nippls Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 har en passat 89-modell der jeg hører noen ulyder fra katalysatoren. d er slike "klinkelyder", om man kan kalle det for det. jeg lurer på hva jeg skal gjøre. de tre alternativene jeg har, er å kjøpe en ny katalysator (som er alt for dyrt), en katalysator erstatter eller rett og slett å slå ut innmaten i den gamle katalysatoren. det siste er noe jeg aldri har gjort, og har derfor ingen erfaringer med det. er det noen her som kan prøve å forklare meg hvordan man gjør dette, og hvor mye ekstra effekt man får? takk for alle svar Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 tør ikke si noe spesifikt for bilen din, men hvis bilen er levert med katalysator fra den var ny av skal den være der. Og du får trøbbel på eukontroll om den ikke er der (tror jeg). Slår du ut innmaten eller bare bytter den ut med en rett rørstump så kan du risikere å miste effekt hvis motoren er konstruert med tanke på det mottrykket en katalysator skaper. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Mulig at jeg tar feil nå, men er det ikke bare småe motorer med liten effekt, som må ha mottrykk? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) tør ikke si noe spesifikt for bilen din, men hvis bilen er levert med katalysator fra den var ny av skal den være der. Og du får trøbbel på eukontroll om den ikke er der (tror jeg). Skulle vel tro det ja... Ellers blir vel avgassene for høye Endret 29. april 2004 av Pomfri Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Er bilen registrert før september 92', er det bare å fjerne katalysatoren. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Er bilen registrert før september 92', er det bare å fjerne katalysatoren. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå