Celsior Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Ja, er den grei eller ikke denne disken? Har bestilt allerede kan du si... Endret 28. april 2004 av Celsior Lenke til kommentar
_Mist_ Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Ut fra spesifikasjonene du har skrevet opp regner jeg med det er snakk om en Maxtor DiamondMax Plus 9-disk her (7200 rpm, 8 mb cache, 3 års garanti). Disse diskene er i og for seg greie nok, jeg har to slike selv (Kjøpte selv når prisen var ~2k per stk...) og er OK fornøyd med ytelsen til mitt bruk (Diskene brukes i hovedsak til lagring av større filer.). Det er dog en ting jeg ser på som et problem med disse diskene: leseytelsen hvis du har mer enn en samtidig operasjon (f.eks. kopiere/flytte to mapper til forskjellige disker samtidig). Da detter ytelsen *dramatisk*. Har selv opplevd å gå fra >40 MB/sec ved en tråd til ~4 MB/sec ved å starte tråd nummer 2. Dette har i sin tur ført til at jeg har flyttet mine to Maxtor DiamondMax Plus 9 over i filserveren, og har satt inn to stk IBM (Hitachi) 180GXP 185 Gb-disker (7200 rpm, 8 mb cache, P-ATA) i hovedmaskinen som erstatning. Har nå 4 slike disker i hovedmaskinen (I tillegg til en WD SE 250 Gb 7200 rpm, 8 mb cache S-ATA-disk), og er kjempefornøyd med disse. De slår ytelsen til Maxtor DM9-diskene ned i støvlene. Dessverre er ikke 180GXP-serien i produksjon lenger, den er erstattet med Hitachis nye 7k250 (og deretter den helt nye 7k400-serien, som inneholder verdens første 400 Gb IDE-disk ), som jeg dessverre ikke har fått testet enda. Prisnivået er også litt høyt på disse diskene foreløpig. -Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå