daahl Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg har et problem forde siden min er svart og rød og det passer fryktelig dårlig med vite tekst felter som blir brukt til å skrive inn passord osv (tror det er from de blir kalt i dreamwaver). Disse kunne jeg godt tenkt meg hatt en annen farge på eller et bilde bak (tekstfelte) Kunne også tenkt meg en annen farge på teksten ! er det mulig og få til det ? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 bruk css og sett bg og ramme med det til input taggen eller bare lag en egen class Lenke til kommentar
daahl Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 tror jeg trenger litt mer forklaring her, sjønte ikke helt hva du mente ? (ganske ny i web design) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 <form> <input type="textfield" style="background-color:#FF44AA;"> </form> ...for farge eller: <form> <input type="textfield" style="background-image:url(bilde.jpg);"> </form> ...for bilde Lenke til kommentar
daahl Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 takker og bukker Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg vil likevel tipse deg om css L i n k Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg vil likevel tipse deg om css L i n k Akkurat CSS jeg har brukt i eksemplene over, da, men det kan alltid være lurt å utvide kunnskapene innen området Lenke til kommentar
daahl Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 okey, det funker fett. Men det er bordere rundt så det ser sikkelig bugga ut. Det er ikke noe måte og få fjernet dette på ? Eller bare en annen farge Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) for å fjerne borders på input i de fleste browsere (IE, Firefox/Mozilla og Opera i hvertfall, har ikke testa på flere.. ) eks border: solid 0px white; det er egentlig samme åssen farge du bruker, det er 0px som er det som gjør at det ikke er noe border.. (border: 0; funker ikke i alle browsere.. ) Men.. hvis du f.eks. har bakgrunnsfarge #cccccc på tekstfeltet, eller på elementet rundt, kan det kanskje være lurt å sette border: solid 0px #cccccc; i tilfelle det er en nettleser som ikke fjerner borderen, så kanskje den støtter å farge borderen istedet.. Endret 29. april 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
daahl Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 takker, flott med folk som kan hjelpe deg med problemer. Fikk det til å greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå