Gå til innhold

Koss Headset Pro 4aat Titanium

Anbefalte innlegg

tenkte på å kjøpe meg overnevnte headset til bruk forran pc'en...

er nokså kresen på lydkvalitet :roll:

skulle til å bestille på komplett da jeg så at de var på 250 ohm!

vil ikke det si at jeg "må" ha en forsterker koblet til ved pc'en for å klare å drive dem? altså at hvis jeg bare bruker mitt sb live 1024 lydkort så vil lyden bli veeeldig lav? :mad:

og er det noen som vet om hvor de selger koss qz-99 (hørselsvern/hodetelefon)

lurer på om de nå er tilgjengelig i norge... men hvor? :dontgetit:

Endret av svennand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det headsette har jo frekvens område fra 10-25000hz, så du har VELDIG djup bass. Og mer en nok diskant! Men derimot ohm har jeg ikke peiling på. Har selv et KOSS R55B og er strålende fornøyd. KOSS skal jo være kvalitet og design. Det er iallefall et opparbeidet merke. Men som sagt med ohm så får du vente til en med peiling kommer!

Lenke til kommentar

Niks, er bare å koble dem rett til Pc-en det :) Jeg burde vite det ettersom jeg har de hodetelefonene, har ikke jeg hgelt det samme lydkortet som deg men det skulle gå! Spørsmålet er bare om lydkortet vil yte headsetene fulle potensial!

Ellers er jeg knall fornøyd med de hodetelefonene men bare så du vet det er de relativt tunge, noe jeg syntes var uvant i starten ettersom jeg tidligere bare har brukt hodetelefoner som er mye lettere. Dessuten hvis du har et veldig stort hodet (la oss si 65cm omkrets og oppover) så er jeg ikke sikker på om de vil passe deg!

Lenke til kommentar

hmmm...

meiner på at impedansen har mye å si jeg...

ble i hvert fall fortalt når det gjalt qz-99 som har 60ohms impedanse... at mp3 spilleren min kanskje ikke ville klarer å gi det nok strøm slik at det ble lav lyd og lav levetid på batteriene i spilleren.... :hmm:

er det noen der ute som har veeldig god peiling på generelt sett lyd som kan forklare meg prinsippet med impedansen???

Lenke til kommentar

Har prøvd de på min iRiver mp3-cd spiller funker greit det, har ikke spillt så altfor lenge til å merke noe på batteritiden enda men...

Forresten er ikke lyden spesielt lav, ikke på min PC ihvertfall... så det er eventuelt bare at lyden blir bedre på et ordentlig stereoanlegg med en god forsterker, men lyden er god den alstå!

Blir litt forvirret her, skal du bruke dem til mp3 spilleren eller til PC-en? Vet ikke om jeg vil anbefale disse til å gå rundt med ettersom de er forholdsvis tunge....

Lenke til kommentar

Litt mye impedans for et slikt lydkort ja. Det idelle er om utgangsimpedansen til lydkortet og inngangsimpedansen til hodetelefonene er like. Da får du mest effektoverføring.

Du vil merke at du får litt lavere volum, og mindre "trøkk" i lyden med for tungdrevne hodetelefoner, eller mao. så får du ikke utnyttet potensialet i hodetelefonene.

Vil du ha Koss til PC, er Porta Pro glimrende. Lettdrevne og med mye bass til de heftige skytescenene i spill! De er i motsetning til Pro4AAT åpne, og støyer for folk rundt deg.

Pro4AAT er mest for å koble til stueforsterkeren o.l. apparater som leverer mye guffe!

EDIT: når det gjelder små, bærbare spillere går det nok greit med QZ-99 og 60 ohm..? Porta Pro er jo 60 ohm, og jeg har ikke møtt den spilleren som ikke greier dem enda.

Importør for Koss i Norge er AFU. Hva med å sende dem en epost og spørre etter forhandlere?

Endret av bdd
Lenke til kommentar
Selv har jeg 3aat, med litt mindre impedanse, og selv de leverer lav lyd når jeg bruker ipod. Så hvis du skal bruke de til f.eks mp3-spiller er 4aat lite egnet.

Jepp! Dette merker jeg og! På maks er det litt over nivået jeg pleier å høre på, med andre ord klarer ikke å skru lyden så høyt at man ikke orker å høre på...

Men lyden på PC-en klarer jeg å skru veldig mye høyere da...

Lenke til kommentar

Eller kanskje et nytt lydkort, kanskje eksternt med egen strømforsyning..?

Med et bedre lydkort vil du få enda bedre utnyttelse av slike sjefe hodetelefoner!

Jeg ville lagt pengene der i stedet for å forsterke opp det "middelmådige" signalet...

Ikke misforstå, det har nok god lyd, men yter nok ikke Pro4AAT rettferdighet.

Lenke til kommentar
Eller kanskje et nytt lydkort, kanskje eksternt med egen strømforsyning..?

Med et bedre lydkort vil du få enda bedre utnyttelse av slike sjefe hodetelefoner!

Jeg ville lagt pengene der i stedet for å forsterke opp det "middelmådige" signalet...

Ikke misforstå, det har nok god lyd, men yter nok ikke Pro4AAT rettferdighet.

du har så rett så rett =)

jaja fakkern da... ta litt fra sydensparekontoen :p

Lenke til kommentar

vil bare meddele til alle som har planlagt å kjøpe Koss Headset Pro 4aat Titanium

dere bør absolutt ha en gammel forsterker liggende...

mitt sb live 1024 5.1 kort klarte ikke å levere nok strøm...

fikk lyd men bare middels lydstyrke...

koblet inn en technics su-vx700 (eldgammel stereoforsterker kjøpt på expert en gang i tiden) og da kan jeg spille så høyt jeg bare vil (til det kjennes ut som ørene mine blør :p )

for all del så er ditta headsettet dritbra!!!

men ha for guds skyld en forsterker eller hodetelefonforsterker liggende på hylla... :thumbup:

Lenke til kommentar

Det funker aldeles greit med mitt creative 5.1 digital lydkort! Får høyere lyd enn det jeg klarer å holde ut med (de fleste andre også vil jeg tippe...), dette kortet koster vel rundt 300 kroner tipper jeg...

Men det kan vel uansett være like greit med forsterker :)

Lenke til kommentar
Det funker aldeles greit med mitt creative 5.1 digital lydkort! Får høyere lyd enn det jeg klarer å holde ut med (de fleste andre også vil jeg tippe...), dette kortet koster vel rundt 300 kroner tipper jeg...

samme lydkort som meg altså? hmm vel jeg fikk lav lyd...

Lenke til kommentar

samme lydkort som meg altså? hmm vel jeg fikk lav lyd...

Det syntes jeg var rart.... du plugget dem i den utgangen som man vanligvis bruker til høyttalere??? Var ihvertfall den utgangen jeg brukte og da er det ikke noe problem!

Muligens at det er litt avhengig av hvilket program man bruker til å spille av i og, selv om jeg syntes det er litt rart men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...