Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppkoblingsproblemer med dlink

Anbefalte innlegg

Hei... HJELP!!!

Jeg har et problem med en Dlink 614+ (B) ruter. Når jeg skal konfigurere ruteren, (går inn i WAN - velger PPPOE (telenor) - velger dynamisk ip) står det ett passord i "passord boksen" fra før av. Passordet som står der består av over 20 tegn (bare prikker for å kjule passordet). Jeg skriver inn riktig brukernavn ([email protected]) og passord (7 tegn tror jeg).

"Auto re-connect" er skrudd på og jeg trykker "apply", ruteren restarter og jeg skrur på modemet fra telenor (Zyxel- tror jeg). Jeg går inn på status og jeg har fått ip osv av telenor, internett funker på den stasjonere(kabel) og den bærbare(trådløs)..flott tenker jeg!!

Men neida, med en gang ruteren må koble opp til telenor igjen (av hvilke som helst grunner) bruker ruteren det passordet som stod der fra før av, og ikke passordet jeg skrev inn(som funket)... Noen kan hjelpe...???

Jeg har prøvd å resette ruteren flere ganger, men det passordet som er helt feil står der uansett. Har også prøvd å oppdatere firmware men da får jeg en feilmelding om at det ikke funker.. :?

mvh arenei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men neida, med en gang ruteren må koble opp til telenor igjen (av hvilke som helst grunner) bruker ruteren det passordet som stod der fra før av, og ikke passordet jeg skrev inn(som funket)... Noen kan hjelpe...???

Den skjuler antagelig passordlengden bak f.eks 25 stk *, selv om det ser feil ut så er det antagelig korrekt.

Lenke til kommentar
Det kan jo ikke være korrekt når det ikke klarer å logge på med det passordet... :s (også står det passordet der før jeg skriver inn det riktige også)

Jeg vil tro det er andre problemer enn passordet, at det står X antall prikker der betyr jo ikke at det er et passord der.

Lenke til kommentar

Internett funker jo når jeg skriver inn der riktige passordet.. så blir det sletta og den bruker(eller bruker ikke) et nytt passord som er feil...

Noen anelse om hva problemet er? (om jeg tar helt feil)

...ps. Dlink supporten er en eneste lang kø... :/

Lenke til kommentar

Det finnes en måte å resette routeren helt på.. Husker ikke helt hvordan, men tror det er noe slik: Restet knappen skal holdes inne i ca25 sek tror jeg.. Så skal strømmen skrusa av (mens knappen fortsatt holdes inne i 25 sek) deretter settes strømmen på mens du fortsatt holder knappen inne i enda 25 sek.. Slå av routeren og vent noen sek før den settes på igjen.. Den skulle nå være helt som fra fabrikken..

Og nå er det bare å klundre videre med å få den trådløse til å funke.. Det har enda ikke jeg klart.. Og jeg har bare klundret i 2 mnd.. HURRA for D-link..

Lenke til kommentar

Grunnen til at det står ein heil haug med * i passordfeltet er at routeren prøver å skjule kor mange tegn det er i passordet.

Men prøv ein firmware update eller kontakt dlink for RMA viss oppdateringa ikkje gjer det noko bedre

mvh

Jan Eirik

Lenke til kommentar
Og nå er det bare å klundre videre med å få den trådløse til å funke.. Det har enda ikke jeg klart.. Og jeg har bare klundret i 2 mnd.. HURRA for D-link..

Er ikkje tilferdigvis ein 624+ med firmware 1.12 du har?

Sidan du har kludra med wlan i 2 mnd.

Viss det er det så oppgrader til 1.15 med ein gong. 1.12 har ein alvorlig bug i seg, som gjer at wlan ikkje fungerer.

(detaljert: dhcp greier ikkje å distribuere ip-adresser til klienter som går via accesspunktet.)

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Er ikkje tilferdigvis ein 624+ med firmware 1.12 du har?

Sidan du har kludra med wlan i 2 mnd.

Viss det er det så oppgrader til 1.15 med ein gong. 1.12 har ein alvorlig bug i seg, som gjer at wlan ikkje fungerer.

(detaljert: dhcp greier ikkje å distribuere ip-adresser til klienter som går via accesspunktet.)

mvh

JanEirik

Jo det er en DI 624+ og jeg har oppdatert til firmware versjon 1.18.

Det funker med en DWL 120 usb adapter, men ikke med DWL G520+

Og jeg har prøvd med foreskjellige pc og forskjellige oppsett..

Lenke til kommentar

Kan være problemer mellom modem og dlink`en.. Hadde samme problem selv. Etter å ha snakket med ps i laang tid, satte de meg over til dlink... etter laang ventetid, og masse svada spørsmål gav de også opp å hjelpe meg.

DLink`en ble kastet fanden i vold, og NGT ble oppringt..

Fikk rett og slett ikke den til å funke jeg.. var ikke ruteren som var defekt heller, for tok den med til en kompis og prøvde den der... der funket den..

Telenor + dlink = kan skape krøll :roll:

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...