Even. Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg har tenkt å svi av komf-pengene mine på et annlegg. har sett litt på dette: Reciever høytalere dvd spiller jeg tar gjerne imot andre forslag. må ha god lyd. koste under 14 000,- og recieveren må ha bra tilboplingsmuligheter. skal bruke annlegget mest til musikk men også som hjemmekino Lenke til kommentar
moho Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Yamaha recievere fungerer veldig bra til både musikk og film, så den er grei. Men prøv og vent på nye **50 serien fra yamaha, den er rett rundt hjørnet. Nyere, flere funksjoner og rimelig lik på pris, hvertfall i norge. Yamaha høytalere vet jeg ikke så mye om, har aldri hørt de. Yamaha sier de har innmari bra lyd, men egenreklame skal man ikke alltid ta som god fisk. Yamahaen er en krafitig forsterker, så stikk evnt på hifiklubben eller hificenteret, der finner du høytalere som kan passe forsterkeren, og som også kan passe din lommebok. Der kan du sikkert også finne en god dvd spiller, for dvd spillere har ikke jeg så mye peil på at det gjør noe! Sjekk ut avhifi, og nye yamaha 750 rds. Den har også Ypao, som 1400 har. Nå skal det nevnes at 750 ikke når helt opp på ytelse da. (siden dems er nede nå, så jeg får hverken sjekket specs eller pris ) yamaha stiller også med nok av tilkoblingsmuligheter, og i og med at den er nyere, er sjangsen større for at det vil ta lenger tid før du blir sugen på noe nytt, noe som skjer lett. Jeg har yamaha selv, da rx-v640 rds, med mission høytalere. Kan godt anbefale mission, de gir mye god lyd for lite penger. Gode og tighte i bassen, aldri ulyder, noe som virkelig jeg setter pris på. Forsterker kan lettere kjøpes usett enn høytalere, så vil anbefale deg å høre på høytalere før du kjøper.! Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ta en titt på Jamo D590 høytalere.. de er det bra lyd i.. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ta en titt på Jamo D590 høytalere.. de er det bra lyd i.. Jamo er vel ikke noe å rope hurra for.. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 så det annlegget jeg valgte ut ser bra ut altså?? hører mest på metal, rock og hardrock hvis det har noen betydning. har noen noen andre forslag eller? Lenke til kommentar
moho Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Mener det. Personlig ville jeg ha ventet på ny yamaha reciever, og tittet på noen dali høytalere. Men jeg ahr da IKKE hørt på yamaha høytalerene, og det kan godt hende de låter bra. Ville ventet på reciever, da den er nyere og bedre, visstnok videreutviklet ypao, men de har primært de samme funksjonene. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 hører mest på metal, rock og hardrock hvis det har noen betydning. Da anbefaler jeg høyttalere fra JBL. Jeg hører mye på slik musikk selv og testet MANGE merker og modeller før jeg fant lyden jeg likte best. Yamaha forsterkere/receivere spiller også godt denne musikken, har prøvd flere modeller jeg var veldig fornøyd med. Selv gikk jeg for Harman/Kardon, som jeg ELSKER designet på, og som også er gode på denne musikken med mye trøkk. Men det til et såpass anlegg var det kanskje en litt billig lydkilde (DVD-spilleren)? Kjenner ikke til den, men kvalitet pleier koste litt mer etter min erfaring. Bare mine subjektive meninger! Lenke til kommentar
The President Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 så det annlegget jeg valgte ut ser bra ut altså?? hører mest på metal, rock og hardrock hvis det har noen betydning. har noen noen andre forslag eller? Topp forsterker, men de høytalerne virker på meg veldig pinglete i forhold til både kreftene i forsterkeren, og musikk typen. Hører på samme type musikk selv, og mener at det kreves litt størrelse på høytalerne for å få ordntlig "trøkk". Har ikke noen anbefalinger for hånden, men du har jo penger nok, og forsterkeren orker jo en del, så jeg ville gått for noe større. Så er det sagt! Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Yamaha høytalerne blir for spinkle til en så kraftig forsterker Gå heller opp litt i pris på høyttalerne. F.eks: DALI Concept 6 Lenke til kommentar
lizon Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 så det annlegget jeg valgte ut ser bra ut altså?? hører mest på metal, rock og hardrock hvis det har noen betydning. har noen noen andre forslag eller? det høres ut som at cerwin-vega! er det riktige for deg! dvd spiller høyttalere receiver med dette anlegget kan du spille sykt høyt. dette er anlegget for de som ikke liker naboene sine! ps: det står at nad receiveren bare er på 6x70 watt. men nad mener at det er den dynamiske effekten som er riktig, og den er på 2x 150w. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hmm, Cerwin Vega forbinder jeg med techno og slikt. Mye bass, men lite presisjon, og lite "fintspillende". Atter en gang min personlige erfaring. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 takk for all hjelpen gleder meg til mandag....hehe (men det gjør nok ikke naboen) Lenke til kommentar
Even. Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) kjøpte meg Pioneer reciever til 6998,- og pioneer dvd spiller til 1595,- og mission høytalere til 7000. + gull belagt kabel mellom dvdspiller og forsterker og noen gode kabler. angrer ikke Endret 4. mai 2004 av gatebiler.tk Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Så fint du er fornøyd! Er det lov og spørre om modellbetegnelsen på komponentene? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 reciever: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...s_vartypes_text ligner på denne men har en god del mer krutt høytalere: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...s_vartypes_text dvd: finner ikke denne på nettet men var fra pioneer i samme serie som recieveren Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Er det et thx merke på receiveren? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 nei ikke som jeg ser. bare disse dts, rds og dolby suround Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 nei ikke som jeg ser. bare disse dts, rds og dolby suround Hmm, hva er modellnavet på Pioneeren da? Lenke til kommentar
moho Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Gratulerer med nye høytalere. Hva synes du om mission så langt? Jeg har mission m74i, og er litt interessert i vite hva andre synes om dem.. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 skikkelig konge høytalere. Jeg har series 5. de er veldig gode på rolig musikk (som f.eks nothing else mathers og stairway to heaven) og er like gode på heavy musikk (in flames, dimmu borgir, cradle of filth og slik) er kjempe fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå