selve tlf. (Noen får arrestere meg hvis jeg tar feil, hadde bare vært kjekt) Jeg laster inn mp3ene i musikkstudioet, merker alle sangene, går til redigeringsmenyen lager ny spilleliste, merker spillelisten og overfører den til tlf! Sangene blir da lagret på roten av minnekortet, mens selve spillelistemenyen blir lagret i tlf-minnet! Denne laster ned de utvalgte sangene i musikkspilleren! Når man laster ned pc-suiten får man beskjed om og avinnstalere alle andre utgaver av programmet. Dette gjorde jeg siden jeg gjør som jeg får beskjed om :) Så jeg har ikke prøvd begge programmene samtidig! Hadde vært greit om noen hadde kommet med tilbakemelding om de har fått dette til med 6.0 utgaven, siden det er denne jeg helst vil bruke på pcen!

Lenke til kommentar
Går helt fint og lage spillelister med nokia suiten (vel og merke med 5.8 utgaven som følger med på cden. Har ikke fått det til med 6.0 utgaven).

Ædda bædda.... :p Jeg fikk det til med 6.0 i går kveld. Jeg la filene samt spillelisten på rot på minnekortet(via kortleser), startet telefonen, gikk til musikkavspilling og vips: spillelisten ble lastet(og den funker). Hvis familielivet ikke forbyr det så skal jeg forsøke å lagre i mapper i løpet av helgen.

Lenke til kommentar

Hvordan sletter man spillelister?

Jeg har 4-5 spillelister som jeg kan velge på telefonen. Når jeg prøver å velge de får jeg beskjed om at de er ugyldige.

Men jeg finner ikke noe valg om å slette de.

Finner heller ikke noe sånt i Nokia Audio Manager heller.

Lenke til kommentar
Hvor ser du spillelistene da? Jeg ser kan bare finne spillelistene fra musikkavspilling, når jeg forsøker å endre spillelisten. Men da får jeg beskjed om at listen er ugyldig. Har ingen valg for å endre/slette/osv.

Som sagt kopierte jeg mine mp3'er samt spillelisten over til rot katalogen på mmc-kortet. Da er det bare å gå til Galleriet, finne minnekortet-ikonet og gå inn. Da skal den ligge der mellom alle mp3'ene et sted.

Hvordan du har fått spillelistene dine inn og hvor de ligger har jeg dessverre ingen ide om. Hvor ligger dine spillelister?

Lenke til kommentar

Hvis man overfører til tlf fra pc suiten direkte blir spillelistene lagret i tlf-minnet. Da er de bare tilgjengelige i spillelistemenyen i musikkavspilleren. (Ligger ikke i galleriet) Har du prøvd og oppdatere alle spor? Dette gjorde jeg, og da forsvant spillelistene som ikke var i bruk når jeg åpnet nye spillelister! Spillelistene kommer opp som egen mappe i musikk studio på pcen, der kan du åpne listen, høyreklikke på spillelisten og slette! Som sagt så har jeg hatt problemer med og gjøre dette på 6.0 utgaven. Bruker du denne? Last ned 5.8 og prøv med den!

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke til noe med Nokia Audio Manager som fulgte med PC-Suite 6.0. Etter at jeg la inn den nye 6.1, virket både spillelister, og overføring av musikk..  ;)

Du kunne slengt med en link til Nokia PC Suite v6.1 :thumbup:

Jeg prøver desperat i Nokia Audio Manager 4.0 (PC Suite 6.1) å få telefonen til å dukke opp men få kun "ingen støttet telefon tilkoblet". Oppdater virker ikke. Jeg får derimot overført MP3 via BT med "Nokia 6230 OBEX File Transfer" men da får jeg ikke laget playlist. Må MP3 filene ligge på roten til MMC kortet?

Jeg bruker en CSR Bluetooth dongle til overføring og er vel usikker på hvem av valgene jeg skal bruke for å koble til PC Suite programmene: Quick Connect -> Bluetooth Serial port, eller velge: My Bluetooth Places -> Nokia 6230 Nokia PC Suite.

Kan noen hjelpe? :blush:

Endret av MortenS
Lenke til kommentar

Kan man ikke evt lage playlist av MP3 filene i feks Winamp og sende .m3u filen til telefonen? Dermed slippe bruke det jævla dårlige Nokia Audio Manager...

Kan noen sende meg en Nokia playlist så kanskje jeg kan se hvordan den er bygget opp. Bør vel finnes andre prgz som kan lage playlist som Nokia 6230 takler :blink:

Lenke til kommentar

Jeg fikk heller ikke kontakt med tlf med pcsuite 6.1. Bruker usb kabelen dku-2! Har i grunnen slått meg til ro med nokia audio manager i 5.8 utgaven som fungerer helt fint! Får både laget og overført spillelistene uten problemer!

Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig playlists med Nokia Audio Manager til å fungere. Jeg tok istedet og koblet til PC via mobilen først, dermed fant NAM telefonen og minnekort katalogen med en gang.. Merkelig :ermm:

Så nå er jeg igang med overføring av 200MB med MP3 via Bluetooth, bra jeg har NBA på DVD så lenge :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...