supernapa Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg har en office-connect 11g gateway og en smc 11 mps usb adapter og nextgentel 2mbit adsl internett. Har konfigurert routeren ... men og nettet kommer opp .. men 169.254.234.131 på ipadresse og får ikke logget meg på noenting på internet. hva er feil?? står også automatic Private Adress Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) har du aktivert ruteren din etter du fikk den fra ngt? Hvis ikke : http://aktivering.nextgentel.no Hvis du har en wlan router i tillegg til ngt routeren, så burde du sette wlanet opp som access point.... Sånn som d ser ut nå, får du default ip i windows, og du har ikke kontakt med resten av nettverket.. Endret 27. april 2004 av MetiCx Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hei! Skal ikke du ha en automatisk IP-adresse da? Hilsen Fil Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Skru av DHCP på gateway og bruk en av de 4 portene for å koble gateway med NGT router. Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 selvsagt er netopiaroutern fra nextgentel aktivert. DHCP i 3com'en er også skrudd av selvsagt men resten skjønner jeg ikke bæret av Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 IKKE koble NGT router med gateway slik at du bruker ETHERNET/CABLE/DSL port på gateway, men heller bruk en av de andre portene. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Når du kjører ipconfig /renew fra DOS vindu, hvilken feilmelding får du da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå