abrj Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Jeg skal ha en liten maskin som skal stå på 24/7 og hovedsakelig laste ned fra nettet (selvsagt lovlige nedlastinger). Den skal også kunne brukes til å spille av musikk. Siden maskinen skal stå på hele tiden er støy en viktig faktor, jeg kommer derfor til å kjøre VIA C3 med kjøleribbe. Hva jeg ikke klarer å bestemme meg for, er hvilke av følgende kort jeg skal bruke: VIA EPIA CL10000, m/Via C3 CPU 1000MHz Mini-ITX, DDR, VGA, LYD, Dual LAN http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121758&cks=SER VIA EPIA M10000, m/Via C3 CPU 1000MHz Mini-ITX,DDR,VGA(Nehemiah core ), Tv-Out http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118829&cks=PRL Tips mottas med takk! Prisen skal være ca 15-1650 Endret 27. april 2004 av abrj Lenke til kommentar
alos Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hei Kjører selv en server på det første VIA kortet du nevnte. Har ingen negative ting å si om kortet. Skal du kruke maskinen til router i tilleg så vill jeg selvsagt ambefale det siste kortet da dette har 2 nettverks porter. Men skal du ikke da så hadde jeg gått for det første kortet. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Via har ikke kraftig nok prosessor til å spille divx MVH Øyvind Lenke til kommentar
abrj Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Alos. Du mente vel motsatt? CL10000 har 2 lankort... Har du merket mye støy fra den vifta som står på? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Luske_Ludvig: divx er ikke hovedoppgaven, finnes flere formater også da. Trenger bare en sak som kan ta seg av en del småoppgaver som nedlastinger og avspilling av musikk Lenke til kommentar
alos Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Alos. Du mente vel motsatt? CL10000 har 2 lankort... Har du merket mye støy fra den vifta som står på? mente selvsagt motsatt.. Jeg har puttet kortet inn i et kabinett så den støyen jeg hører best er harddiskene mine (WD 200GB) Men hvis du syntes støyen blir for stor kan du bare lodde på en motstand på cpu viften slik at den går på 7-9 volt, dette vil gjøre den mye mer lydløs og det er utenfor fare for overopphetning av CPU Luske_Ludvig: Der tar du skammelig feil. Som sagt så har jeg et via m10000 Nehemiah core kort med 256MB ram og der har jeg ALDRI oppled problemer med å spille av noen form for film filer. Endret 27. april 2004 av alos Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Har via Epia 800 fanless...og med 512 mb ram drar den DivX som søren og Diablo 2 går faktisk og å spille på den uten hakking Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Via har ikke kraftig nok prosessor til å spille divx MVH Øyvind Det er en sannhet med modifikasjoner. Dette kommer ann på hvilke drivere du har, og ikke minst skjermkort. Jeg har fått det til med ett skjermkort, men ikke med et annet. Husk at f.eks. nyere ATI-kort har DivX-akselrator. Forøvrig er vel de nyere VIA-prosessorene noe kraftigere enn de gamle, så jeg tviler på at det er noe problem. Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 har du tenkt på TC-kortene deres? vurderer det sjølv... nokon som veit korleis det er med straumforsyning? ska berra ha ein HD og dvd-brenner..? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Hvem av de to er nyest? Jeg trenger strengt tatt ikke TV-ut (kan ettermontere et pci-skjermkort senere hvis behov)... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Luske_Ludvig: Der tar du skammelig feil. Som sagt så har jeg et via m10000 Nehemiah core kort med 256MB ram og der har jeg ALDRI oppled problemer med å spille av noen form for film filer. Javell ja! Da må Via være ideel til hjemmekino anlegg! MVH Øyvind Lenke til kommentar
abrj Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Er det med vifte på m10000 Nehemiah kortet? er det vanskelig å skifte denne, eller er det ikke så mye støy? Lenke til kommentar
alos Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Javell ja! Da må Via være ideel til hjemmekino anlegg! MVH Øyvind Jepp det er det Lenke til kommentar
alos Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Er det med vifte på m10000 Nehemiah kortet? er det vanskelig å skifte denne, eller er det ikke så mye støy? Ja det er vifte på nehemiah kortet, men den er såpass stille at den blir overdøvet av de fleste disker. Det er heller ikke noe problem å skifte ut denne viften til hvem som helst annen mer stillegående 40mm vifte. Kjøleren er også festestet med klips så du kan med enkelhet ta å skifte ut den orginale kjølepastaen med AS5 eller lignende som har bedre effekt. CPU tempen min gikk ned 4-5 grader når jeg skiftet til AS5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå