Gå til innhold

"Skinner" til å feste disk i 3.5"-brønn

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe å installere en disk hos en kompis, men kabinettet (av ukjent merke, fulgte med Komplettpakke for halvannet år siden) har ikke vanlig skruefeste for disker, man må bruke spesielle skinner som man fester til harddisken og så lett kan skli inn og ut forfra ved hjelp av spesielle spor i kabinettet.

Tingen er altså at det ikke fulgte med mer en et par slike skinner til disken. Det finnes et annet sted disken kan monteres men der når ikke IDE-kablene frem.

Noen som vet hvor man får kjøpt slike skinner, eller hva de kalles slik at det bli lettere å søke etter de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Det der er til å feste i 5.25"-brønn. Jeg tenker på en skinne man skrur fast til selve disken, så kan man bare skli den inn og ut via spor som er ferdiglaget i kabinettet, i den vanlige harddiskbrønnen. Disse skinnene passer altså bare en spesiell type kabinett (som jeg ikke har vært ute for før). Navnet på kabinettet klarte jeg ikke å finne noe sted dessverre. Et sted i forumet fant jeg informasjon om at Thermaltake bruker slike skinner, men dette er definitivt et kabinett av typen "billig".

Problemet er at det ikke er vanlige skruehull på siden av brønnene, så uten slike skinner får ikke fyren festet den nye disken.

Endret av NuB
Lenke til kommentar

Har fått fyren til å lete i kabinettet etter "hemmelige rom". Skinner til å fylle alle brønnene må jo ha fulgt med kabinettet, alt annet virker jo meningsløst (spesielt når de ikke selges løst).

Edit: Fant to stykker, ja.

Endret av NuB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...