PowerOfNow Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 hei, fikk Abuse e-mail fra nextra.no her om dagen. Fikk beskjed om at jeg drev på med spamming av andre. HÆH, tenkte jeg. Sjekket server og fant ut at jeg hadde sendt over 3000 e-mailer, 200 av dem var kanskje mine, så jeg ante ugler i mosen. Fant ut at "relaying" var mulig, har fått ordnet det nå, men hvordan funker dette i praksis? Hvordan klarer dem å bruke min server for å sende e-post? :wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Hvis du virkelig har behov for å kjøre egen mail-server, burde du vel også vite hva mail-relaying er for noe? Kort sagt, så er mail-relaying at du tillater folk utenfor ditt domene å sende mail gjennom din server. Det er en uting, nettopp pga. spamming. Legg også merke til at mail-serveren din vil bli svartelistet av mange organisasjoner hvis de oppdager at du mail-serveren din er "åpen" for alle. Ved NTNU gjøres f.eks. dette. http://mail-abuse.org/tsi/ar-fix.html Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 jeg vet hva relaying er, men ikke hvordan dem klarer å bruke meg sånn uten videre.(hva dem gjør for å misbruke min email server) Jeg hadde helt glemt å fjerne den muligheten, men det er ordnet nå. og ja: Det er myye bedre med egen mailserver. Fungerer utrolig bra. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Quote: On 2002-04-05 13:22, arvjakob skrev:hva dem gjør for å misbruke min email server) Er bare å sette din mail-server som utgående mail-server. Og vips bruker man din mail-server... Lenke til kommentar
Akke Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Hva må til for å kjøre egen mail server? (prog) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå