_Jack_ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg ny vifte til mitt Powercolor 9800pro og hadde først tenkt på VGA Silencer. Er innom en lokalbutikk for å slippe så mye i frakt men den butikken har bare denne viften Vantec Iceberq Har ikke hørt så mye om den. Er forskjellen mellom disse to viftene stor? Hvem er best? EDIT: linkene er fixa. Endret 27. april 2004 av _Jack_ Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Artic silencer er best på kjøling, men du må selv vurdere hvor mye peeng du vil legge i det! Btw: linkene dine går bare til forsiden til MP Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Har VGA-silencer selv som funker som bare f**n, ville definitivt gått for den!!! Den er veldig god på kjøling å støy, en perfekt kombinasjon, eneste minus er at den tar opp en pci slot, men slik som den kjøler har det ikke noe å si. Har hørt litt om Vantec Iceberg, å de sier den funker til sitt arbeid, men for litt overklokking så funker VGA-silenceren kjempebra Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Mener å ha lest på OCshoot elns. at VGA silencer ikke kjølte mer enn et par grader bedre enn original-kjøler, men støyer MYE mindre. Jeg har både VGA silencer og Vantec Iceberq. Jeg har Vantec Iceberq'en på mitt FX5200 (som forresten sux) og VGA silencer på mitt Power Color 9800pro. Vantec Iceberq: Den kjøler nok bedre enn originalkjøler på 9800pro, siden den er i kobber, men dette har jeg ikke testet. Spørsmålet er hvor mye bedre. Jeg synes nemlig den bråker vel mye, og satt den på halv hastighet med en vifekontroll. VGA silencer: Denne hadde jeg på mitt forige Power Color 9800pro, som dessverre "brant opp". Plutselig en dag begynte det å lage rare gnistrelyder og PC'en ble ustabil. Da jeg tok av kjøleren så jeg hvor elendig dårlig kontakt det var mellom GPU og kjøleren. Det kan ikke ha vært mer enn 30% kontakt. Dette tipper jeg har sammenheng med at originalkjøler har et "hakk" ned som gir direkte kontakt med kjernen på GPU. VGA silencer'n er helt plan og får ikke like bra kontakt pga. shimmen rundt GPU. Jeg tror også du bør ta en plansliping av VGA silencer'n. Overflaten er heller ikke bra. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Mener å ha lest på OCshoot elns. at VGA silencer ikke kjølte mer enn et par grader bedre enn original-kjøler, men støyer MYE mindre. Jeg har både VGA silencer og Vantec Iceberq. Jeg har Vantec Iceberq'en på mitt FX5200 (som forresten sux) og VGA silencer på mitt Power Color 9800pro. Vantec Iceberq: Den kjøler nok bedre enn originalkjøler på 9800pro, siden den er i kobber, men dette har jeg ikke testet. Spørsmålet er hvor mye bedre. Jeg synes nemlig den bråker vel mye, og satt den på halv hastighet med en vifekontroll. VGA silencer: Denne hadde jeg på mitt forige Power Color 9800pro, som dessverre "brant opp". Plutselig en dag begynte det å lage rare gnistrelyder og PC'en ble ustabil. Da jeg tok av kjøleren så jeg hvor elendig dårlig kontakt det var mellom GPU og kjøleren. Det kan ikke ha vært mer enn 30% kontakt. Dette tipper jeg har sammenheng med at originalkjøler har et "hakk" ned som gir direkte kontakt med kjernen på GPU. VGA silencer'n er helt plan og får ikke like bra kontakt pga. shimmen rundt GPU. Jeg tror også du bør ta en plansliping av VGA silencer'n. Overflaten er heller ikke bra. Ocshoot dreit seg ut og testa den på et 9800xt, som kjøleren ikke støtter. Men den funker toppers på mitt 9700pro... Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Ocshoot dreit seg ut og testa den på et 9800xt, som kjøleren ikke støtter.Men den funker toppers på mitt 9700pro... Ja, det leste jeg og. Fra 74 grader til 71 da gitt... Lenke til kommentar
tex_nex Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Mener å ha lest på OCshoot elns. at VGA silencer ikke kjølte mer enn et par grader bedre enn original-kjøler, men støyer MYE mindre. Jeg har både VGA silencer og Vantec Iceberq. Jeg har Vantec Iceberq'en på mitt FX5200 (som forresten sux) og VGA silencer på mitt Power Color 9800pro. Vantec Iceberq: Den kjøler nok bedre enn originalkjøler på 9800pro, siden den er i kobber, men dette har jeg ikke testet. Spørsmålet er hvor mye bedre. Jeg synes nemlig den bråker vel mye, og satt den på halv hastighet med en vifekontroll. VGA silencer: Denne hadde jeg på mitt forige Power Color 9800pro, som dessverre "brant opp". Plutselig en dag begynte det å lage rare gnistrelyder og PC'en ble ustabil. Da jeg tok av kjøleren så jeg hvor elendig dårlig kontakt det var mellom GPU og kjøleren. Det kan ikke ha vært mer enn 30% kontakt. Dette tipper jeg har sammenheng med at originalkjøler har et "hakk" ned som gir direkte kontakt med kjernen på GPU. VGA silencer'n er helt plan og får ikke like bra kontakt pga. shimmen rundt GPU. Jeg tror også du bør ta en plansliping av VGA silencer'n. Overflaten er heller ikke bra. du må jo ta av shimmeren!.. det er lett.. bruk tapet kniv eller noe.. har tatt av 3 stk på radeon 9700,9800,9700pro.. lett funker bra vett:P Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Fant noen bilder av Vantec Iceberg'en montert på mitt Abit GeForce FX5200 Montert Kjøleren er PEN Fokus på kamera Fokus på overflaten Det følger med et par kjøleribber , men de er dessverre i aluminium Kanskje lager jeg en "miniworklog" av monteringen (med litt klokkeresultater), hvis noen er interessert? Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Kanskje lager jeg en "miniworklog" av monteringen (med litt klokkeresultater), hvis noen er interessert? Ja, det ville vært fint Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Sorry, dobbeltpost Endret 28. april 2004 av _Jack_ Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Har noen noen bilder av et kort med VGA Silencer på? Er interessert i hvordan det ser ut.. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Uten kort Med kort Dette er bilder tatt fra netshop. sistviste er et hightech 9800pro IceQ som er et 9800pro kort med en artic cooling vga silencer montert fra fabrikken. da slipper du å miste garantien ved og bytte kjøler... Lenke til kommentar
konstabel Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hvilket er best til et 9800pro ?? 1.VGA silencer eller 2. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2611 Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Tror den siste er best, siden den bruker 2 vifter og heatpipe. Men den er tvilsomt stillegående. Og dyr! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå