Gå til innhold

Finne ut hva som ligger på en side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, du er interrisert i et program som lister opp alle filer som ligger innenfor et bestemt område..

Det du trenger da er en FTP-klient, og du er da nødt til å ha brukernavn/passord for å kunne lpgge deg på (så sant ikke siden godtar anomnym login).

Dette klarer du ikke via http, siden en vanlig internetbruker ikke har rettigheter til å liste opp innholdet til en mappe.

Lenke til kommentar

vis det hadde vært en Index.html fil der!

legg merke til det siste du sa... hvis det er en index fil der.

Poenget er at du ber om innholdet til index.html fila, og ikke innholdet til katalogen. Hva den index.html-fila inneholder er opp til han som har skrevet den.

Lenke til kommentar

Jeg vil nesten ikke gi meg på den altså for jeg hadde et sånn program før! Det skal jo være mulig for vis man taster inn riktig url så kommer man jo til den fila man vil!

det er to vidt forskjellige ting å be om innholdet til en spesifikk fil, kontra å be om å få se innholdet til en katalog. Så sant index-fila er lagd slik at den lister opp innholdet i katalogen, fint, da klarer du å gjøre det, men det er ikke fordi du har rettigheter til det, men fordi at index-fila er skrevet slik. Det er ikke mulig via HTTP-protokollen å gjøre dette du ber om.

edit : skrivefeil

Endret av dga01
Lenke til kommentar

tonna har nok rett. Var, for mange år siden, borti et program som fant filnavn på filer som lå i samme mappe som f.eks. index fila lå i, eventuellt andre mapper. Hvilken protokoll det brukte eller hvor godt det fungerte, vet jeg ikke. Men det fantes.

Husker ikke noe navn på programmet.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

vel.. mitt siste ord er allikevel ikke sagt..

ok.. du har en egenskap som heter "directory listing" på enkelte web-servere, som er default av, dvs. at det ikke er lov, men man kan skru dette på, og feks på en appache-server så kan dette skrus på globalt, slik at man kan se hvilke filer som ligger innenfor alle mappene på denne server'n.

Uansett, så finner du ikke et program som klarer å liste opp filene i en mappe uansett hvilken server/mappe du henviser til, med mindre denne applikasjonen auto-generer ALLE tenkelige navn :D, eller kjører en web-crawl og påsta at dette er filene som ligger der, men dette er ingen garanti i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

dette kan du gjøre med programmet GETRIGHT, det har en funksjon som heter "getrigh browser" som viser alle filer på server, så lenge det ikke er kryptert eller beskyttet på annen måte, jeg husker jeg brukte dette for å løse kodene på trytohack.nl (eller no sån). Kan også laste ned filene med programmet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...