Gå til innhold

nVidia skjærmkort til under 1000-lappen

JimDandy

Anbefalte innlegg

Heisann.

Mens jeg bygger PC nå og egentlig ikke har tenkt å øse ut penger på et superbra skjærmkort så lurte jeg på hvilket nVidia kort jeg burde kjøpe. Jeg skal bare ha noe midlertidig for 6-8 måneder tror jeg, til jeg har råd til nVidia's 6800 samt AMD's nye 939 dingser ;)

Uansett, et skjærmkort som er bedre enn mitt Geforce 3 fra Gainward burde ikke være vanskelig å få tak i. For meg er det kortet jeg har virkelig bra. Jeg nekter plent å putte noe slags ATI kort i PCen min, ikke bry dere om å foreslå det en gang, hehe.

Det jeg lurer på er om

Gainward GeForce FX5200 128MB DDR AGP, "PRO/660TV-DVI",Tv-Out, Retail

til skarve 600 kroner fra Komplett er noe jeg burde prøve som et temp-kort. Har hørt veldig mye om at FX kortene suger og ikke er bedre enn Geforce 4 kortene...

Hva har dere å si? Skal jeg heller prøve å få tak i et Geforce 4 kort enn et FX?

Kom med noen forslag.. Har gått så lang tid siden jeg sist kikket på PC komponenter at jeg blir GAL!

Hilsen lettere-grafikk-kort-hjerneskadete Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har eit geforce 3 tv/500 golden sample greier fra gainward right?

Om du har det burde du klare å tyne ut veldig av det ved hjelp av overklokking.

Eg klarte å gå fra 6900 i 3dmark01 til 8700 med vanlig stock kjøling(som følgte med) og et par kabinett vifter.

med dette klarte eg å køyre alle dagens spel uten noke spesiell lave instillinger.. (var før eg fekk tak i Far cry demoen though)

For å vere ærlig var eg meir glad i mitt geforce 3 kort enn mitt radeon 9800 kort :)

men uansett, du må opp til Geforce 4 4600 eller 4800 for å merke forskjell..

Lenke til kommentar

et 9800se kort koster vel en 1299 på komplett, den kan flashes til NP, så PRO, så XT hvis han klarer clockene, hvis du bruker omega da.

masse for pengene.

enten det eller et GF5200, den er dårligere enn et MX420....og det er rart, trudde nye dritt kort skulle bli bedre jeg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...