Gå til innhold

Test av Hercules DJ Console

knut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt korrekt! Sykkling var/er min store interesse, selv om PC'en har begynt å ta over da... Mange jenter kjøper seg hest til titusenvis av kr, da det er deres store interesse. Mange 18årige gutter tar billån, kjper bil, styling, enormt anlegg. Dette er kult i noen år når man er ung og vil råne. Etterhvert så dabber det ut og man vil bare selge hele bilen. Det jeg prøver å si er at man har forskjellige interesser og bruker penger på forskjellige måter.

Nå så har jo PC interessen min tatt over slik at pengene jeg nå tjener går mest til pc deler. Har forressten aldri prøvd snowboard. Kanskje jeg vil finne ut at det er kjempe kult, og selger sykkelen for å kjøpe meg et kjempe bra brett. Men aller først ville jeg nok leid et brett for å se hvordan det var. Tenk hvis jeg hadde kjøpt et brett til mange tusen kr for så å finne ut at dette ikke var noe for meg. Det hadde vært kjipt.

---

Her er det nok mange skrivefeil og ikke minst tegnsettings feil!

jepp, alt til hver sin interesse, jeg f.eks kjøper tuba nå(riktignok brukt) for 35k (original pris 80k)

Lenke til kommentar

Jeg har nettop begynt å dj'e kjøpte utstyr for 9500,- (platespillere/mixer).

synes den virket morsom og interesang, prisen var grei og

:D

en liten feil i artikkelen:

Selv om AD/DA omformeren støtter 24-bit, klarer ikke USB 1.1 å overføre i mer enn 16-bit/48 kHz
Dette er riktig i surround mode (5.1), men USB1.1 har stor nok båndbredde til 24/96 i to kanaler. (Mitt M-Audio Audiopile USB 24/96 har 1.1 grensesnit)
Lenke til kommentar
Har dere forminsket bildene i artikkelen? har bestilt en idag, regner med å få den på mandag... gleder meg til å prøve!

Har fikset litt på de små versjonene av bildene ja. Men ellers har vi tatt bildene fra hercules da de var av en mye bedre kvalitet enn det jeg klarte å ta selv :)

Husk å test ut forskjellige skins i virtaul dj, og prøv ut de andre programmene litt. Det finnes også oppdatert firmware på hercules sine sider som ble oppdatert i mars som gjorde sensitiviteten høyere og forsinkelsen lavere.

Har spilt endel med dj consolen den siste tiden og virtual dj prøver stadig vekk å lure meg med hastigheten, men du klarer likevel lett å se hvordan hastigheten er da den viser beatet på begge sidene i en felles graf. En annen fin ting siden du har en mixer allerede er at du kan route signalene fra spiller 1 til 1-2 outputen, monitor går til 3-4 (og foran), og spiller 2 kan gå til 5-6 om du fortsatt vil bruke mixeren du allerede har. Noe som egentlig er å anbefalle da man lett kommer borti pitch hjulene når man bruker cross faderen.

Lenke til kommentar

Genialt at man kan route! Har jo en mixer som jeg er veldig fornøyd med. Og siden det var lett å komme borti pitch hjulet så er det jo kjempe bra at den funksjonen finnes!

Kommer sikkert med et lite svar når jeg har prøvd den litt! Takk for tips!

EDIT: omformulering, er det forresten full versjon av virtual dj?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Det er en custom versjon av virtual dj, men jeg har ikke funnet noen begrensninger i programmet utenom at det ikke starter hvis den ikke finner dj consolen.

Og alle oppdateringer som virtualdj legger ut på sine sider kommer samtidig for dj console versjonen :)

Lenke til kommentar

Fikk consolen på fredag, spilte litt på en fest samme kveld. Prøvde litt på lørdag og søndag.

Jeg har ikke vært så utrolig flink til å beatmixe, men etter kun litt testing på fredagskvelden så gikk det helt smooth!

Min egen konklusjon:

+ Den er SVÆRT billig

+ Det er (nesten for) lett å beatmixe med den

+ Det følger med helt OK programvare så du slipper å kjøpe det ekstra

+ Du har de aller fleste funksjoner

+ Den er kompakt (mixer og spiller i ett)

+ Den trenger ikke egen strømforsyning

+ Du trenger ikke et ekstra lydkort

+ Du slipper så mange kabler

+ Lys i knappene

+ Mange små smarte detaljer!

