cool_boy Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 lurer å bytte ut min gamle p4 2,66ghz mot en prescott 3ghz,men er denne bra å klokke? mye varme? hvor langt kan jeg regne med å klokke den med luft kontra. vannkjøling? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 hvis den du har er av typen Northwood, så vil Prescott gi fra seg noe mer varme.. men du får da en kraftigere prosessor.. og tar jeg ikke feil så er den du har nå 533MHz, og Prescotten 800 MHz... hm... er det snakk om å kjøpe den Presctotten for 2000 kr. så hadde ikke jeg giddi det... den oppgraderingen er ikke verdt 2000 kr. vent med oppgradering av Prosessor er mitt råd! Med vannkjøling så skal det vel være mulig å klokke prescotten bra.. er vel ikke umulig å nå 4 GHz? med luftkjøling et godt stykke opp på 3 GHz tallet men du får da klokka den du har litt også vel? over 3 GHz vel? Hadde det vært snakk om en Pentium 3,4 GHz prosessor så hadde det vært mer riktig å oppgradere.. men de er jo så ufattelig dyre... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 ville ikke oppgradert hadde jeg vært deg...snart kommer en ny socket!!! og uansett så er det ikke stor forskjell på den du har og prescott 3.0GHz. klokk heller den du har opp til 3GHz Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 kjører den jeg har nå på 3ghz..har greid 3,2ghz med standard luft,men rammen fucker seg på alt over 3ghz! så det gir mindre ytelse og plutselige problemer..så nytt hk er løsningen,men vil også få ned varmen da den blir litt varm..i tilegg er pc'en støyende.. tenkte på prescott siden denne sikkert kunne klokkes lengre enn den jeg har,men kan drøye cpu kjøping en stund til ja men nytt hk og kjøling MÅ jeg ha..hehe hva er å anbefale? av kjøling og hovedkort? ps. min cpu er 533mhz fsb ja.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 vannkjøling!!! og abit ic7-serien er digg, men hva du er villig til å gi for det har jo noe og si da, sjekk ut Komplett Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 bare jeg får psu,kabinett,vannkjøling,hk og ram..+ evt. cpu til under 10 000 så bør det gå greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå