Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med 3com Officeconnect 11g router.

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 3com officeconnect wireless 11g router med vanlige tp-kabel switch og trådløst aksesspunkt. Jeg bruker den vanlige switchen, altså ikke det trådløse. Når jeg f.eks. spiller cs, quake, eller bare prater på mirc henger\lagger jeg i ca 7-8 sek ca. hvert 20 sekund . HVorfor? Har tidligere brukt en gammel 10mbits hub uten noen problemer som helst. Før jeg hadde denne routern hadde jeg tilsvarende problem med en SMC router\aksesspunkt.

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme router som deg jeg.. men har ikke opplevd noe av det samme når jeg brukte den..

Prøv å disable WLAN da ..? vet ikke om det har noen virkning men det er vel verdt å prøve..

Men hvis du f.eks ser på nettverket mitt her.. hvor en Smoothwall står som router, så er ping respons fra den til min pc på 10ms .. det er ganske treigt spør du meg.. men dette er antageligvis fordi signalet først må gjennom en switch, og så en switch til før den kommer til router.. men jeg har aldri merka at det er litt lag hvert 20 sek. osv..

En ting til du kan gjøre er å prøve å bytte port på routeren..

Ellers vet jeg ikke.. men kommer sikkert noen som vet.. :)

Lenke til kommentar

Har prøvd alt dette nå, og oppgradert firmwaren til ingen nytte. Kan det være noe med speed\duplex settings på nettverkskortet? en annen maskin i huset med winxp har ikke de samme problemene, der står duplex på "auto sense". Selv kjører jeg win2k.

Lenke til kommentar
Har prøvd alt dette nå, og oppgradert firmwaren til ingen nytte. Kan det være noe med speed\duplex settings på nettverkskortet? en annen maskin i huset med winxp har ikke de samme problemene, der står duplex på "auto sense". Selv kjører jeg win2k.

duplex instilligene pleier å være standard Full Duplex.. hvis de er det så skal det være riktig det.. så langt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...