EspenDL Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hei! Jeg har en meny og en tekst boks. Jeg vil at menyen skal ha en annen "hover" enn tekst boksen. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Si at du har en setting for vanlige linker, deretter kan du "overstyre" denne ved å bruke noe ala det under. (regner med at menyen er i en div). Husk at menyer skal settes opp i lister. #meny a { blabla: blabla; bla: bla; } #meny a:hover { blabla: jepp; bla: nah; } Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 menyen er ikke i div A:link { color : #FFFFFF; text-decoration : none; } A:visited { color : #FFFFFF; text-decoration : none; } A:active { color : #FFFFFF; text-decoration : none; } A:hover { color : #FFFFFF; text-decoration : underline; } .leftmenu { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; background-image: url(vdp_files/layout/leftmenu.jpg); font-size: 12px; color: #FFFFFF; background-repeat: no-repeat; Så vil jeg ha enn annen farge på rolloveren her! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 hva er '.leftmenu', da?? hvis det ikke er en <div>?? uansett, hvis menyen ligger i .leftmenu kan du gjøre slik. .leftmenu a{color:#HEXHEX;} .leftmenu a:hover{color:#HEXHEX;} .leftmenu a:visited{color:#HEXHEX;} .leftmenu a:visited:hover{color:#HEXHEX;} Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Takk fikk det til, men når jeg validerer stilarket mitt får jeg denne error'en: Invalid number : font-sizeonly 0 can be a length. You must put an unit after your number : 12 hva betyr det? Endret 27. april 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 at skriftstørrelsen kan ikkje vere 12. "Huset mitt er 13 langt"... Du må ha en måleenhet bak, f eks em, px. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Og selvfølgelig er enheten em å foretrekke, da lesere med spesielle behov ikke behøver å få unødvendig mye problemer med siden din + at man har valgfrihet selv. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Selvfølgelig. Det var ikke noe gale med min css fil, men med cutenews scripte. cutenews validerer ikke Har fikset det nå. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Selvfølgelig. Det var ikke noe gale med min css fil, men med cutenews scripte. cutenews validerer ikke Har fikset det nå. Takk for hjelpen. For at cutenews skal validere må du modde det litt. Fjern alle <font> tagger, og litt sånt - og sett det opp med CSS. Lag den gjerne med div's også, sida det blir feil å bruke tabeller til et slikt nyhetsscript. Det er ikkje veldig vanskelig å modde et cutenews script Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Nok en error jeg ikke forstår: Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser. Line 39, column 24: end tag for element "H1" which is not open (explain...). [echo "<h1>Advarsel</h1>\n"; Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Ingen som vet hvor feilen ligger? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Gi oss koden, så blir det lettare å sjå slike feil Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) For at cutenews skal validere må du modde det litt. Fjern alle <font> tagger, og litt sånt - og sett det opp med CSS.Lag den gjerne med div's også, sida det blir feil å bruke tabeller til et slikt nyhetsscript. Det er ikkje veldig vanskelig å modde et cutenews script Eller, enda bedre: Lag ditt eget news-script! Endret 28. april 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Nok en error jeg ikke forstår: Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser. Line 39, column 24: end tag for element "H1" which is not open (explain...). [echo "<h1>Advarsel</h1>\n"; den sier altå at det er en end tag det ikke er behov for, hva gjør en da? fjerner den... om dette ikke gir noen utslag på det visuelle funker vel det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå