Gå til innhold

Skifte OS til IBM ThinkPad 600E

Anbefalte innlegg

Har en gammel IBM ThinkPad E600 liggende.. den kjører windows 98 som standard, og mulig jeg trenger en bios oppdatering eller noe liknende for å kunne installere noe annet? MEN jeg har ingen diskettstasjon på den... klarer forsåvidt ikke å finne biosoppdateringen lengre for å få mulighet til å installere windows 2000... Husker at jeg har prøvd en gang tidligere, og fant oppdateringer, og liknende, men finner det ikke igjen.. tenkte nå på å mekke en CD jeg skulle boote fra med all info som skulle være på den boot disketten.. me nå finnre jeg ikke den engang.. så jeg tyr til forum...

Noen der ute som kan hjelpe meg? noen råd, eller nyttige linker jeg kan utforske for å få windows 2000 på denne gammle kassa?

er forresten en pentiumII prosessor i den, 128MB ram, og 6GB hardisk... ellers er det ikke noe særlig som er værdt å nevne.. bør klare å kjøre windows 2000 fint, om jeg bare får det installert osv...

Forslag, ble lei av å leite... :dontgetit:

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en gammel IBM ThinkPad E600 liggende.. den kjører windows 98 som standard, og mulig jeg trenger en bios oppdatering eller noe liknende for å kunne installere noe annet? MEN jeg har ingen diskettstasjon på den... klarer forsåvidt ikke å finne biosoppdateringen lengre for å få mulighet til å installere windows 2000... Husker at jeg har prøvd en gang tidligere, og fant oppdateringer, og liknende, men finner det ikke igjen.. tenkte nå på å mekke en CD jeg skulle boote fra med all info som skulle være på den boot disketten.. me nå finnre jeg ikke den engang.. så jeg tyr til forum...

Noen der ute som kan hjelpe meg? noen råd, eller nyttige linker jeg kan utforske for å få windows 2000 på denne gammle kassa?

er forresten en pentiumII prosessor i den, 128MB ram, og 6GB hardisk... ellers er det ikke noe særlig som er værdt å nevne.. bør klare å kjøre windows 2000 fint, om jeg bare får det installert osv...

Forslag, ble lei av å leite... :dontgetit:

-mamazboy-

Sjekk ut www.bootdisk.com for w2k bootdisk image files. Disse brenner du bare på en cd.

Lenke til kommentar

Gå til IBM Driverside og søk på serienummeret på maskinen, da finner du forhåpentligvis en non-disk BIOS oppdatering. Jeg finner ihvertfall slike til min IBM thinkpad.

Maskinen kan vel boote fra CD? Da kan du jo starte opp med Win2k CDen i og legge inn OSet slik. Hvis den ikke starter CDen automagisk er trikset å trykke F12 mener jeg når BIOSen starter på IBM ThinkPad.

Lenke til kommentar

Får teste det, etter at jeg har lest litt til examen jeg har i mårra ^_^

Affal, anngående det med å boote fra cd, å installere w2k... det går bra, har gjort det før... men thinkpad'n vil ikke godta w2k, får ikke boota det opp engang etter at det er installert... men skal teste ut de linkene jeg har fått, og prøve å oppdatere bios osv...

Takk for hjelpa, håper det hjelper :thumbs:

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...