Gå til innhold

Finnes det ?

Anbefalte innlegg

Hei

Ønsker å få til en mulighet på hjemmesiden www.josera.no ,, slik at våre forhandlere kan bestille varer online:

forutsetninger:

Hele varesortimentet må kunne legges inn med en avkrysningsboks e.l.

( vi har ca 5000 varer) og med engropris og antall

(må vel grupperes på en måte)

f.eks. varenr. artikkel, pris, antall, bestill

Trenger IKKE noe form for betalingsystem, da alle kundene blir etterfakturert,

Er det mulig å lage noe slikt, eller finnes det et ferdig program som noen kan anbefale ????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke noe problem å lage. Det du bør gjøre, er å legge alle varene inn i en database (MySQL). Dette sørger for at du mye lettere kan forandre pris, slette og legge til nye varer, samt legge til informasjon om produktene i ettertid.

Det eneste du trenger å gjøre er å printe ut en liste da, printf, legge til en avkryssingsboks, checkbox <input type="checkbox" value="valgt" />, og deretter sende en mail mail() til en adresse som blir valgt med en liste over hvem som kjøpte det, og hva de kjøpte. Noe ala det jeg laget her veldig kjapt (og stygt).

Lenke til kommentar

Har alle varene liggende på Scenario, kan det brukes?

Trenger kun følgende:

avkryssningsboks, artikkelnr, artikkel, enhet, engropris, rabbatt, antall, sum

kundeopplysniger:

Navn:

adresse:

Postnr:

Sted:

e-post

telefon:

Hvis noen kan hjelpe vil det være kjempefint.

Takk for hjelpen.

Jørn, som er

Lenke til kommentar

Hva er det du vil?

at noen skal bygge det for deg?

Hvordan ser filen med data ut?

Antar at du ikke har særlig lyst til å skrive inn alle varene. Hvis filen er lesbar og det er mulig å lage et system ut av den - eller det er mulig å ekportere den, kan du lage et script som leser den inn i databasen. Post et lite utdrag av filen.

Lenke til kommentar

hehe, gjerne det !

Neida, men jeg er ganske (veldig) grønn, så jeg tar imot all hjelp jeg kan få...

Poblemet er at jeg har fått hjemmesiden " i fanget" da han som styrte den har sluttet...

Men det jeg vel egentelig lurer på er om det jeg ønsker å få til er mulig å gjøre med mine STERKT begrensede kunnskaper.

Mvh

Jørn

Lenke til kommentar

En ganske enkel sak å lage egentlig. Om man skal ha begrenset med muligheter.

Men for kjappest og best resultat tror jeg du bør gå for en ferdig løsning. Om du har lite kjennskap til php så blir det nok litt tøft å skulle gjøre det selv. Du må i hvertfall regne med en del tid bare på å finne ut av alt du trenger. Skal du ha noen andre til å gjøre det må du regne med å betale litt(Merk: ikke spørr her, det er i mot retningslinjene.)

Lenke til kommentar
Skal du ha noen andre til å gjøre det må du regne med å betale litt(Merk: ikke spørr her, det er i mot retningslinjene.)

Så lenge det ikke er en ren annonse tråd pleier de ikke å stenge de, bare pass på at den personen du får tak i kan en del.

Hvis du bestemmer deg for å gjøre det selv skal vi hjelpe deg - men vi bygger det ikke for deg ;)

Så lenge du ikke skal ha et system med antall på lager, og ordrehistorikk er det lett å lage det.

Start med å vise oss hvordan filen med produktene ser ut. Åpne den i en editor og klipp ut en del som du poster her - bytt ut hemmlig data med xxxx.

Det første du må gjøre er å legge til produktene i en database. Har du tilgang til en sql server?

Endret av ????????
Lenke til kommentar

Web Settings for www.josera.no

Enable Common Gateway Interface (CGI)

Enable Server-Side Includes (SSI)

Enable FrontPage Server Extensions

Web Server Aliases (optional)

josera.no

Virtual Site Settings for www.josera.no

Host and Domain Name

. josera.no

Maximum Allowed Disk Space (MB)

100

Maximum Allowed Number of Users

10

Automatic DNS Configuration

Blir ikkeno smartere av detta jeg da...

Lenke til kommentar

Web Settings for www.josera.no

Enable Common Gateway Interface (CGI)

Enable Server-Side Includes (SSI)

Enable FrontPage Server Extensions

Web Server Aliases (optional)

josera.no

Virtual Site Settings for www.josera.no

Host and Domain Name

. josera.no

Maximum Allowed Disk Space (MB)

100

Maximum Allowed Number of Users

10

Automatic DNS Configuration

Blir ikkeno smartere av detta jeg da...

Lenke til kommentar

Hvor er produktene lagret nå? i et program?

I så fall, finn filen der de er lagret og se hvis det som står i den er tekste eller bare mange rare tegn. Er et mange rare tegn så se hvis det er mulig å ekportere en liste med alle produktene. Så poster du et utdrag av filen her.

Hvis det ikke er mulig må du legge inn alle produktene en etter en, eventuelt skrive ut en produktliste og ocr scanne de.

Lenke til kommentar

Som ???????? vil frem til er det best å begynne med databasen. Hvis du først får skrevet alt inn der, er resten et script som vil ta omtrent 5 minutter å skrive. I tillegg kommer selvsagt layout på siden, men det kan du sikkert klare selv med et enkelt program som Dreamweaver.

Du sa aldri hvor mange varer du hadde. Hvis det er snakk om et ti-talls varer, er det jo ikke store arbeidet å skrive de inn i databasen selv, men hvis du har rundt, eller over hundre varer er det best å få det eksportert. Det er i det siste tilfellet ???????? trenger et utdrag fra filen din. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...