MistaPi Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Dette kan aktiveres med å legge til eller endre denne registry stringen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{SOME_GUID}\0000\TemporalAAMultiplier Jeg har ikke helt skjønt hvordan dette virker, men temporal AA er en metode som gir bedre kvalitet med å endre sample mønsteret fra frame til frame, men det gir kun bedre kvalitet på bilder uten bevegelse. F.eks gir 12xT "12xAA" kvalitet med å bruke 2 forskjellige sample mønstre selv om det er kun 6 samples. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Dette forklarer kanskje temporal AA litt bedre. Jeg tok litt feil med at dette kun fungerer på bilder uten bevegelse.. Dvs kantene skal ha flyttet seg mye fra frame til frame for at effekten blir borte, men jo "raskere" kantene flytter på seg jo mindre effekt vil temporal AA ha. Dette er visnok ikke være den overraskelsen i Catalyst ATi har snakket om. Endret 28. april 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Har du sjekket ut hvordan det fungerer i spill? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Nei det har jeg ikke fått rota meg til ennå. Mulig jeg venter på neste catalyst der det forhåpentligvis er skikkelig implentert (kjører Cat 4.3 forsatt). Er ganske giddaløs om dagen. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Er ganske giddaløs om dagen. Kjenner følelsen, har det på samme viset . Regner med at vi får se mere til dette over helgen, nærmere bestemt på Tirsdagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå