Gå til innhold

amd athlon 3000+ eller amd athlon 64 3000+

Nilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp det som gir mest for penga og gi blange f.... i hva som kommer til å holde lengst! Har du tenkt å oppgradere prosessoren om ett års tid, så må du sikkert bytte HK og minne i samme slengen uansett.

Helt enig :D

Og akkurat nå ville jeg si at det er p4c som gir mest for pengene, men det er nå bare min mening :p

jeg skal ikke ha pentium... liker amd mye bedre azz... noen som veit når intel kommer med en 64-bit?

Lenke til kommentar
a64 3000+ er en god del raskere enn athlonXP 3000+

Hva er en god del? :hmm:

bare for og ta et eksempel, jeg hadde før en xp2700+ og når den var klokka maks(13,5x200)2700mhz så fikk jeg "bare" 18500 på 3dmark 2001, med en a64 3000+ får jeg 19500 uklokka.

Begge er målt med samme grafikkort og uklokka.

Lenke til kommentar

Synes no at å kjøpe 64-system i dag ikke er mye vits dersom man ikke har spesielle behov. Det er ingen spill/programmer som "trenger" 64 enda (å laste ned WinXP 64bit e no sikkert "kult", men ikke særlig mer enn d enda). Kjøpte nettopp ny PC og d ble 32-bitsystem (var seff. inne på tanken om 64-bit). Brukte heller pengene eg sparte på cpu og hk til andre ting. Skal vel oppgradere om et år eller noe, så da blir d vel A64.

Ja, og begrepet "fremtidsrettet" er for dem som kjøper pc hvert tredje år uten å oppgradere noe særlig (ferdigpcer, etc). For folk som spiller mye og gjevnlig oppgraderer pcen så er ikke d uttrykket så veldig viktig (foruten det som gjelder fremtidige oppgraderinger).

Foreløpig er det nok A32erne som gir mest for pengene. F.eks koster Abit NF7 2.0 og Xp2800+ til sammen like mye som kun en A64 XP3000+. Så ville nok ventet et halvt år eller noe før jeg gikk for A64.

Lenke til kommentar
Den har også innebygget virusbeskyttelse som støttes av WinXP SP2 :thumbup:

urk, den derre terpinga på innebygd virus beskyttelse er jeg sååå lei av. Det er snakk om en liten buffer overflow beskyttelse. Hvis vanlige brukere får høre det "innebygd virusbeskyttelse" hele tida, kommer de til å tro at det er no ala norton Antivirus innebygd, og det er det IKKE! Buffer Overflow beskyttelsen stopper bare ett fåtall av virus. La oss ikke bidra til å villede populasjonen her! jeg er iallefall trøtt og lei av å få Netsky infisert Epost i boksen min hver forbanna dag bare fordi noen ikke bruker oppdatert antivirus! La oss ikke få flere til å unnlate å bruke det!

Lenke til kommentar
Den har også innebygget virusbeskyttelse som støttes av WinXP SP2 :thumbup:

urk, den derre terpinga på innebygd virus beskyttelse er jeg sååå lei av. Det er snakk om en liten buffer overflow beskyttelse. Hvis vanlige brukere får høre det "innebygd virusbeskyttelse" hele tida, kommer de til å tro at det er no ala norton Antivirus innebygd, og det er det IKKE! Buffer Overflow beskyttelsen stopper bare ett fåtall av virus. La oss ikke bidra til å villede populasjonen her! jeg er iallefall trøtt og lei av å få Netsky infisert Epost i boksen min hver forbanna dag bare fordi noen ikke bruker oppdatert antivirus! La oss ikke få flere til å unnlate å bruke det!

Om det plager deg gir da jeg lang f... i!

Men den utgjør over 50 % av alle sikkerhetsoppdateringene fra både Microsoft og Linux. Jeg kommer fortsatt til å reklamere for innebygd antivirus i A64 :cool: noe det også er :thumbup: selv om den ikke stopper alle virusene, så er det bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Synes no at å kjøpe 64-system i dag ikke er mye vits dersom man ikke har spesielle behov. Det er ingen spill/programmer som "trenger" 64 enda (å laste ned WinXP 64bit e no sikkert "kult", men ikke særlig mer enn d enda). Kjøpte nettopp ny PC og d ble 32-bitsystem (var seff. inne på tanken om 64-bit). Brukte heller pengene eg sparte på cpu og hk til andre ting. Skal vel oppgradere om et år eller noe, så da blir d vel A64.

Ja, og begrepet "fremtidsrettet" er for dem som kjøper pc hvert tredje år uten å oppgradere noe særlig (ferdigpcer, etc). For folk som spiller mye og gjevnlig oppgraderer pcen så er ikke d uttrykket så veldig viktig (foruten det som gjelder fremtidige oppgraderinger).

Foreløpig er det nok A32erne som gir mest for pengene. F.eks koster Abit NF7 2.0 og Xp2800+ til sammen like mye som kun en A64 XP3000+. Så ville nok ventet et halvt år eller noe før jeg gikk for A64.

en a64 er lynrask på 32bits og, at den støtter 64bits er bare en bonus i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg synes meninga di er idiotisk, men det er bare min mening.

AthlonXP har ingen framtid. Athlon64 er mye mye raskere på 32bit enn AthlonXP. Greit, den er litt dyrere, men å gå for AthlonXP ovenfor Athlon64, er omtrent som å gå for Celeron istedet for Pentium4. Har du dårlig økonomi og ikke har store krav til ytelse, så greit, gå for AthlonXP. Men har du planer om å ha PC'n 1-2 år uten å oppgradere, så er det helt klart at Athlon64 er det klare valget. I tillegg har den 64bit som vil gjøre ytelsesskillet mellom AthlonXP og Athlon64 enda større når WinXP-64 kommer. Skjønner ikke at vi diskuterer dette ennå...

Lenke til kommentar

tingen er den at når man er 15 år er det ikke så ofte man får lov av foreldre(mine foreldre) å bygge ny om to år..

jeg måtte inngå en avtale om at jeg ikke fikk lov å bytte pc før om minst 5 år..

da er det litt tjipt å sitte der men en 32-bit..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
tingen er den at når man er 15 år er det ikke så ofte man får lov av foreldre(mine foreldre) å bygge ny om to år..

jeg måtte inngå en avtale om at jeg ikke fikk lov å bytte pc før om minst 5 år..

da er det litt tjipt å sitte der men en 32-bit..

Så når du er 20 kan du kjøpe nye hardware?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
jupp.. men tror jeg har flytta ut innen den tid så da fikser ejg meg nåkk no nytt..

Når du er 18 kan du gjøre akkuratt hva du vil... ;)

Du kan gjøre akkurat hva du vil uansett hvor gammel du er. Foreldrene dine eier deg ikke, men så lenge du bor under deres tak, er det naturlig at du følger deres regler. Det gjelder også når man er 18, så sånn sett forandrer ingenting seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...