Gå til innhold

Er du "falsk" på forumet?

Anbefalte innlegg

Klart det kan, men du vet akkurat like godt som meg at når du sier "pakkis" så er ikke det en vennlig måte å tiltale en pakistaner.

Ja, det vet jeg utmerket godt. Og bleiking, jævla soss eller sossefaen er heller ikke koselige kommentarer. ;)

EDIT: skriveleif.

Endret av DiMiles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er virkelig vakkert hvordan Haltan demonsterer poenget til trådstarter :ermm:

Selv pleier jeg å si "pakkis" i stedet for å si pakistaner, uten å mene så veldig mye vondt med det.

Når jeg bruker den politisk korrekte beskrivelsen av en som kommer fra pakistan, så får jeg en sånn ekkel følelse av å ha gitt etter for de som vil fjerne folks rett til å si det de vil.

En smule barnslig kanskje, men jeg vil aldri gi etter for de mange idiotiske begrensingene enkelte sjeler liker å innføre i "godhetens" navn.

Fins mange ting her i verden som er "farlig" eller "ikke så kjekt". Fra mitt ståsted er det i mange tilfeller en liten pris å betale for frihet. Å leve evig i en verden der alt som er morsomt, gøy eller kjekt er fjernet fordi det er "farlig","ikke så snilt", eller "ikke bra for deg"- er ett av mine værste mareritt.

Lenke til kommentar

Lore: uansett om du mener noe vondt med det eller ikke, så passer det seg j*vlig dårlig å si det på et offentlig forum, der hvem som helst, inkludert folk som måtte føle seg støtt av det, leser det. Klart du skal ha all den ytringsfriheten du ønsker, men man kan, og bør, tenke LITT over at det man sier i det offentlige rom ikke er det samme som å prate med en kompis på bussen. Derfor mener jeg det blir galt å f.eks skrike ut "pakkis", "nigger" eller hva slags andre "upassende" ord du måtte sitte inne med. Det er respektløst ovenfor den personen som eventuellt måtte føle seg støtt.

Lenke til kommentar

Uten å ha foretatt noen store undersøkelser, så vil jeg tro at "pakkis" er et mer vanlig ord å bruke for folk flest enn "nigger", og at folk legger mye mindre i det.

N ordet har vel en litt annen historie og vise til, og har(nesten) alltid blitt brukt negativt, mens pakkis brukes av mange(deriblant meg) som en forkortelse.

Noen blir helt sikkert støtt av bruken min, men ærlig talt, der fins viktigere ting her i verden å kjempe for enn en forkortelse som ofte blir brukt i negativt henseende(ja jeg ser paradokset i at jeg kjemper for å kunne bruke det).

Jeg ser poenget til folk i at det er et negativt ladet ord og gir dårlige assosiasjoner, men om folk bruker det i en spøk eller når der ikke er noen fra det nevnte land rundtom så får heller verden tåle det.

Det som står under her er jo for sterkt for mange har jeg forstått, så scoll/lukk vinduet raskere enn om det gjaldt livet om du ikke tåler andres meninger:

"I mine øyne er det akseptabelt å ha et litt negativ syn på dem da. De har ikke akkuratt gitt meg noen grunn til noe annet. Vi lever alle med inntrykk og missoppfattelser folk har av oss.. Eller den "gruppen" man tilhører."

Denne siste får stå litt for seg selv, da det er et for mange "ekstremt" eksempel på hva folk kan mene. Man kan si at med denne uttalelsen så har liksom den stygge sannheten om hva mange mener kommet frem.

Om denne såkalte fæle uttalelsen er sannheten, skal ikke folk ha lov til å si den, og om folk ikke får lov å si det offentlig, hvordan får man disse fram i lyset sånn at også de kan nyte fruktene av å diskutere ting(man tenker gjerne litt mer over ting).

Det værste som kan skje er jo at folk kommer inn i ekstreme grupper som nynazister(ja jeg og synes at de er søppel) fordi det er det eneste stedet de kan utrykke meningen sin om ting som opptar de.

Noen vil sikkert mene at kun uvitende neandertalere kan si noe sånt(ondskapsfullt og rasistisk å antyde at neandertalerene var dummere enn oss ikke sant, de hadde jo større hjerne....nok om det)

Mye av poenget mitt er at om folk får si hva de virkelig mener, så får man en mye bedre debatt, selv om det for enkelte er vondt.

Gjerne ikke så godt skrevet dette her, håper jeg får fram poengene mine

;)

Endret av Lore
Lenke til kommentar

Svarer på topic, og sier bestemt: nei!

De gangene jeg skulle gjøre dette er bare på pur faen, rappoerterer jeg noe så gidder jeg ikke si ifra til trådstarter, med mindre jeg har ett svar på spørmålet hans.

Men dette med humor, som HalTan sier; det er umulig å forstå ironi på nettet!

Lenke til kommentar
når jeg rapporterer skriver jeg alltid *rapportert* i slutten av innlegget, men så er det ikke så ofte jeg rapporterer heller da ;)

And the point with that is?

Så fremt man ikke ønsker å fremstille seg som en "jeg-er-flink-å-rapportere-og-burde-derfor-bli-moderator"-bruker, er ikke poenget tilstede.

Lenke til kommentar
når jeg rapporterer skriver jeg alltid *rapportert* i slutten av innlegget, men så er det ikke så ofte jeg rapporterer heller da ;)

Ikke noe vondt ment, men akkurat det synes jeg ser veldig dumt ut. Hva ønsker du å oppnå ved å skrive det?

Hold det heller for deg selv...

Lenke til kommentar

Jupp... å være politisk korrekt er et maktmiddel. Den som er lettest å indoktrinere, den som ikke tenker selv, men som sprer det gode budskap videre uten å tenke selv, en slik person vil alltid stige i rekkene.

Ofte vet ikke personen selv at han gjør det. Det er noe som ligger i menneskets natur. Vilje til makt.

En soldat som har samvittighet, som ikke uten videre følger en ordre fra overornede, en slik soldat vil ALDRI bli general, eller sersjant for den del. Før man stiger i gradene, må man vise at man er en nyttig idiot.

En 100% politisk korrekt person er også i mine øyne suspekt. Ingen er det uten å ha andre motiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...