Gå til innhold

Test av Hercules DJ Console

knut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, dette er vel ikke akkurat "the real thing". Jeg som selv sitter med DJM-600 og 2x 1210.

For alle dere som har lyst å begynne med DJ'ing så sier jeg dropp dette. Dette blir for dumt.

Platespillere er det eneste som duger!

Dette kan knapt brukes til å trene seg opp.

Lenke til kommentar

Jeg har DJet en del selv, og må si meg uenig med dere over. Uten å ha prøvd dette selv vil jeg tro det duger fint for nybegynnere. Å kjøpe seg to 1210er og en brukbar mixer er ikke noe man gjør helt uten videre. Jeg tror dette er en fin ting for folk som har lyst å prøve seg litt som DJ hjemme/på fest, så kan man se hvordan man mesterer det, og om man synes det er gøy. Isåfall kan man gå til anskaffelse av noe skikkelig utstyr. I tillegg er det jo greit å kunne mixe med mp3 på fester, ettersom folk gjerne kommer med requests. Og, hum, jeg skal vel ikke si så mye mer om mp3 tror jeg, men det finnes mye musikk man kan laste ned lovlig. Eller noe sånt? :)

Lenke til kommentar

Som vi har skrevet flere steder i testen er denne enheten ikke beregnet for profesjonelle brukere, og har ikke samme kvalitetsfølelse som profesjonellt dj utstyr.

Til vanlig er de fire dj'ene som testet ut enheten vant til å bruke Numark Axis 9, Pioneer CDJ-500, 800 og 1000, samt Technics 1210/1200. Av miksere er de vant med Numark, Vestax og Pioneer.

Til hjemmefester, julebord og utesteder som ikke spesialiserer seg til å være et DJ sted er faktisk denne enheten ypperlig.

Lenke til kommentar

bludern, knatten: helt enig med dere. Jeg driver selv som (veldig) hobby dj på fester osv. Nå har jeg en Numark DXM03 mixer som jeg pleier å koble sammen med laptopen på fester, ikke noe problem å ta med seg. Funker mer enn bra nok for meg da jeg ikke har noe profesjonellt behov. Hvor får man kjøpt Hercules'en forresten? Den mixern får jeg kanskje plss til i "vesken" min, det hadde vært kjekt! Når (ca.) vil den støtte traktor?

Takk for en flott test (frta en hobby dj sitt synspunkt)!

Lenke til kommentar
Ja, dette er vel ikke akkurat "the real thing". Jeg som selv sitter med DJM-600 og 2x 1210.

For alle dere som har lyst å begynne med DJ'ing så sier jeg dropp dette. Dette blir for dumt.

Sitter med samme utstyr vi da... :roll:

Lenke til kommentar
bludern, knatten: helt enig med dere. Jeg driver selv som (veldig) hobby dj på fester osv. Nå har jeg en Numark DXM03 mixer som jeg pleier å koble sammen med laptopen på fester, ikke noe problem å ta med seg. Funker mer enn bra nok for meg da jeg ikke har noe profesjonellt behov. Hvor får man kjøpt Hercules'en forresten? Den mixern får jeg kanskje plss til i "vesken" min, det hadde vært kjekt! Når (ca.) vil den støtte traktor?

Takk for en flott test (frta en hobby dj sitt synspunkt)!

Den kan kjøpes fra komplett blant annet.

Snakket med vår kontakt i hercules tidligere i dag og de hadde enda ingen dato for når Traktor DJ skulle være fullt ut kompatibelt. Jeg skal selvfølgelig prøve å få ut mer nøyaktig tid fra dem så fort som mulig.

Numark kommer også med en mixer med usb interface snart. Sannsynligvis er det bare en enkel lydkort modul i denne som gjør at du ikke trenger lydkort i pc'en engang. Noen kontakter av meg så på denne under AudioMesse rett før påsken og syntes den så fin ut, men det blir litt knotete når man ikke kan endre pitch og lignende.

Testet ut en Numark DXM06 i påsken og må si at Numark begynner å få svært bra utstyr om dagen. Men jeg vendte meg ikke helt til Axis 9 CD-spillerene den lille tiden jeg testet dem ut.

Lenke til kommentar

Sitter med samme utstyr vi da... :roll:

Jeg tror at nesten (kanskje over) 50% gjør det :)

Lenke til kommentar
Skal man absolutt ha en spiller som støtter mp3, så kjøp http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/s...Model=SL-DZ1200 ;)

Og da er vi i en helt annen prisklasse igjen. denne koster nesten 10 ganger så mye, og da får du bare en spiller. Om man er en hobby dj eller eventuelt akkuratt begynner å spille er det noe enklere å betale 1700 kr enn rundt 20 000.

Selvfølgelig finnes det også billigere cd'spillere også, jeg har sett noen dual cd spillere til rundt 5000 kr, og mixere kan man få fra noen små hundre kroner. Likevel er dette langt over det DJ Console koster. Men igjen man må vite hva man skal bruke det til, og ingen seriøse DJ'er som er vant å spille på vinyl vil vurdere denne enheten. Det er veldig mange fler hobby dj'er i norge enn dj'er som spiller vinyl noe som gjør at det er et ganske stort potensiale i produkter som dj console.

Jeg hadde også blitt meget fornøyd om knapper, brytere og hjul er i samme kvalitet som de store DJ merkene, men man får det man betaler for.

Lenke til kommentar
Skal man absolutt ha en spiller som støtter mp3, så kjøp http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/s...Model=SL-DZ1200 ;)

Og da er vi i en helt annen prisklasse igjen. denne koster nesten 10 ganger så mye, og da får du bare en spiller. Om man er en hobby dj eller eventuelt akkuratt begynner å spille er det noe enklere å betale 1700 kr enn rundt 20 000.

Nemlig. DJ console er jo rettet mot de som akkurat har begynt å spille, eller bare vi prøve, uten å måtte betale alt for mye. Synes dette er velidg smart og kanskje flere "tørr" å prøve seg på Dj'ing. Spesielt når man ikke trenger å bruke $$$$$...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Nemlig. DJ console er jo rettet mot de som akkurat har begynt å spille, eller bare vi prøve, uten å måtte betale alt for mye. Synes dette er velidg smart og kanskje flere "tørr" å prøve seg på Dj'ing. Spesielt når man ikke trenger å bruke $$$$$...

Det blir som å si at du skal kjøpe moped før bil, for å se hvordan det er å bruke. Så slipper du å bruke de dyrbare dollarne dine.

Endret av occurrence
Lenke til kommentar

occurrence: det er det jo mange som gjør. Er jo gøy å kjøre moped, men etterhvert så blir du lei fordi mopeden ikke "drar" bra nok. Derfor selger du mopeden og kjøper deg bil.

Jeg drev f.eks MYE med sykkling før (cross country og downhill). Da jeg var liten fikk jeg meg en jalla sykkel uten gir og dempere. Den funket til sitt bruk. Sykling rundt omkring. Etterhvert så syntes jeg at det var morro å sykle og fant ut at hvis jeg skulle sykle ned de værste slalom bakkene på sommeren, så kunne jeg tenkt meg noen støtdempere. Gir hadde vært en fordel i oppoverbakker. Jeg var ble jo hekta på sykkling og nå sitter jeg her med en sykkel til verdi av 45 000kr. Og veldig fornøyd.

EDIT: det er sikkert mange som synes at de 1700kr for hercules dj consule fortsatt er litt i meste laget for å prøve seg. De ville jo selvfølgelig aldri kjøpt seg noe dyrt utstyr uansett, eller begynt å samle på plater. Kanskje den kundegruppen (som sikkert bare vil prøve det for å ha det gøy) vil kjøpe herculesen...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
occurrence: det er det jo mange som gjør. Er jo gøy å kjøre moped, men etterhvert så blir du lei fordi mopeden ikke "drar" bra nok. Derfor selger du mopeden og kjøper deg bil.

