Gå til innhold

15-åring fikk Secret Service på døra

Anbefalte innlegg

Noen? bombingen av Kambodja tok livet av omtrent like mange som Pol-Pots utrenskinger og feilslåtte politikk.

Det er nok å ta i, Pol Pot tok livet av godt over 1 million, man opererer gjerne med 1.5 også, selvom det selvfølgelig er usikre tall. Dessuten vil jeg ikke kalle tortur for feilslått politikk - det vil jeg kalle en ondsinnet politikk.

1-1.5 millioner er vel det samla tallet over døde under Pot. Mange døde av tortur fordi de f.eks. brukte briller (derfor var intelektuell, brenn). Men de fleste døde etter å ha blitt fordrevet ut av byene og maten aldri kom.

Men det er himla mange faktorer i denne saken, vanskelig å si nøyaktig hvem som drepte flest. Men igrunn en tåplig diskusjon uansett.

Skal vi si at begge parter drepte himla mange mennesker uten noe særlig grunn?

Det er vanskelig å drive etterpåklokskap her - de fleste har sine grunner når de ønsker å ta livet av noen, om grunnen er ondsinnet kan jo ofte diskuteres. Poenget er at i motsetning til USA drev Pol Pot mellom 1975 og 1979 en systematisk utdrydding som kan sammenliknes med, i nyere historie, Rwanda-folkemordet i 1994, og lenger tilbake i historien Nazi-Tysklands systematiske utdrydding .

Det er rett og rimelig å klandre USA for mye i denne perioden, men dette er altså noe annet - nemlig systematisk utdrydding, et folkemord.

http://www.yale.edu/cgp/

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Seixon:

Må bare få si det.. Det er forskjell på "du tar feil" og "idiot! går det an å være så treg i tankegangen? ferdig med barnehagen snart, eller?".

Alle har egne meninger, og det må man få lov til. Hakk på meningene, ikke dem som mener dem, hvis du skjønner hva jeg mener..

Ikke for å leke mamma, men...

Det handler jo ikke om meninger. Det handler om påstander folk fremmer uten å tenke seg om ett sekund først, uten å tenke seg over om det de sier er faktisk logisk eller har noe grunnlag i det hele tatt. Veldig lei av folk som bruker sine fordommer for å svare på alt isteden for å faktisk tenke over noe ifølge fakta eller logikk...

Som oftest når noen forenkler komplekse ting, så blir det rett og slett galt.

Lenke til kommentar
Det handler jo ikke om meninger. Det handler om påstander folk fremmer uten å tenke seg om ett sekund først, uten å tenke seg over om det de sier er faktisk logisk eller har noe grunnlag i det hele tatt. Veldig lei av folk som bruker sine fordommer for å svare på alt isteden for å faktisk tenke over noe ifølge fakta eller logikk...

Det verste er jo at du sier noe slikt.

Vel. Det finnes nok poster i denne topic'n som du virkelig burde svare på.

"Nei. Jeg quoter bare poster som jeg kan "avvæpne" med et latterlig dumt argument jeg" :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det verste er jo at du sier noe slikt.

Vel. Det finnes nok poster i denne topic'n som du virkelig burde svare på.

"Nei. Jeg quoter bare poster som jeg kan "avvæpne" med et latterlig dumt argument jeg" :innocent:

Skjønner ikke noe av hva du mener ved dette. Det er mange folk her som ikke har litt peiling på det de gir seg ut på engang. Flest folk, og da snakker jeg om samfunnet, har veldig lite kunnskap om historie etc. Flest folk opererer med fordommer og meninger de har fått fra media, venner, osv. og de dikter opp ting i politisk diskusjon for at det skal stemme med meningene/fordommene deres.

Derfor er det egentlig uhyre enkelt å plaffe ned de fleste sine argument her på forumet og ellers, fordi de er basert på oftest et veldig tynt grunnlag, eller et helt falskt grunnlag som de bare har diktet opp eller propagandatøv som de har hørt.

Vet ikke hvor mange ganger IQen til George Bush har blitt nevnt her på forumet, men det er en del ganger. Det sier meg at folk ikke bryr seg med å diskutere med fakta, men liker heller å dra inn all slags oppdiktet propaganda idioti som de hører fra andre med de samme meningene/fordommene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...