+ Det meste egentlig

- Du får en ganske "billig" feeling når du bruker den

- Den ser litt "jalla" ut

- Mitt eksemplar skurret litt når jeg skrur opp/ned volumet på lyden til headsettet (men ikke så mye at det betyr noe), den knappen kunne også gjerne vært litt større

---

Det som irriterer meg (kan godt være at det bare er jeg som ikke har funnet ut hvordan man gjør om på det), er (i VirtualDj) så kan du kun justere tempo og ikke picth. Og som de fleste vet så vil du miste enkelte deler av lyden når du bare skrur opp tempoet (at sangen går fortere, men ikke forandrer tonehøyde som ved pitching). Derfor så blir det fort noen små "hull" i beatmixingen, når f.eks den ene sangen får kuttet halve basslaget. Det høres midlt sagt jalla ut. Så hvis noen her vet hvordan man bytter om pitching og tempo i Virtual Dj så hadde jeg vært SVÆRT fornøyd! Ja det kan fikses, se bludern sin post under!

Som sagt, jeg er ikke noen halvveis proff dj, jeg er kun en amatør, men har det veldig gøy uansett! Tror ikke jeg ville anbefalt denne til proffe folk, men vil sterkt anbefale den til alle andre! Prøvde å koble den til min andre mixer, men syntes at Herculesen funket bra nok som den var...

OT: bludern: grattis med 1000poster!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Til standard så holder den tonen likt, men om du disabler time stretch under FAME så forandres tonen sammen med hastigheten (gamlemåten :) )

Personlig synes jeg det er litt lavt volum i hodetelefonutgangen, men det kan godt være AKG hodetelefonene som er litt tungdrevne.

Lenke til kommentar

Ah... Takk! Der var den ja! Med mine Grado SR80 så fikk jeg faktisk litt høyere lyd enn via Numark mixeren, merkelig...

EDIT: I VirtualDj så er det smart at de sangene du har spilt blir merket, slik at du lettere kan se hva du har/ikke har spilt!

EDIT2: finnes det noen mulighet for å høre begge kanalene samtidig i høretelefonene?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Selvfølgelig :) hvilket skin bruker du?

i mix station er det en volum sak helt øverst til venstre som heter mix.

Og ja du har helt lett i at det er latterlig enkelt å beatmixe med dj console!

edit: en annen fin ting med virtual dj er også at den lagrer spillelister om hva du har spilt den kvelden. som lagres i m3u fil som kommer opp når du velger playlist.

Lenke til kommentar

Bruker det dere hadde i testen...

At jeg presterte å overse den volum saken :blush:

Takk igjen! Da var jeg nok fornøyd for denne gang!

EDIT: det fikk meg til å oppdage den zoom inn/ut funksjonen ved siden av :thumbup:

EDIT2: med disse nye opplysningene må jeg slenge med denne "fjortis" uttalesen:

I :love: Hercules Dj Console! Uff, det kunne jeg har sløyfet :no:

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Det er endel muligheter i virtual dj ihvertfall.

har du lagt merke til lydvolum på de forskjellige stedene på sangen under der du ser hvor langt sangen har kommet? Også glimrende å se etter når man mixer.

Lenke til kommentar

Nei den hadde jeg heller ikke sett! Genialt! Den kan nok bli svært nyttig ja! Må si det er veldig bra at de bundler den med et såpass gjennomtenkt program med så mange smarte detaljer!

EDIT: en annen ting. Har du merket at ved spoling i sanger så plutselig løper den løpsk og spoler helt til enden av sangen?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Har lagt merke til det om du holder search knappen inne ja. Men om du trykker lett hver gang går det fint.

Kan gi beskjed til hercules om dette, kanskje de er snille å "fixer" dette i en senere firmware.

Lenke til kommentar

Jeg mener dedikerte knapper til dette. Synes ikke responsen på hjulene er raske nok i alle situasjoner. Og ja med hjulene demper den veldig mye, hadde egentlig vært å foretrekke at den hadde vært mer sensitiv for det er umulig å justere slik at lyden blir riktig på PA anlegget. Det er jo også kjent at 95% av alle utesteder ikke har snøring på å justere EQ'ene på anleggene. Mange steder jeg har spilt hvor det har vært en helt jævelig lyd.

Husker også et sted der forsterkerene sa takk for seg når jeg kom... opererte dem bak bardisken og fjernet sinnsyke mengder med støv og lot dem kjøle seg ned en stund før de kom igang igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...