Gå til innhold

Teksteditor - Ny versjon!

d0ppler

Anbefalte innlegg

Hei, vil gjerne ha tilbakemeldinger på programmet mitt..

Programmet heter evolvEd, og er en teksteditor, dvs. en notepad-erstatning.

OS krav : Win2000 / WinXP (har sett at det fungerer på Win98 også, men da er denne maskinen oppdatert med de siste oppdateringene)

Nedlastning, samt alle "features" finner du her:

home.no/evolved

Programmet er mest beregnet for programmerere, skriptere og webutviklere, og er ikke spesielt rask på STORE tekstfiler (log-filer, etc)

Det er heller ikke spesielt raskt på "syntax farging" på store kildekode-filer (kildekode filer som er større enn 2-3000 linjer)

Bare for å ta et par kjappe punkter (noen av disse spørsmålene vil garantert komme ;) ) :

1. Programmet er skrevet i VB 6.0

2. Programmet benytter seg av RichText32 Biblioteket

3. Ja, jeg har brukt sinnsykt lang tid på den ;) (September 2003)

4. Hvis dere får problemer med å starte opp programmet, og vil hjelpe meg, kan dere da lime inn innholdet av error.txt (som vil da befinne seg i evolvEd-mappa di) i reply'en deres?

5. Jeg trenger ikke kritikk på selve websiden, da denne er satt sammen i full fart (ved hjelp av nettop denne editoren ;) ), og vil kanskje etterhvert forbedres

På forhånd, Tusen Takk!!!

EDIT : Ny versjon og ny URL

Endret av dga01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så meget bra ut! den derre auto complete av tag er veeldig fin! ;)

nice installer, gode muligheter (startmenu, quicklaunch, desktop valg)

så ut som det var endel nyttige funksjoner ja...(spesiellt 1337 til vanlig konverter ;) )

meget stiilig...

Lenke til kommentar

Det har krasja en del ganger her, uvisst av hvilken grunn. Åpna en php-fil på ca 250 linjer, merket en linje og trykket ctrl+c for å kopiere; får en eller annen feilmelding om clipboard og programmet krasjer.

Teksten ble ikke lagret i clipboard, ingen error.txt. Programmet krasjet på samme måten når jeg gjorde det samme på nytt igjen.

Nå funker programmet imidlertid som det skal...

Ellers så hadde det vært stilig om evolvEd brukte tabs i steden for et nytt vindu når man åpner en ny fil.

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg bare si TUSEN TAKK TIL ALLE DERE SOM GIDDER Å PRØVE PROGRAMMET! Kjempe bra! :thumbs:

Det har krasja en del ganger her, uvisst av hvilken grunn. Åpna en php-fil på ca 250 linjer, merket en linje og trykket ctrl+c for å kopiere; får en eller annen feilmelding om clipboard og programmet krasjer.

:wow: ...hmm.. kunne du ha gjort denne php fila tilgjengelig slik at jeg kan laste den ned, slik at jeg får sett hva som kan være galt??

(error.txt blir bare lagd hvis programmet tryner under oppstart)

Ellers så hadde det vært stilig om evolvEd brukte tabs i steden for et nytt vindu når man åpner en ny fil.

Jepp, har hørt den fra andre kanter også, og kanskje dette er mer "riktig" enn den såkalte "word" løsningen jeg kjører nå.. uansett så må dette bli i en 2.X versjon, siden dette innebefatter omfattende endring i koden, desverre.

Lenke til kommentar

Denne kom jo ganske beleilig :)

Var på utkikk etter en enkel editor, så da passet det bra!

Så langt har jeg kun åpnet et par java filer og lekt meg litt, og det virker strålende så langt. Oversiktlig og pent og alt (som jeg har testet) fungerer helt fint.

Bra jobbet!!

Lenke til kommentar

det var hyggelig å høre! :)

noe som ikke kommer så godt frem i editoren er at du kan presse ctrl+space for å få opp en liste over tilgjengelige nøkkelord du kan velge, avhengig av hvilket språk du har satt evolvEd til å være i.

vil også si at diskvask fant ut hvofor programmet krasja hos han, og grunnen var at han kjørte det mens han hadde en ekstern oppkobling oppe, noe som på en eller annen måte "låste" clibboarden, slik at evolvEd ikke klarte å skrive til den.

