Dr3as Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Mangler litt hastighet ja, ellers kunne det vært et spennendes produkt. Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Nettverk over strømnettet LAN over strømnettet er en spennende tanke. Plugg Cat-5-kabelen rett i strømkontakten og nyt godt av et 14 mbps LAN, det er hva Devolo tilbyr i sitt nye produkt. Les artikkelen her Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Interessant, men kan man koble sammen flere slike dLAN-adaptere på samme strømnettet og hva med sikkerheten? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 virker som man kan koble det til på samme nett, men bare i huset da sikringsboksen sperrer utover som det står.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 stopper sikringsboksen signalene må adapterne være på sammme kurs, eller hva? Det er jo litt teit her iallefall, vi har vel 1 kurs pr rom eller noe slikt ( har ikke peiling på akkuratt det) Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Skulle tro det var hovedsikringen som stoppet da? får håpe det for de som algde det ialelfall.. jeg har jo egen kurs på mitt lille rom.. Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Siden en sikring fører strømmen videre, men blokkerer når den blir for varm (mer ampere = mer varme), så vil jeg tørre å påstå at "sikringsboksen" er der du har kwh telleren din.... At den blokkerer signalet. Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 stopper sikringsboksen signalene må adapterne være på sammme kurs, eller hva? Det er jo litt teit her iallefall, vi har vel 1 kurs pr rom eller noe slikt ( har ikke peiling på akkuratt det) Nå er jeg ikke helt ekspert, men jeg tipper det er hovedsikringen som er problemet - ikke vanlige "små" sikringer innenfor et strømanlegg. Så forresten dette om antallet adaptere i et nettverk: Question: How many dLAN adapters can operate within an one-family house? Answer: 253 connections are theoretically possible. But in practice, no more than ten devices should transfer data at the same time. Vi får inn et par enheter til test om en stund, så da skal vi sjekke dette nøye Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 stopper sikringsboksen signalene må adapterne være på sammme kurs, eller hva? Det er jo litt teit her iallefall, vi har vel 1 kurs pr rom eller noe slikt ( har ikke peiling på akkuratt det) Nå er jeg ikke helt ekspert, men jeg tipper det er hovedsikringen som er problemet - ikke vanlige "små" sikringer innenfor et strømanlegg. Så forresten dette om antallet adaptere i et nettverk: Question: How many dLAN adapters can operate within an one-family house? Answer: 253 connections are theoretically possible. But in practice, no more than ten devices should transfer data at the same time. Vi får inn et par enheter til test om en stund, så da skal vi sjekke dette nøye Gleder meg til å se en test.. gjerne med 4-5 tilkoblet..? Lenke til kommentar
zup Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Kan bli veldig interessant for skoler og byggninger dette. Lurer litt på hvordan det går med selve strømnett utviklingen, kommer lyse og de andre ut med strømenett Internett snart? Kunne kanskje vært et forslag til hw.no å gjøre en reportasjen på nettopp dette. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Kult produkt .. Gleder meg til testen. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 er litt skeptisk ettersom noen ting er veldig strømfølsomme som f.eks. lydustyr... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Gleder meg også til testen, selv om dette produktet ser svææært uaktuelt ut for mitt vedkommende. Hvordan blir det med topologien i et slikt nettverk..? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Hva med responstid ? Vil responstiden bli bedre enn på trådløse nett og slipper man disse ping hoppene som ofte oppleves på trådløse løsninger ? Endret 27. april 2004 av StrongBad Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Sånt får vi nok ikke svar på før tester.. hvor lenge blit det til at dere tester da hw? Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Dette kan jo bli skikkelig bra, legge en skjøteledning istedefor en tp-kabel til naboen Billigere og kanskje bedre.. Surt hvis du får et ping-hopp hver gang noen slår på et lys, eller noe annet strømkrevende apparat starter.. Lenke til kommentar
MSc Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Angående hva som stopper signalene fra å nå til naboen: Sakset fra FAQ hos devolo: Question: Can my neighbour listen to my data when he is connected with the same power supply? Answer: Your electric meter damps the signal enormously and represents a natural barrier to your neighbour. However, if you have unfavourably lying power supply lines it is possible that your neighbour benefits from an unmeant phase coupling. We absolutely advise you to use the internal device encryption! Entering a password which differs from the factory default will activate the encryption. Altså ikke noe med kurssikringer / hovedsikringer i det hele tatt Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Dette var da flott, da kan man ha xDSL inntaket et sted i huset og så huke seg på nett et annet sted i huset. Er det eneste reelle bruksområdet jeg kan se pga. den lave hastigheten. Vurderer å kjøpe meg sånne! Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Vil tippe at du kan passere både hovudsikring og kwh teljar utan problem. Ser ikkje kva som skulle sperre for slikt der. Elles ser det ut til at dei nyttar DES kryptering. Gledar meg til å sjå test ja, dette er eit spennande produkt for mange. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 LAN over strømnettet er en spennende tanke. Plugg Cat-5-kabelen rett i strømkontakten og nyt godt av et 14 mbps LAN, det er hva Devolo tilbyr i sitt nye produkt. <a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=6993">Les artikkelen her Seriøst 14 millibits per sekund? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå