Gå til innhold

nextgentel router og brannmur

Anbefalte innlegg

Heisann! ;)

Jeg har brannmur intallert i netopia routeren som medfølgte mitt nextgentel abbonnement. Problemer er at jeg ønsker å enten endre innstillingene til denne eller avinstallere den for så å innstalere en free-version(ex.sygate) Har tidligere stilt spm her om endring av innstillinger til brannmur under den tro at jeg hadde brannmur tilhørende win xp home edition. dette har jeg derimot funnet ut at ikke er tilfellet, og det eneste som er igjen er da at brannmuren må ligge på routeren. Er det noen som kan svare på hvordan jeg får tilgang til å gå inn å endre på brannmuren min??Må jeg kontakte nextgentel eller er dette noe jeg selv kan fikse? Takknemlig for alle svar! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også netopia ruter. Det jeg er litt plagd med er at det er at alle portene er sperra. Så det går ikke ann å være server på spill på internett. Som for eksempel Splinter cell. Lurte bare på om noen vet hvordan man tar av den eventuelle brannmuren på ruteren ?

Endret av hamstr
Lenke til kommentar

Takk for svar! Endte opp med å ringe nextgentel, og etter herlige...45(!) minutter ventetid sendte de meg en mail med hjelp til å personalisere filteret på den innbygde brannmuren. Og nå er alt fryd og gammen!

www.endring.nextgentel.no tror jeg den rette nett siden er.. Hvis ønskelig kan jeg legge inn instruksene fra nextgentel her?? :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...