baby-b Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg fikk en ny ram brikke i dag (lik den jeg har fra før) PC3200 Elixir CAS 3.0... Hovedkort er nVIDIA nForce2 AK79G Max... CPU AMD XP3200+ Satte i den nye ram brikka, maskinen starter, men låser seg på POST-skjermen... Jeg kom ikke inn på BIOS eller inn i Windows.. Restarter maskina, men nå kommer ikke bilde i det hele tatt, isteden så sier internal-speakeren "Your CPU may have a problem" Har prøvd å bare kjøre den gamle brikka osv... Noen som har noen løsninger på dette problemet? På forhånd takk... Lenke til kommentar
baby-b Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Ingen så har någen forslag? Må eg investera i ny CPU? argh!!! Lenke til kommentar
CD Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 litt tykke fingre? slik at du løsnet kjølerribba og/eller vifta til CPU når du monterte rammen? Lenke til kommentar
baby-b Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Hmm, vifta henger jo som bare f. på hovedkortet da... Lenke til kommentar
Laksetrapp Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Du kan prøve å resette cmos. De står i manualen til hket hvordan dette gjøres, om du ikke skulle ha denne liggendes kan det gjøres slik: 1-Koble fra strømmen/ta ut alle kabler. 2-Ta ut batteriet på hovedkortet(en liten rund og flat sak, ca 2x2 cm) 3-Flytt clr-cmos jumperen fra pin 1-2 til 2-3 og la den stå i 2-3min. Ofte er denne plasert i nærheten av batteriet. 4-Monter batteriet og sett jumper tilbake til pin 1-2 Edit: pirk... Endret 28. april 2004 av Laksetrapp Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 prøvd og bytte om på rambrikkene på hk.. starter ikke pc opp på noen av brikkene nå.. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Det du forklarer der heter strengt tatt ikke å flashe bios, men å resette bios-instillingene til standard Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Du kan prøve å flashe bios.De står i manualen til hket hvordan dette gjøres, om du ikke skulle ha denne liggendes kan det gjøres slik: 1-Koble fra strømmen/ta ut alle kabler. 2-Ta ut batteriet på hovedkortet(en liten rund og flat sak, ca 2x2 cm) 3-Flytt clr-cmos jumperen fra pin 1-2 til 2-3 og la den stå i 2-3min. Ofte er denne plasert i nærheten av batteriet. 4-Monter batteriet og sett jumper tilbake til pin 1-2 Den prosessen du beskriver er ikke å flashe BIOS. Du beskriver sletting av CMOS. Lenke til kommentar
Laksetrapp Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Edit: *bøyer seg i støvet* Endret 28. april 2004 av Laksetrapp Lenke til kommentar
fAight Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Flisepikkeri? Det å flashe og resette er to helt forskjellige ting...rett skal være rett Ender diskusjonen der, jeg, siden dette er way off-topic. On-topic: Til trådstarter, du kan jo prøve både å resette og flashe biosen ... Lenke til kommentar
baby-b Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Ja skal prøve å restarte, men jeg finner ikke ut hvor d batteriet er... Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 fikk du ikke med bok til hk da du kjøpte det.. men skulle ikke være så vanskelig og finne et batteri på kortet Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Batteriet står rett "opp-ned" (som en slot cpu) ovenfor ide sporene Lenke til kommentar
baby-b Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Ja det ja... hehe... Lenke til kommentar
baby-b Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Når jeg restarta BIOS, så skjedde ingenting, samma drittet som før... "Your CPU may have a problem..." Forbanna dritt... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hadde selv det hovedkortet før, og jeg trengte aldri å ta ut battriet for å resette BIOS, bare bytte jumperen... Har også hatt dette porblemet noen ganger når jeg har prøvd å overklokke. Da har det funket å resette BIOS (uten å ta ut batteriet). Du er sikker på at du har fått resatt riktig? Har du prøvd RAM brikken(e) i noen av de andre RAM slottene? Lenke til kommentar
zero Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Det mest sannsynlige er som en annen nevner tidligere i denne posten at du røsket ut strømtilkoblingen til cpu-vifta når du monterte den nye rammen. Hvis ikke dette er tilfellet ville jeg prøvd å tatt minnebrikka ut igjen og sett om samme feilmld kom igjen. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har du prøvd bare med den gamle RAM-brikken? Isåfall, hva skjedde? Prøv å bytt litt om i slot'ene med begge RAM-brikkene, hvis ingenting funker, så prøver du med bare den gamle. Funker det kan du prøve med bare den nye. Hvis ingenting funker, resetter du c-mos som det er forklart over her av han som sa at det var slik du flasha BIOS.. Lenke til kommentar
baby-b Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Eg har jo prøvd begge brikkene i alle slots, kver for seg osv... Samma dritte, og vifta går jo så det kan ikke vere problemet.. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Eg har jo prøvd begge brikkene i alle slots, kver for seg osv...Samma dritte, og vifta går jo så det kan ikke vere problemet.. Hvor stor PSU har du? Kan være den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå