erikos Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg er ganske så fersk på dette. Men har kjøpt meg ett Sony Cyber-shot DSC-F828. Tenkte og bestille dette minne "Compact Flash Ultra-II 60x, 512Mb (CF) card Sandisk/O " Er dette et kort som vil fungere i mitt camera ? Må bare spørre slik at jeg ikke kjøper noe som ikke passer. Og er dette ett minnekort som er og anbefale til dette camera ? Lenke til kommentar
kosh Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 joda, passe vil det. Venter på samme kortet til F828 Lenke til kommentar
Reodor57 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hei For å få full utnyttelse må du kjøpe ett CF2 kort. Type 1 virker ikke på video i beste oppløsning. Samme gjelder for memorystick. Bare PRO utgaven har fulle funksjoner. Sandisk ultra II er ett type 1 kort tross navnet(Alle Sandisk kort er Type 1 forøvrig). Har samme kamera selv, men jeg har valgt ett memorystick PRO kort på 256MB mens jeg venter på en 1GB Microdrive.(Kan også ha begge i kameraet samtidig) Har bare hatt kameraet en uke, men du verden :-) Selv min gamle STORE Vivitarblits for store rom fungerer fett om en følger bruksanvisningen til kameraet for å sette riktig hvittbalanse og innstillinger forøvrig. Endelig en brukbar erstattning for min gamle "analoge" Canon speirefleks når en ser bort fra oppløsningen i søkeren da, men den er jo bare til komponering av bildet allikevel. Lykke til med fotograferingen :-) Lenke til kommentar
isen Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvor finner man foresten cf 2 kort. Jeg har aldri sett det i noen nettbutikk eller noe. Er det noe galt med meg, eller er det litt vanskelig å få tak i type 2. Lenke til kommentar
Reodor57 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hei Beklager litt treg i avtrekkeren her. Har nemlig gjennomført ett "stunt" når det gjelder CF2 kort. Bestillte en microdrive på 1GB hos PSdata. Den eneste ulempen var at denne aldi kom inn på lager, og fortsatt står om ubekreftet. En på jobben tipset meg om at jeg kunne kjøpe en Creative MoVo2 med 4GB microdrive i steden og så plukke ut microdriven derfra. jeg søkte litt på nett og fant ut at det fatisk stemte. Måtte bare oppgradere firmwaren på Mp3 spilleren før jeg tok den ut for å ha noen som helst mulighet til å kunne få den til å virke senere med ett annet kort. Vel, som sagt så gjort. Betilte en MuVo2 og nå har jeg plass til over 1000 bilder etter at jeg formaterte kortet med FAT32 før det ble satt inn i kameraet :-). Prisen ble nesten halvparten av hva microdriven koster løst! mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå