blue2 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Heisann! Jeg har brannmur intallert i netopia routeren som medfølgte mitt nextgentel abbonnement. Problemer er at jeg ønsker å enten endre innstillingene til denne eller avinstallere den for så å innstalere en free-version(ex.sygate) Har tidligere stilt spm her om endring av innstillinger til brannmur under den tro at jeg hadde brannmur tilhørende win xp home edition. dette har jeg derimot funnet ut at ikke er tilfellet, og det eneste som er igjen er da at brannmuren må ligge på routeren. Er det noen som kan svare på hvordan jeg får tilgang til å gå inn å endre på brannmuren min??Må jeg kontakte nextgentel eller er dette noe jeg selv kan fikse? Takknemlig for alle svar! Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 På min router går jeg ihvertfall bare inn på http:\\192.1.1.1 som er ipen til routeren. Der må jeg skrive inn passord får å få tilgang. Prøv dette, viss det ikke virker kan du jo lese manualen til routeren din, eventuelt søke på verdensveven etter en manual. Lenke til kommentar
blue2 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 takk for svar!! Lenke til kommentar
hamstr Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg har også netopia ruter. Det jeg er litt plagd med er at det er at alle portene er sperra. Så det går ikke ann å være server på spill på internett. Som for eksempel Splinter cell. Lurte bare på om noen vet hvordan man tar av den eventuelle brannmuren på ruteren ? Endret 5. mai 2004 av hamstr Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det skal være en knapp som heter disable firewall... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 masse infor om ngt sine rutere og om opning av dem er det på www.relativt.net Lenke til kommentar
blue2 Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Takk for svar! Endte opp med å ringe nextgentel, og etter herlige...45(!) minutter ventetid sendte de meg en mail med hjelp til å personalisere filteret på den innbygde brannmuren. Og nå er alt fryd og gammen! www.endring.nextgentel.no tror jeg den rette nett siden er.. Hvis ønskelig kan jeg legge inn instruksene fra nextgentel her?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå