Ravis Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg lurer litt på hvordan man kan overføre avi/mpg/wmw snutter til Nokia 6230 på en måte som gjør at bildekvaliteten i størst mulig grad beholdes(lyd ikke *så* vesentlig). Her er hva jeg har gjort til nå: Jeg tok x-antall avi filer hvorav noen var tatt opp med mitt Canon G3 kamera og noen som jeg ikke kjenner opphavet til(moro fra mail). Jeg åpnet dem i VirtualDub og klippet og limte, load et filter som lot meg resize rersultatet for å tilpasse til Nokia'aens skjerm for så å lagre som ny avi fil. Denne lot jeg så Nokia MedieCenter konvertere til....til....sitt eget proprietære format(har glemt navnet). Vdet nødvendig å resize? Hva skjer om jeg har en fnutt på 640 punkter og så trør den over på Nokia'en? Nå jeg jeg går fra avi til avi så innebærer det vel en kompresjon av en fil som allerede er komprimert? Mine fnutter får en del artifakter, men det er vel kanskje ikke annet å forvente? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Mobilens video-program reziser vel filmen selv når den kjøres? Min SE P900 gjør i hvertfall det. Du kan jo bare prøve... det er jo det enkleste. Men tar jo seff mye mer plass om man kjører over en film på f.eks. 640 i bredde når man bare trenger 128... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå