OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Noen som vet om et program som viser alt som ligger på en side? feks vis noen prøver å sjule det ved å legge en index.html fil som det bare står "Heisan" på! Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 hva mener du med en side? hva mener du med : "noen prøver å skjule det ved å legge en index.html fil som det står "Heisan" på!" Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Snakker du om side eller mappe/server nå? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 hmm... du er flink til å forklare! prøv "høyreklikk>vis kilde" Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Det kan vel ikke være så vanskelig å forstå hva "tonna" mener? Han lurer på om det finnes en måte å se hvilke filer som ligger på en server, selv om det ligger en index.html-fil der. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Det kan vel ikke være så vanskelig å forstå hva "tonna" mener? Han lurer på om det finnes en måte å se hvilke filer som ligger på en server, selv om det ligger en index.html-fil der. Takk! Det var det jeg mente! Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 ok, du er interrisert i et program som lister opp alle filer som ligger innenfor et bestemt område.. Det du trenger da er en FTP-klient, og du er da nødt til å ha brukernavn/passord for å kunne lpgge deg på (så sant ikke siden godtar anomnym login). Dette klarer du ikke via http, siden en vanlig internetbruker ikke har rettigheter til å liste opp innholdet til en mappe. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Men jeg hadde et program før som lista opp alle filene som lå på en side! feks http://home.no/webclan vis det hadde vært en Index.html fil der! Var ikke snakk om noe brukernavn og passord, trengte bare å starte programmet og gi det en url! Lenke til kommentar
christt Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det er dessverre ikke mulig... Poenget med en slik index fil er jo å skjule filene. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Det er dessverre ikke mulig... Poenget med en slik index fil er jo å skjule filene. Jeg vil nesten ikke gi meg på den altså for jeg hadde et sånn program før! Det skal jo være mulig for vis man taster inn riktig url så kommer man jo til den fila man vil! Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 vis det hadde vært en Index.html fil der! legg merke til det siste du sa... hvis det er en index fil der. Poenget er at du ber om innholdet til index.html fila, og ikke innholdet til katalogen. Hva den index.html-fila inneholder er opp til han som har skrevet den. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Jeg vil nesten ikke gi meg på den altså for jeg hadde et sånn program før! Det skal jo være mulig for vis man taster inn riktig url så kommer man jo til den fila man vil! det er to vidt forskjellige ting å be om innholdet til en spesifikk fil, kontra å be om å få se innholdet til en katalog. Så sant index-fila er lagd slik at den lister opp innholdet i katalogen, fint, da klarer du å gjøre det, men det er ikke fordi du har rettigheter til det, men fordi at index-fila er skrevet slik. Det er ikke mulig via HTTP-protokollen å gjøre dette du ber om. edit : skrivefeil Endret 3. mai 2004 av dga01 Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg er så sikker på at jeg hadde et sånn program før! Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 tror du desverre blander litt, jeg ser ingen annen måte enn å benytte seg av en ftp/telnet-klient for å gjøre det du ber om. mitt siste ord er sagt, men lykke til. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) tonna har nok rett. Var, for mange år siden, borti et program som fant filnavn på filer som lå i samme mappe som f.eks. index fila lå i, eventuellt andre mapper. Hvilken protokoll det brukte eller hvor godt det fungerte, vet jeg ikke. Men det fantes. Husker ikke noe navn på programmet. Endret 3. mai 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 vel.. mitt siste ord er allikevel ikke sagt.. ok.. du har en egenskap som heter "directory listing" på enkelte web-servere, som er default av, dvs. at det ikke er lov, men man kan skru dette på, og feks på en appache-server så kan dette skrus på globalt, slik at man kan se hvilke filer som ligger innenfor alle mappene på denne server'n. Uansett, så finner du ikke et program som klarer å liste opp filene i en mappe uansett hvilken server/mappe du henviser til, med mindre denne applikasjonen auto-generer ALLE tenkelige navn , eller kjører en web-crawl og påsta at dette er filene som ligger der, men dette er ingen garanti i det hele tatt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Det tok vel gjerne litt tid, så det kan fort være noe slikt som ble gjort. Mulig det også ble brukt søkemotorer for å finne fil plassering og dermed kanskje mappenavn. Lenke til kommentar
buundi Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Er det noe slikt som det her du tenker på kanskje? http://www.httrack.com/ Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 dette kan du gjøre med programmet GETRIGHT, det har en funksjon som heter "getrigh browser" som viser alle filer på server, så lenge det ikke er kryptert eller beskyttet på annen måte, jeg husker jeg brukte dette for å løse kodene på trytohack.nl (eller no sån). Kan også laste ned filene med programmet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå