Gå til innhold

nytt annlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yamaha recievere fungerer veldig bra til både musikk og film, så den er grei. Men prøv og vent på nye **50 serien fra yamaha, den er rett rundt hjørnet. Nyere, flere funksjoner og rimelig lik på pris, hvertfall i norge.

 

Yamaha høytalere vet jeg ikke så mye om, har aldri hørt de. Yamaha sier de har innmari bra lyd, men egenreklame skal man ikke alltid ta som god fisk.

 

Yamahaen er en krafitig forsterker, så stikk evnt på hifiklubben eller hificenteret, der finner du høytalere som kan passe forsterkeren, og som også kan passe din lommebok.

 

Der kan du sikkert også finne en god dvd spiller, for dvd spillere har ikke jeg så mye peil på at det gjør noe!

 

Sjekk ut avhifi, og nye yamaha 750 rds. Den har også Ypao, som 1400 har.

 

Nå skal det nevnes at 750 ikke når helt opp på ytelse da. (siden dems er nede nå, så jeg får hverken sjekket specs eller pris :mad: )

yamaha stiller også med nok av tilkoblingsmuligheter, og i og med at den er nyere, er sjangsen større for at det vil ta lenger tid før du blir sugen på noe nytt, noe som skjer lett.

 

Jeg har yamaha selv, da rx-v640 rds, med mission høytalere. Kan godt anbefale mission, de gir mye god lyd for lite penger. Gode og tighte i bassen, aldri ulyder, noe som virkelig jeg setter pris på.

 

Forsterker kan lettere kjøpes usett enn høytalere, så vil anbefale deg å høre på høytalere før du kjøper.!

Lenke til kommentar

Mener det. Personlig ville jeg ha ventet på ny yamaha reciever, og tittet på noen dali høytalere. Men jeg ahr da IKKE hørt på yamaha høytalerene, og det kan godt hende de låter bra. Ville ventet på reciever, da den er nyere og bedre, visstnok videreutviklet ypao, men de har primært de samme funksjonene.

Lenke til kommentar
hører mest på metal, rock og hardrock hvis det har noen betydning. :hmm:

Da anbefaler jeg høyttalere fra JBL. Jeg hører mye på slik musikk selv og testet MANGE merker og modeller før jeg fant lyden jeg likte best.

 

Yamaha forsterkere/receivere spiller også godt denne musikken, har prøvd flere modeller jeg var veldig fornøyd med. Selv gikk jeg for Harman/Kardon, som jeg ELSKER designet på, og som også er gode på denne musikken med mye trøkk.

 

Men det til et såpass anlegg var det kanskje en litt billig lydkilde (DVD-spilleren)?

Kjenner ikke til den, men kvalitet pleier koste litt mer etter min erfaring.

 

Bare mine subjektive meninger!

Lenke til kommentar
så det annlegget jeg valgte ut ser bra ut altså??

 

hører mest på metal, rock og hardrock hvis det har noen betydning. :hmm:

 

 

har noen noen andre forslag eller?

Topp forsterker, men de høytalerne virker på meg veldig pinglete i forhold til både kreftene i forsterkeren, og musikk typen. Hører på samme type musikk selv, og mener at det kreves litt størrelse på høytalerne for å få ordntlig "trøkk". Har ikke noen anbefalinger for hånden, men du har jo penger nok, og forsterkeren orker jo en del, så jeg ville gått for noe større.

Så er det sagt! :thumbup:

Lenke til kommentar
så det annlegget jeg valgte ut ser bra ut altså??

 

hører mest på metal, rock og hardrock hvis det har noen betydning. :hmm:

 

 

har noen noen andre forslag eller?

det høres ut som at cerwin-vega! er det riktige for deg!

dvd spiller

høyttalere

receiver

med dette anlegget kan du spille sykt høyt.

dette er anlegget for de som ikke liker naboene sine!

ps: det står at nad receiveren bare er på 6x70 watt. men nad mener at det er den dynamiske effekten som er riktig, og den er på 2x 150w.

Lenke til kommentar

skikkelig konge høytalere. Jeg har series 5. de er veldig gode på rolig musikk (som f.eks nothing else mathers og stairway to heaven) og er like gode på heavy musikk (in flames, dimmu borgir, cradle of filth og slik) er kjempe fornøyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...