Gå til innhold

15-åring fikk Secret Service på døra

Anbefalte innlegg

hvis jeg hadde tegnet en bondevik i en galge PÅ SKOLEN, ville det ganske så sikkert fått konsekvenser.

vedde?

Har hengt opp et serdeles blodig dikt om en lærer som slakter hele klassen i klasserommet mitt jeg. (rom 205 hvis du vil lese det), lærerne bare smiler og ler...

Edit: Dette diktet

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men tviler sterkt på at dette vil gått helt til PST eller lignende, men hvis du vil kan vi vedde....

ville nok tro man kunne fått en irrettesettelse av en av insepktørene. Tror ikke det ville gått lenger.

Mens i USA så sier man fra til Politiet, som igjen sier i fra til SS (liker den forkortelsen ;))...

Det at du ikke ser at det er noe galt med det JoachimR, ser jeg på som bare trist.

Lenke til kommentar
Begynner ikke dette å ligne skummelt mye på gamle Sovjetunionen der folk ble

likvidert i stillhet av KGB for å si gale ting, gå imot regjeringa i tidsskrifter?

tror nok CIA har litt blod på hendene og ;)

og dette er helt sykt, greit nok.. man driver jo ikke å tegner folks hoder på staker ol. skjønner jo at noen reagerer på det, men å dra inn Secret Service?

Lenke til kommentar

Her i landet henger radikale fagforeninger dukker som skal representere sentralbanksjefen. I USA blir stakkars oppegående ungdommer som er mot imperialisme kallt inn til avhør?

At slikt skjer skaper frykt. Personer som kanskje ønsker å skrive kritisk om regjeringen tør ikke i frykt for SS og det som værre er. Det er indirekte angrep på yttringsfriheten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Mener du ærlig talt at det skal være ulovlig å kritisere Presidenten™?

Det han ungdommen gjorde var jo ikke ulovlig. Det går jo an å passe på ting selv om de ikke er ulovlige! HalTan, det er ikke ulovlig å late som om du skal hoppe av en bro, men politiet tar kanskje en annen vinkel på saken...

Seixon, Jeg syntes ikke det er rart TV2 ikke tar med det. Det er jo ikke relevant. Jeg syntes iallefall ikke det forandrer saken ett gram.

Dette med mangel på ytringsfrihet har jeg ifra innledningen til boka Stupid white men. Du kan si hva du vil om Micheal Moore, trolig har du rett i mye av det, men at boka hans holdt på å bli sensurert og ikke utgitt tror jeg er fakta..

Jo, det forandrer hele saken. Det er forskjell mellom å tegne en tegning som sier "Stop the war" og en som viser et bilde av Bush med hode kappet av. Det er to vidt forskjellige budskap, og TV2 presenterte bare ett av de.

Som jeg sier, hvis det hadde bare vært den tegningen som TV2 snakker om, hadde det ikke skjedd noen ting. Tegningen med Bush sitt hode kappet av på en pinne var den som avgjorde det.

Jeg vet ingenting om omstendigheten rundt utgivelsen av boken til Michael Moore, men jeg er nesten 100% sikker på at det var forlaget som ikke ville gi ut boken på det tidspunktet. Bush kunne ikke gjøre noe med boken hans, siden Michael Moore ikke hadde noen stilling i staten og gav heller ikke ut noe hemmelig insider informasjon fra CIA eller noe annet.

Hvem skulle sensurere boken til Michael Moore? Det var ikke Bush-administrasjonen.

JoachimR, en 15åring med blyant er ikke spesielt farlig.

Nei, men en 18-åring som ble bare litt siden dømt til livsvarig fengsel for å ha skutt og drept ca. et dusin mennesker på østkysten av USA tror jeg kan anses som farlig... Spør deg selv, er det virkelig stor forskjell på en 18 og 15-åring? Når det er sagt, så tror jeg han 18-åringen også tegnet bilder og skrev ting som var ganske syke og sånn, han hadde visst blitt litt hjernevasket av faren (derfor han fikk livsvarig og ikke dødsstraff).

Det alle av dere ikke gidder å tenke på er at dere faktisk vet veldig lite om hva som skjedde. Dere vet ikke hva læreren sa til politimannen. Dere vet ikke hva politimannen sa til SS. Hva om de overdrev en god del, og at det var de som gjorde noe stort ut av det. Og når SS kom dit og avhørte han, så syns de det var fullstendig bortkastet tid? Noe som åpenbart er tilfellet.

Når det er sagt, så har det skjedd før at 15-åringer eller yngre har drept en haug av skolekameratene sine.

Faktisk, så er ikke denne skolen langt i fra en annen skole i Washington state hvor nemlig et skoleskytedrama skjedde for ikke så lenge siden (det har til og med blitt lagd en TV-film om det...).

Så dere syns kanskje de overreagerer på noe slikt, men når nabo-fylket har opplevd at en ung elev som hadde kanskje like tendenser (voldelige tanker/tegninger) kom på skolen en dag og drepte lærere og elever med hagle, så syns jeg ikke dette er så utrolig rart.

At slikt skjer skaper frykt. Personer som kanskje ønsker å skrive kritisk om regjeringen tør ikke i frykt for SS og det som værre er. Det er indirekte angrep på yttringsfriheten.

Psh. For noe vas. Det bare gir et budskap til elever at de burde kanskje holde seg til å tegne slike ting hjemme og ikke på skolen. På skolen blir man straffet for ytringsfrihet uansett, selv om ingenting stopper det fra å ytre det du vil. Det gjelder for USA og Norge og nesten hvor som helst. Man kan for eksempel ikke kjefte på en lærer eller banne til de eller noe sånt uten at det får noen slags følger.

Bunn i grunn tror jeg dette handler mest om en litt paranoid lærer på denne skolen, som kanskje er en Bush-tilhenger og har kanskje overdrevet til politiet og videre til SS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...