Jeg drev f.eks MYE med sykkling før (cross country og downhill). Da jeg var liten fikk jeg meg en jalla sykkel uten gir og dempere. Den funket til sitt bruk. Sykling rundt omkring. Etterhvert så syntes jeg at det var morro å sykle og fant ut at hvis jeg skulle sykle ned de værste slalom bakkene på sommeren, så kunne jeg tenkt meg noen støtdempere. Gir hadde vært en fordel i oppoverbakker. Jeg var ble jo hekta på sykkling og nå sitter jeg her med en sykkel til verdi av 45 000kr. Og veldig fornøyd.

Ok så å bruke 45k på en jævla sykkel, det gjør du. Men å avse 20k på skikkelig dj-utstyr, det gjør du ikke..

Lenke til kommentar

Helt korrekt! Sykkling var/er min store interesse, selv om PC'en har begynt å ta over da... Mange jenter kjøper seg hest til titusenvis av kr, da det er deres store interesse. Mange 18årige gutter tar billån, kjper bil, styling, enormt anlegg. Dette er kult i noen år når man er ung og vil råne. Etterhvert så dabber det ut og man vil bare selge hele bilen. Det jeg prøver å si er at man har forskjellige interesser og bruker penger på forskjellige måter.

Nå så har jo PC interessen min tatt over slik at pengene jeg nå tjener går mest til pc deler. Har forressten aldri prøvd snowboard. Kanskje jeg vil finne ut at det er kjempe kult, og selger sykkelen for å kjøpe meg et kjempe bra brett. Men aller først ville jeg nok leid et brett for å se hvordan det var. Tenk hvis jeg hadde kjøpt et brett til mange tusen kr for så å finne ut at dette ikke var noe for meg. Det hadde vært kjipt.

---

Her er det nok mange skrivefeil og ikke minst tegnsettings feil!

Lenke til kommentar
Helt korrekt! Sykkling var/er min store interesse, selv om PC'en har begynt å ta over da... Mange jenter kjøper seg hest til titusenvis av kr, da det er deres store interesse. Mange 18årige gutter tar billån, kjper bil, styling, enormt anlegg. Dette er kult i noen år når man er ung og vil råne. Etterhvert så dabber det ut og man vil bare selge hele bilen. Det jeg prøver å si er at man har forskjellige interesser og bruker penger på forskjellige måter.

Nå så har jo PC interessen min tatt over slik at pengene jeg nå tjener går mest til pc deler. Har forressten aldri prøvd snowboard. Kanskje jeg vil finne ut at det er kjempe kult, og selger sykkelen for å kjøpe meg et kjempe bra brett. Men aller først ville jeg nok leid et brett for å se hvordan det var. Tenk hvis jeg hadde kjøpt et brett til mange tusen kr for så å finne ut at dette ikke var noe for meg. Det hadde vært kjipt.

---

Her er det nok mange skrivefeil og ikke minst tegnsettings feil!

Greit du er inne på noe. Men jeg er nesten redd dette kan få folk til å mislike dj'ing mer enn de gjorde i utgangspunktet, fordi jeg tror man fort kan gå lei av å bruke denne saken, og det kan ikke måles med de virklige sakene. Jeg vet jeg gambla selv da jeg brukte 18k på dj utstyr på dj-utstyr med én gang, men har altid hatt intresse og drevet med musikk så jeg var ganske sikker på hva jeg gjorde.

Siden har jeg bare brukt mer penger på det...

Good luck med hva du en gjør :thumbup:

Endret av occurrence
Lenke til kommentar

Ok, kan være delvis enig. Kanskje det bare er jeg som er rar (det er et godt poeng!), men jeg har kun Numark mixeren og PC, ingen cd eller plate spillere. Og jeg har det kjempe gøy, og fler andre som har prøvd litt hjemme hos meg har også synes at det var morro! Men selvfølgelig så er jo dyrt og bra dj utstyr utrolig mye mer morro å jobbe med, men igjen så er det ikke det markedet som herculesen retter seg mot.

Jaja... Uansett så er det ikke mye vi kan gjøre så mye med da... Lykke til med hva du enn gjør også! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...