Gå til innhold

Er cpuen ødelakt?

floffan

Anbefalte innlegg

Det hele begynnte med at jeg gikk fra pcen en time mens den stod på. I denne perioden hva pcen i windows og alt virket. Da jeg kom tilbake prøvde pcen å starte seg opp på nytt. Da windows logoen kom fram restartet den seg, jobbet fram til windows logoen og restartet IGJEN :wow: om og om igjen :scared: . Før den restartet seg så klaget den på noen dll filer som manglet til "hal.dll".

Dette hva veldig merkelig synes nå jeg, så jeg lånte min fars harddisk. Byttet den ut med min...Denne gangen nektet den å starte opp i windows fordi det sto det kunne skade hardware i pcen.(Eller dette konne være et virus).

Byttet harddisk igjen. Prøvde å innstallere windows på nytt , men noen ganger under denne prossesoren hang pcen seg igjen. (Pcen viste at den loaded en fil). Dette skjedde ikke på samme fil da jeg prøvde flere ganger.

Etter en stund ville pcen ikke starte i det hele tatt. Det hjalp å rebote BIOSen men dette måtte jeg gjøre vær gang jeg restartet pcen , ellers så skjer det ingenting(svart sjerm). Etter en del ganger så fikk jeg bort dette ved å skru av Hyper Threating på Cpuen. Prøve å starte windows i safe mode men det ender med at pcen restartet.

Så det store spørsmålet er..

E cpuen ødelakt??....eller er det hovedkortet.Eller begge?? :(

Er sikker på at det ikke er noe annet hardware siden jeg har laget pcen :dontgetit: . Pcen har virket fint flere mnder uten noe som helst problemer.

Kan noen hjelpe??? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har har klokket den tidligere.Men det ble for mye varme så jeg klokket den ned igjen.Har prøvd å underklokke den :scared: men det skjer akuratt det samme. Det er som pcen hater windows :( .

klokket den 2800@3200 det ble en temperatur på sirka 50grader som jeg synes ikke er så gale. Pcen pipte...så jeg skjekket "Pc doktor som kom med Hovedkortet. Det sto 50grader på cpuen, men den skulle ikke pipe før den kommer opp på 70 grader. Men den pipte alikevel. Derfor klokket jeg den ned igjen.Det hva vel 2 uker siden :roll: .

Lenke til kommentar
Kjør mem86, og test minnet :yes:

Testet memtest-86 v 3.1 . Får en drøss med nummer under Errors. Og 0!! på pass :scared: . Vel vel 2gb minne rett i dass ser det ut som :angry: .

Takk for tippset foresten :) .

Siste gang jeg klokker :blush: .

Har du sjekket innstillingene på minnebrikkene i BIOS da? Hvis det kjører med agressive innstillinger, prøv "auto" eller noe.

Lenke til kommentar

Testet memtest-86 v 3.1 . Får en drøss med nummer under Errors. Og 0!! på pass :scared: . Vel vel 2gb minne rett i dass ser det ut som :angry: .

dette virker som en typisk minnefeil, det er heller ikke så rart at du fikk masse feilmeldinger når du byttet hardisk med din far, i og med at det helt sikkert ikke er samme chipsett på maskinene. prøv å sett bios i default.

lykke til :yes:

Lenke til kommentar

Dersom du har flere minnebrikker, kan du prøve med en og en, og dermed finne ut hvilken som er ødelagt.

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde nå hva å ta ut alle rammene og lånte fra min fars pc. Ser ut som alt virker :thumbs::thumbs::thumbs: . Takk Takk Takk for alle svar :love: .

Da får jeg ta fram visan igjen og kjøpe nye ram. Men først blir det test av de rammene jeg har for å skjekke om noen kan reddes. Skyldes dette overklokkingen ??. :ermm: . Men det er nok mest sansylig alle er 4 ram kortene er døde siden jeg ikke har klart å kommt i windows tidligere :(

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde nå hva å ta ut alle rammene og lånte fra min fars pc. Ser ut som alt virker :thumbs::thumbs::thumbs: . Takk Takk Takk for alle svar :love: .

Da får jeg ta fram visan igjen og kjøpe nye ram. Men først blir det test av de rammene jeg har for å skjekke om noen kan reddes. Skyldes dette overklokkingen ??. :ermm: . Men det er nok mest sansylig alle er 4 ram kortene er døde siden jeg ikke har klart å kommt i windows tidligere :(

Det er ikke sikkert alle brikkene er ødelagte det er nok at en brikke har feil for at windos ikke klarer å starte

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde nå hva å ta ut alle rammene og lånte fra min fars pc. Ser ut som alt virker  :thumbs:  :thumbs:  :thumbs:  . Takk Takk Takk for alle svar  :love:  .

Da får jeg ta fram visan igjen og kjøpe nye ram. Men først blir det test av de rammene jeg har for å skjekke om noen kan reddes. Skyldes dette overklokkingen ??. :ermm:  . Men det er nok mest sansylig alle er 4 ram kortene er døde siden jeg ikke har klart å kommt i windows tidligere  :(

Det er ikke sikkert alle brikkene er ødelagte det er nok at en brikke har feil for at windos ikke klarer å starte

Du hadde rett :thumbs: . Det hva kun 1 av de 4 ram brikkene som hva ødelakt. :w00t: . Tragisk at en ram brikke skulle lage så mye oppstyr på pcen :mad: . PCen virke finnt nå.. så hvis det skjer noke senere så er det vel best å teste ram brikkene igjen :hmm: . :laugh:

Lenke til kommentar

Det er etter min erfaring ytterst sjelden man ødelegger minnebrikker under overklokking. Dette oppstår kun ved over gjennomsnittet uanstendige minnespenninger :cool:

Derimot kan uforsiktig montering og behandling av brikkene lett forårsake at de blir ødelagte (RIP min kjære OCZ pc150 nøkkelring-minnebrikke)

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...