Gå til innhold

15-åring fikk Secret Service på døra


Anbefalte innlegg

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article218218.ece

 

Hva synes vi om dette? Er mildt sagt det sykeste jeg har lest.

For de som ikke gidder å klikke på linker, kort sagt fikk en elev Secret Service-agenter på besøk kort tid etter at han hadde tegna noen bilder av Bush i djevelkostyme med tekst som "USA STOP THE WAR!" osv.

Læreren rapporterte han til politiet, som igjen kontakta SS, som tok den stakkars ungen i avhør!

Er amerikanere bøtte psycho?

Begynner ikke dette å ligne skummelt mye på gamle Sovjetunionen der folk ble

likvidert i stillhet av KGB for å si gale ting, gå imot regjeringa i tidsskrifter?

"Kvitt dere med denne oppvigleren før andre begynner å tenke selv også!"

 

Det blir litt som om Lars Lauvik (Eon, Wildlife) skulle få overvåkningspolitiet på døra hver gang han vitser med Bondevik i serien sin.

 

For ikke å snakke om puppen til Janet da..i et land med flere strippeklubber enn vi har innbyggere nesten, og der prostitusjon er noe Letterman spøker om annahver dag. Men det er jo en anna sak.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er amerikanere bøtte psycho?

Skulle eg tørre å påstå ja. ;)

 

Er ikkje so greit for eit land som er byggd opp på det grunnlaget at alle skal få gjere som dei vil, for så og oppdage at alt går til h*lvete når folk får gjere som dei vil. Jaja, stort land med interne vanskeligheiter, då er slike ting ikkje til å unngå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Veldig få kilder om denne saken her, trolig kommer hovedbuskapet fra AP.

 

Dette er i delstaten jeg kommer fra og dette er langt ut i lia for å si det sånn...

Det TV2 nettavisen ikke velger å fortelle er dette:

 

One of them depicted President Bush's head on a stick.

http://seattletimes.nwsource.com/html/loca...prosser27m.html

 

Det var kunstlæreren som sa fra til rektoren, og rektoren sa fra til politimannen som er tildelt skolen. Politimannen velgte da å si fra videre til Secret Service ser det ut som.

 

Gutten ble ikke arrestert eller utvist eller noen ting.

 

En ting er ytringsfrihet, en annen er trusseler mot presidenten.

I dette tilfellet var ikke denne trusselen så reel at det gjorde noe, men de kan ikke ta den sjansen.

 

Hadde det ikke vært for at han tegnet Bush sitt hode på en pinne, så tror jeg ikke SS hadde blitt involvert. Dette gjorde at det ble antatt som en trussel mot presidenten.

 

Litt "rart" at TV2 ikke rapporterer om nettopp den delen av saken.... hmmm

Lenke til kommentar

Hallo! Bel han arrestert? Nei. led han annen overlast? Neppe stor ihvertfall.

 

Hadde jeg tegnet et bilde av bondevik i en galge f.eks. ville det sikkert bli rapportert videre i Norge også. Kanskje ville jeg sluppet politiavhør, men jeg ville ganske sikkert måtte svare for det overfor inspektøren på skolen.

 

Bush er en viktig mann. Dersom han blir drept, vil det være en like stor tragedie som 9/11. Presidenten i verdens mektigste land fortjener en viss sikkerhet. Nå tviler ejg på at gutten utgjorde noen særlig risiko, og derfor ble det jo bare med avhøret. Helt greit, spør du meg.

 

GOD BLESS AMERICA!

Lenke til kommentar
Det er en post her på forumet.. husker ikke url men iallefall der skal du leke deg med bilder.. og alle de bildene som er redigert om bondevik etc burde ha ført til noe? hmm.. men nei.. usa er tydeligvis ikke helt på jorda

vet ikke helt hva slags post du snakker om, men jeg sier at hvis jeg hadde tegnet en bondevik i en galge PÅ SKOLEN, ville det ganske så sikkert fått konsekvenser.

Lenke til kommentar

Konge tegning HalTan, men smakløs..

Seixon, Jeg syntes ikke det er rart TV2 ikke tar med det. Det er jo ikke relevant. Jeg syntes iallefall ikke det forandrer saken ett gram.

Dette med mangel på ytringsfrihet har jeg ifra innledningen til boka Stupid white men. Du kan si hva du vil om Micheal Moore, trolig har du rett i mye av det, men at boka hans holdt på å bli sensurert og ikke utgitt tror jeg er fakta..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Konge tegning HalTa, men smakløs..

Meninga er å illustrere litt hvor ufattelig tåpelig dette er. Jeg ser ingen som har ringt politiet ihvertfall...

 

Seixon, Jeg syntes ikke det er rart TV2 ikke tar med det. Det er jo ikke relevant. Jeg syntes iallefall ikke det forandrer saken ett gram.

Dette med mangel på ytringsfrihet har jeg ifra innledningen til boka Stupid white men. Du kan si hva du vil om Micheal Moore, trolig har du rett i mye av det, men at boka hans holdt på å bli sensurert og ikke utgitt tror jeg er fakta..

 

Sier meg enig her.

Lenke til kommentar
Rart? Like etter September 11, en upatriotisk og Bush-kritisk bok på det tidspunktet man trengte det aller minst? Rart den nesten ble stoppet?

JA. Det er forbanna rart. "Land of the free", noe som skurrer her. Skal man ikke få si hva man vil? Det vitner om at det ikke finnes skikkelig ytringsfrihet, i landet som liksom skal være symbolet på frihet. Tragisk, spør du meg.

 

Mener du ærlig talt at det skal være ulovlig å kritisere Presidenten?

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...