Lenke til kommentar

fikk bare errormelding jeg:

Failed to load control "RichTextBox" from RICHTX32.OCX. etc, etc

Fikk du da en error.txt-fil?

skulle gjerne likt å sett den.

Har du en fil som heter richtx32.ocx (sa feil til deg på PM'en) i samme mappe som evolvEd.exe-fila ?

Kan ha noe med rettigheter å gjøre, dvs. at den brukeren du er logget på med ikke har rettigheter til å innstallere tilleggs-komponenter som dll og ocx-filer..

Lenke til kommentar

Et par ting å påpeke:

- Den blinkinga nede i høyre hjørnet var bad.

- Etter å ha skrevet {, så synes jeeg det er greit, som f.ex VS har det, å få en automatisk indentering.

Par-saken var egentlig ganske grei. :)

Uansett ganske bra jobbet. Savnet også Ctrl-space på annet enn keywords'a i språket, men det er vel relativt mye større jobb :p hehe

keep up the good work!

Lenke til kommentar
Et par ting å påpeke:

- Den blinkinga nede i høyre hjørnet var bad.

- Etter å ha skrevet {, så synes jeeg det er greit, som f.ex VS har det, å få en automatisk indentering.

Par-saken var egentlig ganske grei. :)

Uansett ganske bra jobbet. Savnet også Ctrl-space på annet enn keywords'a i språket, men det er vel relativt mye større jobb :p hehe

keep up the good work!

den blinkinga er irriterende, men kan skrus av under options. (valgte å ha den til default PÅ slik at brukeren lettere kan se viktig informasjon)

for å få til auto indentering på {, så velg Tools->Smart Indent On {

usikker på hva du mener med ctrl+space på annet enn keywords, siden det også er lagt inn funksjoner/subrutiner og klasser der også, men hvis du sammenligner den med vb, så forstår jeg kanskje hva du mener. (konstanter, egen definerte objekter osv.)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ny oppdatering, versjon 1.1.

Har også lagd en litt bedre webside.

Ny url : http://home.no/evolved/index.html

Direkte "copy and paste" fra changelog'en :

CHANGE LOG - evolvEd - General Purpose Text-Editor

Changes in version 1.1 (build 532)

(June 7th 2004)

1. You can now undo/redo after a save

2. Added keyword-highlightning for Cascading Style Sheets (CSS)

3. Added keyword-highlightning for BASH script (Bourne-Again SHell)

4. Added prefix for the keywords/functions in the listbox so it's easier to distinguish

5. Made it possible to open several files in the open-dialog

6. Fixed a bug which occured when several instances of evolved where closed at the same time

7. Some minor fixes in the find and search/replace dialog

8. Fixed the tab-width, it should now work properly

9. Added shortcuts to the keyword editor, the options dialog, explorer and the dos prompt

10. Fixed a bug concerning the compile-function

11. evolvEd will now convert files in 8.3-format (DOS) to it's full name

Lenke til kommentar

Denne var genial!!! :yes:

Kommer det en 'preview' funksjon av HTML-kode i senere versjoner? Noe lignende den som finnes i HTML-kit...?

Anyway, jeg har installert editoren din og den er PERFEKT til mitt bruk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bra program! Fungerer det bra i Linux/Unix?

Får jeg spørre om hva slags programmeringsspråk du har brukt for å lage det? :roll:

Et lite tips:

Når jeg velger C++ template så kommer

#include <iostream> 

int main(int argc, char **argv) {

return 0;
}

Opp, mitt tips er heller om du bytter det ut med:

#include <iostream> 

int main() 
{

return 0;
}

Fordi den er mer C++ enn hva den andre er...(Etter min mening)iostream.h er foresten gammelt(iostream heter det nå)

Har du ikke autocomplete til C++ koder? Eller farge?

Endret av moesen
Lenke til kommentar

Har du ikke autocomplete til C++ koder? Eller farge?

Jo, men da må du velge det fra tools->load keyword as->c/c++

derimot hvis du åpner en fil med en endelse som evolved kjenner igjen, så vil den automatisk fargelegge denne riktig, (dvs. enten .c eller .h eller .cpp i ditt tilfelle)

fungerer desverre ikke på unix/linux, kan kun lese unix/linux filer riktig.

takk for template-tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...