Gå til innhold

"Beste" Nettleser?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netscape, mozila firefox.

Mozilla Firefox.

Netscape.

Edit: Jeg anbefaler å bruke netscape eller opera. Netscape har holdt på en stund og det er blitt en stabil browser som takler omtrent alle sider, dessuten så får man med en del plugins, som shockwave, java, mediaplayer-plugin, quicktimeplugin osv. Man kan velge det bort under installasjon. I 7.1 versjonen til netscape har det blant annet kommet tabs osg slikt..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Beste browseropplevelse: Firefox + Adblock og Tabbrowser extensions (og dersom du driver med litt webdesign, så vil du kose deg med EditCSS). En suveren framtidsrettet browser med den beste standardstøtten.

Når det gjelder IE-skall som Avantbrowser og MyIE, så er det vel bare å riste på hodet. Funksjonaliteten blir sant nok like bra som Opera og Firefox. Men hvorfor legge på et skall i steinalderbrowseren IE? Man vil jo uansett stadig være belemret med den samme forhistoriske nettleseren med alle dens forunderlige bugs og sikkerhetsproblemer...

Lenke til kommentar

Bruker Opera, men jeg opplever ofte at sider viser seg feil. Spesielt med tanke på hvor på siden bildene skal være. Dette skjer både på VG og Dagbladet, samt et utall andre sider. Håper 7.50 blir bedre på denne måten.

Håper også at IE får se en real overhaling i Longhorn, slik at jeg slipper å måtte installere Opera da den tid kommer.

Lenke til kommentar

Har etter hvert sett at det er ganske mange som anbefaler Mozilla Firefox som nettleser, så jeg bestemte meg for å prøve den selv. Nå skjønner jeg folks begeistring - den er jo kjempebra! Den viser alle sider riktig (i motsetning til Opera), den har pop-upblocker og Tabbed browsing. Man kan også laste ned hundrevis av extensions. Endelig har jeg funnet den perfekte nettleser :thumbs:

Lenke til kommentar
Bruker Opera, men jeg opplever ofte at sider viser seg feil. Spesielt med tanke på hvor på siden bildene skal være. Dette skjer både på VG og Dagbladet, samt et utall andre sider. Håper 7.50 blir bedre på denne måten.

Håper også at IE får se en real overhaling i Longhorn, slik at jeg slipper å måtte installere Opera da den tid kommer.

MS Internet Explorer bruker en HTML dekoding som ikke følger internasjonale standarder bestemt av W3C. F.eks. har MS bestemt at de vil legge paddingen på utsiden av en boks, mens W3C mener den skal ligge inni. På grunn av MSs markedsposisjon er det mange nettsteder som følger deres standarder istedefor de internasjonal. Webverktøy som Frontpage og ASP-teknologi gjør det ikke stort bedre.

Det er mulig Mozilla tar hensyn til dette, men jeg har hatt litt problemer med Dagbladets sider (leser ikke VG :D ).

Når det gjelder preferanser av nettlesere holder jeg en knapp på Opera. Når det gjelder brukervennlighet og funksjoner syns jeg Opera, Mozilla og Firefox er på ca. samme nivå. Forskjellen er at Opera er et utrolig lite program og kjører etter min erfaring mye raskere. Det er sjelden at programmet "sovner" slik IE og Netscape gjør (gjorde det før, men det er sikkert blitt bedre nå ;) )

Men ihvertfall. MS metoder for total markedsdominanse skulle være grunn nok til å velge et alternativ til IE

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg bruker Avant Browser og er veldig fornøyd med det. Det er en..hva skal jeg si..en "oppgradering" av IE. Den tilbyr flere nyttige funksjoner i en slags modifikasjon av IE.

Verd å prøve.  :thumbup:

Jeg er helt enig. Den beste browseren jeg har prøvd, oxo i forhold til Opera. :yes:

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar
Beste browseropplevelse: Firefox + Adblock og Tabbrowser extensions (og dersom du driver med litt webdesign, så vil du kose deg med EditCSS). En suveren framtidsrettet browser med den beste standardstøtten.

Når det gjelder IE-skall som Avantbrowser og MyIE, så er det vel bare å riste på hodet. Funksjonaliteten blir sant nok like bra som Opera og Firefox. Men hvorfor legge på et skall i steinalderbrowseren IE? Man vil jo uansett stadig være belemret med den samme forhistoriske nettleseren med alle dens forunderlige bugs og sikkerhetsproblemer...

De problemene jeg har med Avant er bagateller. Ved sperre for popups kan jeg oppleve at jeg ikke får opp enkelte vinduer, men da skrur jeg bare av popup-stopperen.

Lenke til kommentar

digger Brannreven jeg og ..(les_firefox)

lastet den ned for og teste .. hadde prøvd Opera en gang tiligere men kunne ikke si at jeg var begeistret .. var noe bugger som plagde meg ol ..

men firefox er bare genialt etter min mening den viser sider og har en innebygget popoppstopper som er inteligent sider som kal poppe opp gjør det og di som man ikke vil ha stopper den :smil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...