ikkenoeihodet Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Heisann alle sammen. Jeg skal kjøpe meg en PC sånn at jeg slipper å sitte her på skolen å surfe. Jeg vil ha en AMD PC, og kan maks bruke 9000,- (trenger ikke skjerm) Har noen forslag på komponenter? Jeg tenkte noe lignende, men vet ikke om alt passer sammen: Chieftech Midi Tower Sort m/dør MSI K7T Pro 266 R AMD Athlon XP 1700+ Plextor 16x brenner Gainward Geforce 2 Pro kort / ATI Radeon 8500LE Er ikke sikker på hvilken vifte jeg må ha til prosessoren, men jeg vil ha noe stillegående. Har lest litt om Alpha og Zalman her på hardware diskusjon, men har ikke nok peiling til å vite om de passer til det jeg skal kjøpe. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 >Chieftech Midi Tower Sort m/dør cheiftan og aopen skal jo vere bra. sjekk diskusjonen om aopen vs cheiftan du! >MSI K7T Pro 266 R trenger vi raid? har du noensinne planer om å kjøpe 2 identiske disker og bruke de i ett raid?? ellers, kjøp EPoX spør du meg! >AMD Athlon XP 1700+ tror først og fremst jeg ville venta litt her siden Intel og AMD har satt ned prisene i Amerika, så da kommer nokk prisnedsettelsen etterhvert hit også. når det gjelder valget av CPU så tror jeg jeg ville valgt 1600+ siden der er en hel del rimeligere og da fartforskjellen ikke er den store. >Plextor 16x brenner ta en 24x når du er i farta?? >Gainward Geforce 2 Pro kort / ATI Radeon 8500LE GainWard GeForce2 PRO/450 "Golden Sample" 64Mb 4.5ns DDR TV-out Retail AGP er ett svært bra kort, men tror da det vil trekke ned istedenfor hos noen så vil CPU trekke ned. _________________ - you are the perfect drug [ Denne Melding var redigert av: viCtim på 2001-10-31 16:08 ] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 nettverkskortet 3Com 3C905 Etherlink III 10/100Mbit TP bulk PCI er vel til å anbefale. lydkort ville jeg valgt Player 5.1. Strømforsyning er jeg ikke sikker på men du bør vel ta en 350W. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå