Gå til innhold

Et litt uvanlig vannkjølingsprosjekt.


Anbefalte innlegg

Gøy å lese alle disse innleggene, og jeg dannet meg noen tanker underveis.

 

Si vi går litt vekk fra CPU med 15W konstant effekt...så tar vi en tur over til oppvarming av et rom.

 

Si dette rommet er totalt isolert (for dette må til for at det jeg nå sier vil skje) og vi har en varmeovn som yter 1500W maks. Vanligvis har en varmeovn en termostat, som skrur av ovnen ved ønsket temp, men si vi fjernet denne, og lot ovnen stå på full pip i dette totalt isolerte rommet (som i teorien ikke slipper ut varme).

 

Ville ikke da den konstante tilførselen av energi hele tiden bidra til å øke temperaturen i rommet hele tiden? Må igjen presisere at vi da ser bort fra varmetap. Selvsagt ville det i dette eksemplet naturligvis stoppe seg selv ved en viss temperatur, da ovnen antakelig ville smeltet, og omgivelsene ville tatt skade av varmeutviklingen.

 

Er heller ingen kløpper i fysikk, men dette virker da logisk...for meg ihvertfall.

Er rommet totalt isolert, så vil det bare akkumeleres mer og mer energi ja, og denne energien vil lagres som varme, så i teorien vil tempraturen øke hele tiden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...