Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjører Windows 2000 Proffesional, med SP4 + alle patcher. Har Norton Systemworks med Symantech virus scan, med Live Update. Får stadig Virus Alert med beskjed om W32.HLLW.Gaobot.gen. Har virusscannet uten at Symantech klarer å påvise viruset. Har kjørt Symantech's "Removal Tool" som heller ikke finner viruset. Gjort det samme i Safe Mode, uten resultat. Har også prøvd med Ad-Aware og Spy-bot... Begynner å bli lei... Noen som har klart det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Det eneste stedet jeg får beskjed om at en fil er infisert, er i pop-up'en til Symantech, "Virus Alert". Scan viser ingenting. Virus Alert forteller at filen heter sysconf.exe. Trykker jeg ok, får jeg beskjed om at den er "unable to repair" og klikker jeg ok en gang til forteller den "access denied". Jeg finner ikke noe sted å høyreklikke for å søke. (Kan hende jeg ikke ser skogen pga alle trærne, men...)

Nå har jeg fulgt Symantech's manuelle fremgangsmåte for fjerning av Gaobot.gen, med rydding i registry etc. Foreløpig er det stille, men jeg har en snikende følelse at jeg får se "Virus Alert" igjen før kvelden er omme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...