Andreasfe Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) jepp.. det er den LCD-skjermen jeg tenkte i PCen... masse bra og billig ute å går nå om dagen! men den mangler jo OS og Office samt Diskettstasjon... Oops.. jeg har glemt diskettstasjon i mitt oppsett Endret 27. april 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
rmacvest Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 husk at fra 1 januar skulle diskettstasjon ut av produksjon. vet ikke om at det har skjedd men alt kan legges inn fra cd, ihvertfall windows og office, har ikke vært borti nyere hardware med disketter i det siste. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 altså, dette er en pc til besteforeldrene dine, ikke til broren din som skal spille cs , CPU: 500, hK:500, skjermkort: 500 (ati 9200) 256mb ram osv... 80 gig holder Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Du skulle bare visst hvor dilla dem har fått! Nei.. kjøper et mid-end skjermkort istedet for 9200 som kvalifiseres som low-end.. da holder det ihvertfall en stund.. Og ja.. De skal laste ned musikk og Film og alt som er... jeg kødder ikke! Så 120 GB trenger dem! de har muligens tenkt å kjøpe seg DV kamera også snart.. Da kommer det godt med med litt HD plass... Og for de som lurer på hvorfor mine pensjonerte besteforeldre har så mye penger å rutte med så er svaret at de har solgt huset sitt (for 3,5 mill ) og nå flyttet inn i en leilighet til 1,5 mill.. Trenger ikke å kjøpe diskettstasjon... slenger bare inn en jeg har liggende (sprayer dekslet sort) Endret 27. april 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Du skulle bare visst hvor dilla dem har fått! Nei.. kjøper et mid-end skjermkort istedet for 9200 som kvalifiseres som low-end.. da holder det ihvertfall en stund.. Og ja.. De skal laste ned musikk og Film og alt som er... jeg kødder ikke! Så 120 GB trenger dem! de har muligens tenkt å kjøpe seg DV kamera også snart.. Da kommer det godt med med litt HD plass... Og for de som lurer på hvorfor mine pensjonerte besteforeldre har så mye penger å rutte med så er svaret at de har solgt huset sitt (for 3,5 mill ) og nå flyttet inn i en leilighet til 1,5 mill.. Trenger ikke å kjøpe diskettstasjon... slenger bare inn en jeg har liggende (sprayer dekslet sort) vanelig det, skjedd iafl her i gården....... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Du skulle bare visst hvor dilla dem har fått! Nei.. kjøper et mid-end skjermkort istedet for 9200 som kvalifiseres som low-end.. da holder det ihvertfall en stund.. Og ja.. De skal laste ned musikk og Film og alt som er... jeg kødder ikke! Så 120 GB trenger dem! de har muligens tenkt å kjøpe seg DV kamera også snart.. Da kommer det godt med med litt HD plass... Og for de som lurer på hvorfor mine pensjonerte besteforeldre har så mye penger å rutte med så er svaret at de har solgt huset sitt (for 3,5 mill ) og nå flyttet inn i en leilighet til 1,5 mill.. Trenger ikke å kjøpe diskettstasjon... slenger bare inn en jeg har liggende (sprayer dekslet sort) Hvor gamle er de??? Tre av mine er døde, og den siste fikk seg mobil for ett år siden, 82 år gammel... Etter tre måneder startet hun å forstå det med SMS.. Mitt poeng er at de (kanskje) er litt gamle til å kunne lære å utnytte PC-en fullt ut. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Begge to er nylig pensjonerte.. Bestefar er 68 år og Bestemor er 67 år.. Med andre ord.. De har sansynligvis en del år igjen ... ogja.. Bestemor kjøpte seg mobiltelefon for et halvt år siden og har fullstendig dilla nå... Hu lærte det ganske fort syns jeg... Endret 28. april 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) ok... dette er fra netshop.no skal sjekke om jeg får det billigere andre steder etterpå... AOpen QF50A 300W, USB+AUDIO FRONT - 450 kr. Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA - 850 kr. AMD Athlon XP 2500+ 1.833MHz /333MHz - 700 kr. Thermaltake Silent Boost - 250 kr. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 - 950 kr. Seagate 120GB S-ATA 7200RPM 8Mb cache - 750 kr. Gigabyte R96128D Radeon 9600 - 900 kr. NEC DVD-brenner ND-2500 bulk, intern sort - 900 kr. =5750 kr. Microsoft windows XP Home OEM - 850 kr. Microsoft Office 2003 Basic Norsk - 1900 kr. = 2750 kr. Høytalere, Tastatur og Mus = ca. 550 så er det vel noen kroner på frakt.. 250 kr. også noen kabler... 100 kr. Totalt: 9400 kr. Her er jeg igjen Kan noen fortelle meg hvor mye Watt dette systemet vil bruke på full guffe? Joda.. Vet at 300W er nok... men Bestefar vil gjerne vite... Hvor mye bruker hver komponent liksom? Endret 29. april 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå