kavorka Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Ifølge denne siden: http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm så skal lydkodene for NF7 serien være følgende: Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards 1. No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board 2. One beep - board is working fine 3. One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU 4. 1 short(Beep) System booting is normally 5. 2 short(Beep) CMOS setting error 6. 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR 7. 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error 8. 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error 9. 1 long - 9 short(Beep) ROM Error 10. Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly 11. Short(Beep) continuous POWER supply has a problem 12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking). Lykke til PS:Står mye annet nyttig om NF7 på denne siden også, sjekk den ut! Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Takker for alle svarene - det settes veldig stor pris på! Tror konklusjonen helt klart blir at det må være et tempraturproblem... trolig da med CPUen. Det jeg ikke helt skjønner er hvordan det plutselig kan bli et problem med kjøling, siden det ikke har vært det før (det dukket opp plutselig). I tillegg ser jeg ikke helt hvorfor den skal slå seg rett av allerede på 55-60 grader, når alt jeg finner av settings sier at den skal reagere på tempraturer mellom 85 og 100 graader... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Takker for alle svarene - det settes veldig stor pris på! Tror konklusjonen helt klart blir at det må være et tempraturproblem... trolig da med CPUen. Det jeg ikke helt skjønner er hvordan det plutselig kan bli et problem med kjøling, siden det ikke har vært det før (det dukket opp plutselig). I tillegg ser jeg ikke helt hvorfor den skal slå seg rett av allerede på 55-60 grader, når alt jeg finner av settings sier at den skal reagere på tempraturer mellom 85 og 100 graader... Kan du ha satt kjøleren feil vei? Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Nå er det en god stund siden jeg monterte maskina og jeg kan naturligvis ikke være 100% sikker på at jeg ikke har gjort det. Tror jeg skal ta av kjøleribba, få vekk pastaen og montere den på igjen, slik at jeg er sikker på at alt er gjort riktig der . Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Det jeg dog ikke helt skjønner er hvorfor den slår seg av på 55grader, når den egentlig skal gi warning først på 75 og aldri slå av (etter mine BIOS-settings). Skjønner heller ikke hvorfor dette plutselig begynte å skje, mens den kjørte stabilt før... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hmm, kjøp AS5 og en Thermaltake vulcano 12 Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hei, i det siste har maskina mi fått en lei uvane med å plutselig slå seg rett av og lage en lyd som best kan beskrives som en sirene (mmmmmm uuuuuh mmmmmm uuuuuh (noe sånt, litt vanskelig å prøve å skrive lyd)). *mmmmmm uuuuuh mmmmmm uuuuuh *... du har ikke tilfeldigvis en liten ku inni datamaskinen? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 NOOO, nå har de3t skjedd IGJEN! Nå begynner den å pipe som en alarm, og CPU-temp har gått opp med 10 grader Bare plutselig til morran i dag, så var den sånn!! Omg, jeg gleder meg til jeg får A64, ALDRI mer Abit NF7-S v2.0!!! Lenke til kommentar
Janster Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Eh..spør du meg sliter kanskje en av viftene dine... Kanskje åpne og sjekke at ALLE vifter fungerer 100% og at ingen har stoppet pga smuss eller blitt ødelagt ? Også, piper den slik er det som regel tegn på at den er for varm, sjekk BIOS oppsett og se hva alarmen er satt til, kjør hardware doctor..og se hva temp er ved idle og ved load ...bruk Prime95 ellernoe til det Janster Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Tenkte på det jeg også, Janster, men ser ikke ut som noen av dem sliter. Forøvrig er jo CPUen egentlig ikke overheata... 55 grader vel ikke faretruende? Har vært i BIOS og stilt alle alarmene, men det hjelper ikke... Lenke til kommentar
Blue-water Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Dette er nøk en død tråd, sory! Endret 15. mars 2006 av Blue-water Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå