Nitrius Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 sitter for tiden med Opera, og jeg lurer på om det er noen andre nettlesere der ute som er verdt å prøve? opera er bra men syns det er så mange små feil med opera spesiellt med side visninger osv... så kom med forslag Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Netscape, mozila firefox. Mozilla Firefox. Netscape. Edit: Jeg anbefaler å bruke netscape eller opera. Netscape har holdt på en stund og det er blitt en stabil browser som takler omtrent alle sider, dessuten så får man med en del plugins, som shockwave, java, mediaplayer-plugin, quicktimeplugin osv. Man kan velge det bort under installasjon. I 7.1 versjonen til netscape har det blant annet kommet tabs osg slikt.. Endret 27. april 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Windows: 1. Opera 2. FireFox MAC: 1. Camino 2. Safari Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Mozilla. http://www.mozilla.org Lenke til kommentar
Eyeless Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg bruker [url="http://avantbrowser.com"]Avant Browser[/url] og er veldig fornøyd med det. Det er en..hva skal jeg si..en "oppgradering" av IE. Den tilbyr flere nyttige funksjoner i en slags modifikasjon av IE. Verd å prøve. Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har du prøvd MS Internet Explorer? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Har du prøvd MS Internet Explorer? ja det har jeg jo men liker ikke IE, for kjedelig syns jeg... tester ut opera 7.5 beta 1 nå foresten den likte jeg Lenke til kommentar
insider Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Opera er vell den beste ... hold deg til den du Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Beste browseropplevelse: Firefox + Adblock og Tabbrowser extensions (og dersom du driver med litt webdesign, så vil du kose deg med EditCSS). En suveren framtidsrettet browser med den beste standardstøtten. Når det gjelder IE-skall som Avantbrowser og MyIE, så er det vel bare å riste på hodet. Funksjonaliteten blir sant nok like bra som Opera og Firefox. Men hvorfor legge på et skall i steinalderbrowseren IE? Man vil jo uansett stadig være belemret med den samme forhistoriske nettleseren med alle dens forunderlige bugs og sikkerhetsproblemer... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ser ut som om jeg er den enste som er litt fan av netscape her Syns det er ern bra browser jeg.. Den er ganske rask au. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 syns opera er digg jeg..men prøv den nye betaen da.. men mozilla duger jo oxo Lenke til kommentar
Timur Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Liker Firefox jeg , ellers så er jo Opera ganske bra og. Netscape *vekker opp fæle minner fra Windows 98's tid * Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Bruker Opera, men jeg opplever ofte at sider viser seg feil. Spesielt med tanke på hvor på siden bildene skal være. Dette skjer både på VG og Dagbladet, samt et utall andre sider. Håper 7.50 blir bedre på denne måten. Håper også at IE får se en real overhaling i Longhorn, slik at jeg slipper å måtte installere Opera da den tid kommer. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Har etter hvert sett at det er ganske mange som anbefaler Mozilla Firefox som nettleser, så jeg bestemte meg for å prøve den selv. Nå skjønner jeg folks begeistring - den er jo kjempebra! Den viser alle sider riktig (i motsetning til Opera), den har pop-upblocker og Tabbed browsing. Man kan også laste ned hundrevis av extensions. Endelig har jeg funnet den perfekte nettleser Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Bruker Opera, men jeg opplever ofte at sider viser seg feil. Spesielt med tanke på hvor på siden bildene skal være. Dette skjer både på VG og Dagbladet, samt et utall andre sider. Håper 7.50 blir bedre på denne måten. Håper også at IE får se en real overhaling i Longhorn, slik at jeg slipper å måtte installere Opera da den tid kommer. MS Internet Explorer bruker en HTML dekoding som ikke følger internasjonale standarder bestemt av W3C. F.eks. har MS bestemt at de vil legge paddingen på utsiden av en boks, mens W3C mener den skal ligge inni. På grunn av MSs markedsposisjon er det mange nettsteder som følger deres standarder istedefor de internasjonal. Webverktøy som Frontpage og ASP-teknologi gjør det ikke stort bedre. Det er mulig Mozilla tar hensyn til dette, men jeg har hatt litt problemer med Dagbladets sider (leser ikke VG ). Når det gjelder preferanser av nettlesere holder jeg en knapp på Opera. Når det gjelder brukervennlighet og funksjoner syns jeg Opera, Mozilla og Firefox er på ca. samme nivå. Forskjellen er at Opera er et utrolig lite program og kjører etter min erfaring mye raskere. Det er sjelden at programmet "sovner" slik IE og Netscape gjør (gjorde det før, men det er sikkert blitt bedre nå ) Men ihvertfall. MS metoder for total markedsdominanse skulle være grunn nok til å velge et alternativ til IE Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Extensions og GPL uten reklame er vel grunn nok til å flytte FireFox over Opera på listen..... I tillegg er grafikken 'glattere' på en måte, og den har vel kanskje 0.5 % mindre 'feilfull' css støtte enn Opera... Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Jeg bruker Avant Browser og er veldig fornøyd med det. Det er en..hva skal jeg si..en "oppgradering" av IE. Den tilbyr flere nyttige funksjoner i en slags modifikasjon av IE. Verd å prøve. Jeg er helt enig. Den beste browseren jeg har prøvd, oxo i forhold til Opera. Endret 24. mai 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Beste browseropplevelse: Firefox + Adblock og Tabbrowser extensions (og dersom du driver med litt webdesign, så vil du kose deg med EditCSS). En suveren framtidsrettet browser med den beste standardstøtten. Når det gjelder IE-skall som Avantbrowser og MyIE, så er det vel bare å riste på hodet. Funksjonaliteten blir sant nok like bra som Opera og Firefox. Men hvorfor legge på et skall i steinalderbrowseren IE? Man vil jo uansett stadig være belemret med den samme forhistoriske nettleseren med alle dens forunderlige bugs og sikkerhetsproblemer... De problemene jeg har med Avant er bagateller. Ved sperre for popups kan jeg oppleve at jeg ikke får opp enkelte vinduer, men da skrur jeg bare av popup-stopperen. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 digger Brannreven jeg og ..(les_firefox) lastet den ned for og teste .. hadde prøvd Opera en gang tiligere men kunne ikke si at jeg var begeistret .. var noe bugger som plagde meg ol .. men firefox er bare genialt etter min mening den viser sider og har en innebygget popoppstopper som er inteligent sider som kal poppe opp gjør det og di som man ikke vil ha stopper den :smil: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå