Gå til innhold

DVDErr, -1 hva er det for noe?

Anbefalte innlegg

Denne postinga grenser vel til akamera forumet, men feilmeldingen er kansje generell nok for hardware også...

Når jeg brenner i Premiere Pro så får jeg nå plutselig denne feilmeldingen når maskinen er ferdig med transcodinga og assembly:

"Could not complete the last command because: PCM#0 buffer verifier self-consistancy failure: Mid pack underrun: SCR = 44735805000, content = -1 bytes. (DVDErr, -1)"

Jeg lagres så filmen i MPEG2 format og brenner den som et DVD prosjekt i Adobe Encore. Dette går bra, ingen feilmeldinger. Men nå vil ikke Windows Media Player spille den. På mitt WinXP så kræsjer den. Men på en stand-alone DVD spiller så funker den helt fint, og også i andre DVD spillere for Windows.

Mistenker at det er noe med brennern. Har en TEAC brenner, og installerte nettop en trialware av Alcohol. Fjernet denne da den opprettet en ekstra DVD stasjon og jeg trodde kansje den var årsaken til Premiere Pro problemet

Hjelp!

Stig,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første: komprimer i adboe og brenn med et annet program (eks, Nero).

Windows media player spiller ikke av DVD'er sånn uten videre såfremt du ikke legger til en MPEG2 encoder. Har selv installert Power DVD 5 i tillegg til Windows mediaplayer, men det hjelper i alle fall ikke til meg. (Bruker aldri noe annet enn powerdvd / mplayer classic uansett...)

Alcohol (og daemon tools for den saks skyld) emulrer dvd/cd stasjoner, og dette skal ikke påvirke brenningen i det heletatt.

Feilmeldingen adobe kommer med virker gresk for min del, men det ser litt ut som buffer underrun... men har egentlig ikke peiling :p

Lenke til kommentar
Windows media player spiller ikke av DVD'er sånn uten videre såfremt du ikke legger til en MPEG2 encoder. Har selv installert Power DVD 5 i tillegg til Windows mediaplayer, men det hjelper i alle fall ikke til meg. (Bruker aldri noe annet enn powerdvd / mplayer classic uansett...)

Ja dæven, der tror jeg du peker på noe viktig...Mediaplayer har de siste ukene mast om at en en codec (3ivx tror jeg) er gått ut av dato...Er denne kansje viktig for DVD avspilling?

Stig,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...