Gå til innhold

Ikke lov å diskutere DC++ hubber

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (moft @ 27/04/2004 : 22:22)
hurra for censur !
siste sovjetstat trenger mer sånt !, hva med forbud mot å diskutere forbud ?

Støttes. Hvis vi også legger til et forbud mot kritisering av ledelsen/moderatorer, forbud mot deltagelse i andre forum og et generelt forbud mot kritiske og/eller sarkastiske poster tror jeg vi nærmer oss mål.

Lenke til kommentar

QUOTE (tacomodo @ 27/04/2004 : 21:27)
Utrolig teit knebling.

Seriøst - er dere helt tette? DC++ er et svært nettverk, med mange filer, ikke alle hubben er warez.

DET ER IKKE LOV Å SNAKKE OM INTERNET HELLER FORDI DET ER PIRATVARE PÅ DET!

Det blir like dumt, dere ser det?

Enig :yes:

Lenke til kommentar

Det er nok ingen som sier at du må være her, du er her helt frivillig, dette er en gratis tjeneste som _vi_ leverer til brukerene, og for at dette skal kunne være en god tjeneste fra og et hyggelig sted og være så kreves det retningslinjer. Disse er laget av oss etter flere års erfaring her og dem har en grunn. ;)

Og nei vi ønsker ikke å bli oppfattet som et sted der du kan få hjelp til å finne warez med mer, da det faktisk, finnes personer som er imot piratkopiering :)

Lenke til kommentar

jeg mener seriøst at rettnigslinjene på dette punktet om "piratkopiering" er veldig utydelige.

QUOTE (rettningslinjene)
Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning

Emulatorer er lov, det selges playstation emulator på spaceworld så jeg regner med delt er lov.

Videre sier rettningslinjene at jeg ikke kan si hvor man laster ned linspire _lovlig_ fordi du da må bruke et fildelingsprogram. Samme gjelder med film og musikk. Jeg kan ikke lagre musikk fila mi som en Magnet URI eller torrent som er veldig båndbredde besparende for meg siden du må bruke et fildelingsprogram.

QUOTE (Nettilett for piratvirksomhet)
Vi tillater ikke MP3er, piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder
og CD-keys. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder
dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner
rundt bruk av slikt materiale.

To punkt her som er litt feil mener jeg

"Vi tillater ikke MP3er"

Så jeg kan i ifølge rettningslinjene ikke linke til musicmatch jukebox fordi det er en nettside som selger mp3er. Videre kan jeg ikke linke til min egenproduserte mp3 fordi at den er mp3. Må jeg gjøre min egenprodusert musikk film om til f.eks *.waw for at det skal være greit i følge rettningslinjene. Ja jeg vet at moderatorer er klar over at MP3 kan brukes til veldig mye og lar normale tråder med mp3 få leve. Se å få endret på dette slik at man f.eks kan linke til kristianvalen sin hjemmeside som har telefonopptak av telefon spøkene sine i mp3 format.

"Cracks" Cracks har blitt diskutert rimelig heftig på forumet i det siste og jeg mener cracks er lovligt her i norge. Det er i alle fall det i USA og da burde det også gjelde norge. No cd-cracks har faktisk en stor nytte for seg. Veldig greit hvi du har masse spill og slippe å bytte cd å ripe dem opp.

Rettningslinjene og Nettiketten for fildeling var grei for et par år siden, men nå er fildeling som rettningslinjene og Nettiketten kaller det blitt såpass standard i del "lovlige" hverdagen at det trengs en liten opppussing.

Kan nevne i fleng på lovlige og flotte måter å bruke fildelingsnettverk.

Endret av jokki
Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Ueland @ 27/04/2004 : 20:53)
Det er nok ingen som sier at du må være her, du er her helt frivillig, dette er en gratis tjeneste som _vi_ leverer til brukerene, og for at dette skal kunne være en god tjeneste fra og et hyggelig sted og være så kreves det retningslinjer. Disse er laget av oss etter flere års erfaring her og dem har en grunn. ;)

Og nei vi ønsker ikke å bli oppfattet som et sted der du kan få hjelp til å finne warez med mer, da det faktisk, finnes personer som er imot piratkopiering :)

Nei, dere tjener nok ingen verdens ting på at det er noen brukere her. Faktisk hadde dere nok ikke stengt om det ikke hadde vært noen her i det hele tatt, nei da hadde det gått for full skute. Tviler.

Svar meg da: Hva har DC++ med piratvirksomhet, som skiller seg fra f.eks brennere, nettverk, og i det hele tatt internet. Er det ikke lov å snakke om bittorrent klienter heller da eller? For alle vet jo at det leder automatisk til piratvirksomhet.

Hva er det viktige skillet som gjør at DC hubber må sensureres?

Lenke til kommentar

Det er ikke til å legge skjul på at en veldig stor del av de som bruker DC++ bruker det til å laste ned warez. Da er det stor grunn til å tro at noen av de som leser poster ang DC++ vil bruke det å laste ned warez, selv om ikke den som skrev innlegget hadde slike hensikter. Derfor kan slike poster lede til piratvirksomhet.

Aksepter at HW ikke vil være bekjent av piratvirksomhet!

Lenke til kommentar

QUOTE (oro2 @ 27/04/2004 : 21:33)
Det er ikke til å legge skjul på at en veldig stor del av de som bruker DC++ bruker det til å laste ned warez. Da er det stor grunn til å tro at noen av de som  leser poster ang DC++ vil bruke det å laste ned warez, selv om ikke den som skrev innlegget hadde slike hensikter. Derfor kan slike poster lede til piratvirksomhet.

Aksepter at HW ikke vil være bekjent av piratvirksomhet!

Og bittorrent? Ikke stor andel der? Og Mp3? Alle har lovlige MP3er? Mega hykleri ute og går her

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

QUOTE (tacomodo @ 27/04/2004 : 22:38)
Og bittorrent? Ikke stor andel der? Og Mp3? Alle har lovlige MP3er? Mega hykleri ute og går her

Jeg har selv aldri brukt BitTorrent, så jeg kan ikke uttale meg om hvor mye warez som finnes der, men jeg vil tro at diskusjoner rundt BitTorrent vil kunne lede til piratvirksomhet på samme måte som diskusjoner rundt DC, og er vel ikke tillatt å diskutere her(?). Det får en admin/mod svare på, men jeg blir ikke overrasket/skuffet om så er tilfelle.

Endret av oro2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...