andreas76 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 JEg trenger å vite hvordan jeg åpner for SIP / UPnP på routeren i filter sets. Jeg har Nextgentel og Netopia 3351 router. Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Ikke meningen å bråke her, men er det ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har du spurt på forumet til Telio? http://www.telio.no/cgi-bin/forum/discus.cgi Kanskje det er noen der som vet dette Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 andreas76, du trenger ikke å åpne porter i den routeren for at Telio skal fungere. Jeg har samme selv, og det fungerer uten å gjøre noe som helst. En oppgradering av firmwaren på routeren er uansett ikke en dum ide, dersom du ikke har gjort dette på en stund. Dette ordner de på NGT kundeservice, eller med å gå inn på http://endring.nextgentel.no/ Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Byggern: Har du Telio? Hvordan opplever du kvaliteten på samtalene? Jeg synes ikke det er så veldig god kvalitet (og i tillegg opplever jeg manglende summetone av og til), derfor ville jeg gjerne finne ut mer om UPnP / SIP, siden denne protokollen er spesialdesignet for bl.a IP-telefoni. Se: http://www.fulton.net.au/qt009.htm og http://hometoys.com/htinews/aug01/articles...rosoft/upnp.htm og http://www.upnp.org/). Det hadde vært fint å få prøvd ut dette da det kanskje kan rette på kvlitets problemene. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg er en av dem som var plaget av en del støy på linjen, samt at adapteren ble temmelig varm. Adapteren sluttet å fungere for 2 uker siden, og har enda ikke fått tilsendt ny. Antar at jeg mottar en mot slutten av denne uken. Når det kommer til tale/lydkvalitet syns jeg at den er temmelig bra, vil plassere den en plass mellom mobil og vanlig telefon. Den er med andre ord helt grei, og jeg har ingen problemer med denne. Dersom det stemmer som det blir sagt, er også suset på linjene redusert med den nye firmware oppdateringen. Det som hadde størst innvirkning på talekvaliteten var pulserende belastning på uploadhastigheten (NGT 1600/512 linje). Dette løste seg når jeg fant ut hvilket program som "pulserte" på uploaden. Telefonen fungerer utmerket selv med høy upload trafikk fra maskinen, forutsatt at denne hastigheten er stabil. Dersom jeg en gang får tid, skal jeg sette opp en router med prioritert trafikk til Telioadapteren for å se om jeg kan eliminere problemer ned trafikk på andre maskiner. Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Men du gjorde ingenting ang. SIP eller UPnP? Kanskje det rett og slett er en protokoll som ikke er aktiv på portene slik som TCP og UDP, men rett og slett noe bakgrunns"greier"... Tror jeg gir opp etterhvert... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Når det gjelder støy, så sjekk hvilken FW du har på adapteret. Når du får summetone, trykker du ****. Når stemmen begynner å snakke, trykker du 150#. Da leses det hvilken FW du har. opp Har du 1.0.0.30 eller noe slikt, trekker du ut strømmen på adapteret en liten stund og setter den inn igjen. Da vil adapteret automatisk oppdatere FW, noe som fjerner den verste støyen. Bare husk å ikke gjøre noe så lenge adapteret oppdaterer seg. Lampen blinker da. Tror det tok bare 5-10 sekunder når jeg gjorde det. Nyeste FW er 1.0.35 eller noe slikt. Endret 28. april 2004 av Cola-boks Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Fikk endelig sjekket FW på boksen, men den var 10.0.35a, så der var alt som det skulle være... Til tider er det skikkelig vanskelig å høre hva folk sier pga hakking og støy på linjen... Begynner å bli litt irritert på hele dri**en.. Håper andre kan komme med sine erfaringer og evt. om de fikk utbedret det. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Etter at jeg fikk oppdatert FW, ble støyen borte. Nå er det bare en svak bakgrunnsstøy på linjen, som ikke er noe plagsomt. Merker bare hakking når jeg laster ned/opp mye. Så det kan jo tenkes at du har for svak linje, eller bruker for mye båndbredde i tillegg til telefonen. Jeg må si meg svært fornøyd med Telio linjen. Er veldig stabilt her. Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Støyen og plagene er de samme uansett om PCen står på eller ikke. Dessuten har jeg NGT Charlie (1600/500) som jeg fikk testet kvaliteten på hos NGT. De sa den var helt super. Igen støy på linjen og respons er god. Skal få lånt meg en annen switsh og få testet det ut... Kommer tilbake med om det gikk bra eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå