Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finne ip addrese?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
Du har ofte to forskjellige IP-adresser. En ekstern og en intern. Den interne finner du ved å ta ipconfig, som finch sa, og den eksterne ved å trykke på en av de linkene over.

?

Man har bare 1 ip-adresse. Dersom du mener et reversoppslag, eller hvilken router du sitter bak, er det noe annet.

Lenke til kommentar
Man har bare 1 ip-adresse. Dersom du mener et reversoppslag, eller hvilken router du sitter bak, er det noe annet.

Må kan selfølgelig ha 2 iper, et for internt, lan (ipconfig) og et for internett, Wan (fks. router med NAT)(det finnes mange sider å finne din WAN addrese på,blandt annet på de sidene som er listet opp og fks. nederst på itavisen sin side :-))

Endret av _Finch_
Lenke til kommentar
Du har ofte to forskjellige IP-adresser. En ekstern og en intern. Den interne finner du ved å ta ipconfig, som finch sa, og den eksterne ved å trykke på en av de linkene over.

?

Hva i all verden har reverse-oppslag med denne saken å gjøre?!

Om du eksempelvis har en router som kjører NAT, har du en lokal IP som kommuniserer med routeren, og en annen som kommuniserer med omverdenen. Det er dette han mener med to IP'er. Men du har rett når det gjelder at du bare har èn ekstern IP.

DNS-oppslag har ingenting med saken å gjøre.

Mvh,

Vidar S

Endret av sealie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

?

Hva i all verden har reverse-oppslag med denne saken å gjøre?!

Om du eksempelvis har en router som kjører NAT, har du en lokal IP som kommuniserer med routeren, og en annen som kommuniserer med omverdenen. Det er dette han mener med to IP'er.

DNS-oppslag har ingenting med saken å gjøre.

Mvh,

Vidar S

Nei, og det var AKKURAT det jeg sa. Takker for støtten.

Lenke til kommentar
[quote name='olejohan' date='28/04/2004 : 12:04'] lurer på den interne.? men der er ikkje run\kjør på startmenyen for vi har server og domene. Men er det noken adre plassa eg kan kome inn på kjør.? [/quote]
prøv windowstast + R

Det er tastekommandoen for kjør menyen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Du vrøvlet noe om reverse, som overhode ikke har noe med saken å gjøre - som jeg også understreket.

:D

Nei, du får lære deg å lese.

"Dersom du mener et reversoppslag, eller hvilken router du sitter bak, er det noe annet."

Dette kan vanskelig oppfattes på noen annen måte enn at det IKKE er relatert til ip-adressen. Jeg sier HELT spesifikt at det er noe annet.

Så - du får vrøvle videre dersom du ikke skjønner det du da, vi andre, som kan lese, forsto det.

Lenke til kommentar

Det finnes mange måter å finne din IP på, jeg personlig bruker et lite gratis prog ( som ikke trengs å innstaleres ) som heter IP2 som viser din LAN IP og WAN IP raskt og enkelt uten å måtte huske en spesiell netside for å finne din WAN IP.

Du kan lese om det her : http://www.keir.net/ip2.html

Du kan laste det ned her : http://www.keir.net/download/ip2.zip

Mvh : Terje

Endret av bits&bytes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...