MrVilla Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Noen som har noen gode ideer for hvordan jeg skal få redusert støyen på pc'en min? Den bråker så mye at den nesten overdøver TV'en! Viftene går på full maskin hele tiden og harddiskene bråker som om dem skulle ta av hvert øyeblikk. Tenker på kanskje ny prossorvifte, strømforsyning, kanskje matter på insiden av toweret etc..... ********************************* Jeg har en 900MHz AMD TB Athlon Chaintech HK kt133a Seagate HD 20 GB (Skal kjøpe ny) GeForce 2MX 32MB SB LIVE 5.1 lydkort Plextor 241040 Teak cdrom Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 redusere støy er en ting, å fjerne den er en annen. jeg har gjort følgende for å redusere støy: cpu: taisol-ribbe med 60-80mm konverter + papst12dB vifte (rundt 50 grader max) strømforsyning: papst 12dB grafikk-kort: byttet fra kyro2 som bråker helt jævlig til radeon ve med kun kjøleribbe harddisk: ibm deskstar tok kvelden, byttet til samsung noiseguard dessverre står min pc i et ganske så tomt hybelrom, så den "bråker" ennå, neste skritt: bygge et lite skap til kabinettet med støydempingsmatter inni:) Lenke til kommentar
johna Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Pc,n min en P4 1.8ghzNW bråkte sånn passe. Etter jeg satte på en stor fcpga-cpuvifte på skjermkortet bråker den ganske mye. :smile: Tenkte bygge et skap for PC-en jeg og, men toweret passer akkurat inn under pulten slik det er,. Blir jo en stor kasse i tilfelle, har jo Chieftec Dragon fulltower. Bare å ta frem snekker-hånda her.. :smile: Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 Har sett at man noen ganger må bruke kjølepasta slipe overflaten ++ for å feste vifter . Er dette risikabelt? Er det vanskelig p skifte ei vifte? Har skrekken for at den ikke skal virke når jeg skrur på. Lenke til kommentar
johna Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Du trenger ikke nødvendigvis slipe den. Risikabelt, og du vinner ikke mye på det. Mer enn nok å bruke kjølepasta som du kjøper på f.eks Microplex.no, Med en bra pasta kan du få tempen ned en del. Skifte vifte er ganske enkellt. Er du usikker, les på nybegynnerguiden på overklokking.no Eller få noen som kan det til å vise deg. En gang må være den første.. :smile: Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Er man litt flink, lager man sin egen viftestyring. Tenk at du sitter der med den supre overklokkede maskina. Masse vifter trenger den, og det betyr bråk. Men dunderkjølingen trenger ikke datamaskinen når den idler. Og det er nettopp når man holder på med små-oppgaver (som skolearbeid ol.) at man plages av støyen. Ahhh, viftestyring! *Klakk* 7V over viftene. Det kjøler nok til at maskinen ikke går varm når den holder på med pingleoppgaver -og støyen er redusert betraktelig. Så fikk man lyst til å spille. Da trengte man kjølingen igjen ja gitt *Smakk* 12V over viftene, monsterkjølinga er tilbake, og det samme kan man si om støyen.. Men hvem irriterer seg over litt støy fra pc'en når det bråker dobbelt så mye fra høytalerne uansett!? Gjett hvem som holder på å mekke viftestyringen sin :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå