huf Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Holder på å skriver en tutorial. I den sammenheng vil jeg at vanlig html/php kode skal vises som vanlig text, og ikke som koding(når det vises som koding, så viser det selfølgelig ikke på siden) Hvordan fikse dette uten bruk av textbox? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Du kan bruke php-funksjonen highlight_file() BTW: Siden din ser bra ut Men hvorfor overflow: scroll når siden liksågodt kan strekke seg nedover? BTW 2 : Siden du har strictweb.net, burde du ikke da bruke doctype strict bare for å sette et godt eksempel? Bare en tanke. Endret 27. april 2004 av SirIce Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 såvidt jeg husker er det en egen html-tag for dette. du kan feks gjøre som følger: <code> Her kommer det tekst </code> Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 såvidt jeg husker er det en egen html-tag for dette. du kan feks gjøre som følger: <code> Her kommer det tekst </code> Det er gyldig HTML ja, men siden det dreier seg om PHP og PHP allerede har en fin-fin funksjon som farger koden din, så er det vel best å bruke den funksjonen Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Kan jo bruke preformatert tekst også <pre> </pre> Da kommer koden opp nøyaktig slik du skriver den(ingen overflødige mellomrom og linjeskift blir fjernet) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Men hvorfor ikke bare bruke highlight_file() ? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Men hvorfor ikke bare bruke highlight_file() ? Er det mulig å få den til å syntax-highlighte andre språk enn PHP? Ville letta en del arbeid for meg nemlig Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Nei, kun php desverre. Hvilke andre språk driver du på med da arve? Endret 27. april 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Er jo bare å mekke en syntax highlighte klasse som takler alle språk du ønsker. Eller finne en ferdig en, må vell nesten finnes. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Et program som heter 'UltraEdit' fikser den biffen for deg... De har noen språk inne, men kan laste ned filer for mange flere språk... vanskelig å leve uten når man har begynnt å bruke det. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hvilke andre språk driver du på med da arve? La meg gjette: CSS? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Det er gyldig HTML ja, men siden det dreier seg om PHP og PHP allerede har en fin-fin funksjon som farger koden din, så er det vel best å bruke den funksjonen Nå skal jeg kverulere litt: denne tråden ligger inne på Forum -> Programmering -> Webdesign, html.. og ikke inne på php-delen av forumet. selv om det åpenbart finnes bra alternativ i php valgte jeg ikke å anbefale noe php-kode da tråden ikke lå inne i php-delen. jeg håper forståelse for dette. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Nei, kun php desverre. Hvilke andre språk driver du på med da arve? HTML/CSS vel -fremdeles språk - som kan trenge syntax highlighting på mine tutorials Men - skal lære meg PHP. En vakker dag skal eg vere teh 1337 i php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå